محسن علی​اکبری، یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر اعتقاد دارد آثار پذیرفته شده فیلمسازان پیشکسوت در جشنواره امسال تفاوت عمده​ای با فیلم​های قبلی​شان دارد.

این تهیه کننده سینما درباره فیلم​هایی که برای نمایش در این دوره از جشنواره مورد بازبینی قرار داده​اند،​ به خبرآنلاین، گفت: «نزدیک به 70 فیلم سینمایی را در مدت زمان کوتاهی مورد بازبینی قرار دادیم و به همین دلیل گاه تا ساعت 4 یا 30/4 بامداد بیدار بودیم و فیلم​ها را می​دیدیم.»

او ادامه داد: «تصور می​کنم امسال یکی از معدود سال​هایی بود که اغلب فیلم​ها به طور کامل دیده​شدند. غیر از فیلم​هایی که فقط یک ساعت فاین​کات آن​ها به دست ما رسیده بود،​ باقی فیلم​ها را به طور کامل دیدیم و معتقدم هیئت انتخاب با دقت​نظر بالایی آثار را مورد بررسی قرار دادند.»

علی​اکبری در مورد فضا و حال و هوای فیلم​هایی که داوران مورد بررسی قرار داده​اند، گفت: ​«فیلم​ها از ژانرها و فضاهای مختلفی بودند که همین نکته یکی از امتیازهای مثبت این دوره از جشنواره فیلم فجر است. با توجه به مجموعه​ای از آثار که در جشنواره امسال ارائه می​شوند، تصور می​کنم سال 1389 سال بسیار خوبی برای سینمای ایران باشد.»

او در مورد نحوه گزینش فیلم​ها از میان تعداد بالای آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، گفت: «با توجه به قانون جشنواره که می​توان 22 فیلم را در بخش مسابقه جشنواره پذیرفت، مجبور شدیم از تعداد بالای فیلم​های رسیده که اغلب آن​ها ویژگی​های شاخص و قابل توجهی داشتند، فقط 22 فیلم را انتخاب کنیم.»

تهیه​کننده، «پاداش سکوت» درباره حضور فیلم​اولی​ها در این دوره از جشنواره گفت: «22 فیلم اول را در جریان بازبینی فیلم​ها بررسی کردیم که در پی بازبینی آثار به این نتیجه رسیدم، این گروه از فیلمسازان شروع خوبی در سینمای ایران دارند و واقعاً​ حاصل کارشان خسته نباشید،​ دارد. این کارگردانان افرادی هستند که می​توانند در سال​های آینده به عنوان فیلمسازان مطرحی شناخته شوند.»

او در مورد آثار کارگردانان پیشکسوت، گفت: «خوشبختانه کارهای فیلمسازان پیشکسوت تفاوت عمده​ای با آثار سال​های گذشته​شان دارد. بعضی سال​ها شاهد این بودیم که آثار فیلمسازان، تکرار تولیدات قبلی​شان بود اما آثار امسال آنان همراه با نوآوری و جذابیت​​های بسیاری همراه بود.»

علی​اکبری،​ شاخصه​های این دوره از جشنواره چنین برشمرد: «به لحاظ کمی، تعداد بالایی از آثار به دبیرخانه جشنواره رسید که این اتفاق بسیار خوب است. به لحاظ کیفی نیز شاهد ارتقای آثار بودیم و از سوی دیگر تعدادی از فیلم​های مشکل​دار سال​های گذشته در جشنواره امسال به نمایش درمی​آید که می​تواند جذابیت جشنواره را بیش از پیش کند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
    0 0
    میلانی بهتر است خودش را گول نزند اولا او را حتی کاندیدای جایزه هم نمی کنند چه رسد به رقابت با حاتمی کیا؟؟ دوم این که جشنواره ی بدون اکران و بعد هم بازی قهر و اشتی ایشان را خسته نکرده؟