ایسنا نوشت:

پنتاگون اعلام کرد: آمریکا پهپادهای مسلحی دارد که بر فراز بغداد پرواز می‌کنند تا از نیروهای آمریکایی که اخیرا برای ارزیابی امنیت متزلزل عراق وارد این کشور شده‌اند، حفاظت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از یک هفته است که ارتش آمریکا بر فراز عراق هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین به پرواز درمی‌آورد که به طور میانگین پروازهای روزانه شناسایی هستند. تصمیم برای مسلح کردن برخی از این پهپادها به دنبال استقرار نیروهایی که برای مشاوره و کمک به نیروهای مقابله با تروریسم عراق در بغداد مستقر شده‌اند، اتخاذ شد.

دریاسالار جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یکی از کنفرانس‌های خبری در پنتاگون گفت: مسلح کردن برخی از این هواپیماها به دلیل حفاظت از نیروهایی است که در حال حاضر برای مشاوره به نیروهای عراقی وارد بغداد شده‌اند و هدفشان انجام عملیات در خارج از محدوده‌های سفارت آمریکاست.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: استفاده از حملات هوایی برای هدف گرفتن رهبران شبه نظامیان عراق یکی از گزینه‌هایی است که بر روی میز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته چرا که وی در حال بررسی فراهم کردن حمایت برای عراق است.

وی افزود: حفاظت از تاسیسات زیربنایی مهم بخشی از این گزینه است.

دمپسی ادامه داد: ما تعدادی هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین شناسایی و اطلاعاتی به پرواز درآورده‌ایم و تصویری از حمایتی ایجاد کرده‌ایم که قرار است برای نیروهای امنیتی عراق که در حال مقابله با دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش هستند، فراهم شود.

تاکنون 180 نیرو از 300 نیرویی که اوباما متعهد به اعزام آن‌ها شده وارد عراق شده‌اند. 90 تن از آن‌ها مشاور و 90 تن نیروهایی هستند که در یگان تحلیل عملیات‌ها و اطلاعات خدمت می‌کنند.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا گفت: تعداد بسیار زیادی از پهپادها مسلح به موشک‌های Hellfire با هدف انجام عملیات جدید حفاظتی در پایتخت استفاده شده‌اند. این مقام اجازه صحبت درباره این پروازهای جدید را نداشت.

مقامات تاکید کردند که اوباما هنوز دستور انجام حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش را صادر نکرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =