پرویز اسماعیلی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره تلاش افراطیون برای القایِ تقابل میان دیدگاههای رئیس جمهور محترم و رهبر معظم انقلاب، نوشته است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در آغاز مطلبش نوشته است:
«هندسۀ حکومت در نظام مردم سالارِ اسلامی از مهمترین حوزه های فکری و سیاسی است و طی سالهای اخیر موضوع اسلامیت و جمهوریت (و یا مشروعیت و مقبولیت) در ساختار حکومت دینی مورد بحث فراوانی بوده است.
افراطیونی در دو سو، این دو را رویاروی هم قرار داده و می دهند. از یک طرف کسانی که دین را افیون ملتها می دانند و از طرف دیگر افرادی که مردم و رای آنها را تزئینی قلمداد می کنند؛ همزیستی اسلامیت و جمهوریت را ناممکن خوانده و در این باب سخن رانده اند.
اما این روزها، متاسفانه عده ای (عامدانه یا نا آگاهانه) تلسکوپ بدست گرفته اند و در میان واژه ها و کلمات، بدنبال بهانه ای می گردند تا خطِ مورد نظر دشمن، یعنی القایِ تقابل میان دیدگاههای رئیس جمهور محترم و رهبر معظم انقلاب را پی بگیرند و نگذارند این «آتش فتنه» خاموش شود!»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) می تواند فصل الخطابی در این خصوص باشد. و ضمنا آوردگاهی ژرف و بدیع برای اندیشمندان و اهل نظر بیافریند تا این نگاه مبنایی را که بستر حل بسیاری از چالشهای مصنوعی، غیر ضروری و فرساینده است؛ بسط، و به بسته های کاربردی در عرصه های مختلف تبدیل نمایند. یک میدانِ فکریِ گرهگشا با این چهار گزاره اصلی: 1.در نظام اسلامی مشروعیت و مقبولیت قرین یکدیگرند. 2.انتخابات و تکیه به آرای مردم جزو دین است.3.اقتدارِ مطلوب ناشی از انتخاب و اختیار مردم است. 4.سینه سپر کردن در برابر قدرت مشروع، فتنه است... بهتر است اندیشه هایمان را با 4 گزارۀ پیش گفته محک بزنیم تا مفهوم و مصادیق تاسّی و تقابل با اندیشه های امام عزیز و رهبر معظم انقلاب را بهتر در یابیم.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    6 29
    خوب آقای روحانی کمتر افاضات بفرمایند و از خودشون نظر بدن ............. البته از نظر آقای روحانی که یه عده بی سوادند . .... یه عده سرهنگ هستند.............. یه عده توهم زدند .............. یه عده هم دنبال بهشت و جهنم مردمندو........................ بهرحال هیچ کسی حق حرف نداره ، درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام NL ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    6 12
    درود بر کسانیکه به اندیشه کاندیدای خود وفادار می مانند و به خاطر یک پست تغییر دیدگاه نمی دهند درود بر مدیریت جهادی
  • سهيل A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    11 6
    يه چيزو نميتونن القا كنن اونم تقابل با مردمه مردم پشت رئيس جمهورند
  • محموذ RU ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    8 0
    افرادی که روزی با انگیزه های تند انقلابی حرکت می کردند، اکنون دیدگاههای آنها 180 درجه تغییر کرده و حتی بیّنات انقلاب اسلامی برای آنها نامفهوم است. باید مراقب بود...