ایسنا نوشت:

سخنگوی دولت با تاکید بر عزم دولت برای حرکت در جهت حل مشکلات مردم و حمایت‌های لازم از آنها، گفت: مسئولان باید مردم را پشتیبانی کنند و نگذارند مشکلات سال‌های قبل برای مردم تکرار شود.

محمدباقر نوبخت عصر جمعه در جلسه شورای مدیریت بحران استان گلستان گفت: بار سنگین دولت امروز بر دوش مسئولان است و موفقیت و ایفای تحقق برنامه‌های دولت با همکاری مدیران استانی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار دارد.

او با اشاره به کسری بودجه دولت نیز گفت: ما سال قبل دولت را با 85 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم بطوریکه از 235 هزار میلیارد تومان کل بودجه تنها 147 هزار میلیارد تومان تخصیص یافت. باید با همین بودجه تخصیص یافته استفاده بهینه را در جهت خدمت به مردم داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به وقوع سیل در شمال کشور، گفت: برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در استان‌های شمالی باید از محل تملیک دارایی‌های سرمایه‌ای و بخشی از تسهیلات ارزان قیمت با برنامه‌ریزی این معاونت و موافقت اصولی به مردم خدمت کنیم.

نوبخت گفت: اینها ممکن است در کوتاه‌مدت مُسکنی برای حل مشکلات مردم باشد اما مشکلات اساسی مردم را حل نمی‌کند و البته توان ما بیشتر از این نیست و انتظار داریم مردم با ما همکاری داشته باشند.

او یادآور شد: از سال 1380 تاکنون استان گلستان به کرات شاهد سیل‌های ویرانگر بوده است و اگر علت و دلایل آن بصورت اساسی بررسی نشود و راهکارها و موانع جلوگیری از سیلاب صورت نگیرد، بدون شک تکرار این حوادث اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این مسأله موجب خواهد شد مردم کارهای ما را سوءمدیریت تلقی کنند و ما نباید به جهت پرداخت به معلول حوادث از علت‌ها غافل باشیم.

سخنگوی دولت درباره خسارت ناشی از سرمازدگی سال گذشته نیز گفت: به جهت درگیر شدن در مسایل بارش برف در شرق گیلان و غرب مازندران، از استان گلستان غافل شدیم و این مطالبه به‌حق مردم گلستان است و در سال جاری این مسأله را جبران خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه هریک مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، گزارشی از روند میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب هشتم خرداد استان گلستان ارائه کردند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    صد هزار رحمت به سالهای قبل اقای نوبخت نکنه فکر میکنی شق القمر کردی تا بحال که همش وعده و وعید دادی حالا کی می خواهی عمل کنی خدا می داند راستی تشکر می کنیم از اینکه خود رو ارزان کردی وکیفیت هم بسیار بالا بردی