شما نظر بدهید/ افزایش قیمت های اخیر خودرو را تا چه اندازه منصفانه می دانید؟

افزایش قیمت خودرو با واکنش های متفاوتی از سوی مردم مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، عصر روزگذشته شوراي رقابت به صورت رسمي افزايش قيمت خودرو را به خودروسازان ابلاغ کرد. براين اساس قيمت پرايد به 20 ميليون تومان رسيده و پژو پارس هم 6 ميليون تومان گران شده است.

اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد که سه هفته قبل و پس از انتشار خبر افزايش 6 درصدي قيمت خودرو، خريداران در فضاي مجازي اعتراض خود به شوراي رقابت را اعلام کردند. حتي خودروسازان نيز خبر دادند زيربار اين رشد قيمت ها نمي روند چراکه به باور آنها قيمت خودرو بايد بيش از اين عدد افزايش پيدا مي کرد.

در حال حاضر نيز با وجود اطميناني که رئيس شوراي رقابت در مورد ثبات بازار داده است ولي به نظر مي رسد پس از انتشار ليست جديد قيمت ها، بهاي خودرو در بازار با رشد قابل توجهي مواجه شود. تحليلگران بازار اعتقاد دارند افزايش قيمت خودرو با واکنش هاي خريداراني مواجه مي شود که طي سال هاي گذشته قدرت خريدشان 25 درصد کاهش يافته است. خودروسازان براين باورند که با وجود رشد هزينه هاي توليد امکان عرضه خودرو به قيمت هاي سابق وجود ندارد. آمارهاي که خودروسازان منتشر مي کنند خبر از افزايش بين 50 تا 100 درصدي ميزان توليد طي فصل بهار سال جاري دارد. همين موضوع تاييد مي کند که همچنان تقاضاي قابل توجهي در بازار براي خريد خودرو وجود دارد. اين اتفاق هم در شرايطي رخ مي دهد که هم قيمت خودرو افزايش يافته و هم قيمت بنزين گران شده است.

به نظر شما افزايش قيمت خودرو چه تاثيري برفروش خودرو دارد؟ آيا شما اين ميزان افزايش قيمت را منصفانه مي دانيد؟ به باور شما خودروسازان بازهم با اين ميزان رشد قيمت مي توانند ادعاي زيان مالي را مطرح کنند؟ آيا شما افزايش قيمت خودرو را با استدلال رشد بيشتر توليد خودروسازان و افزايش نرخ رشد اقتصادي مي پذيريد؟ به نظر شما اگر امکان واردات خودروهاي خارجي به کشور وجود داشت بازهم خودروسازان و شوراي رقابت به سمت افزايش قيمت ها مي رفتند؟ شما با همين شرايط بازار حاضر به خريد خودرو هستيد؟

ديدگاه هاي خود را در بخش کامنت هاي همين خبر مطرح کنيد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 195
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکارچی گیر A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    هیچ اندازه
    • قلي IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      458 5
      هر چقدر دوست دارن گرون كنن،فقط تعرفه واردات خودرو صفر بشه تا مردم خودشون انتخاب كنن كه با20ميليون پرايد بخرن يا بنز2008.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      خوبه 12 درصد رشد نکرد. جای شکرش باقیه. پراید فقط 1 میلیون گران شده
    • علي RO ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      335 4
      واردات خودرو را آزاد کنيد . بعدش ديگه نيازي به قيمتگذاري نيست چون مطمئنا خودروسازها با عناويني چون رفاه مردم ٬ اشتغالزائي ٬ کسب رضاي خدا و ... به صورت خودجوش قيمتها رو کاهش ميدن .
    • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      139 5
      من با قلی موافقم چون خودروهای داخلی با این قیمت بالایی که اعلام کردند یک خودروی خیلی معمولی به حساب میاد و اصلا در حد خودروهای لوکس خارجی نیست.
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      127 5
      قلي راست ميگه،تهرفه واردات را صفر كنيد،اون وقت سايپا همين پرايد را با قيمت 6 ميليون ميده دست مشتري،تازه با قطعات و كيفيت عالي
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    62 4
    خواهشا کسی نظر نده...اخه چه فرقی داره من راضی باشم یا ناراضی....واقا فرق میکنه؟
  • مهدی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    38 1
    تو این مملکت هیچوقت چیزی که گرون شد دیگه ارزون نمیشه.من موندم تا ارزون بشه الان دیگه به تابوت ایرانیمپراید راضی شدم
  • شهروند درجه 2 A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    51 3
    بالاخره شورای رقابت تسلیم قیمت گذاری مشترک دلالان و مونتاژکارها شد... من به شخصه حاظرم پیاده اینور اونور برم ولی با این قیمتا ازشون خرید نکنم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    44 3
    یعنی شما جواب این سوال رو نمیدونی؟ یا میخوای رو اعصاب ملت راه بری؟ اگه شورایی بنام حمایت از حقوق مصرف کننده داشتیم الان تعرفه ی واردات خودرو رو بر میداشتن تا پراید آشغال رو به زور به مردم...... نکنن اینجا فقط اجباره هیچ چی باب میل مردم نباید باشه همه چی رو اعصابه
  • نادر A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    56 2
    هر سال 200 تومان به حقوق من کارگر اضافه میکنند بعد ماشینو 5 میلیون 5 میلیون گران می کنند.... ما باید کلا بی خیال خرید یک ماشین شویم بعد از 20 سال کار....تازه اونم یک ماشین متوسط وطنی عجب بساطی شده این قیمت خودرو......
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    100 3
    منصفانه ؟ به نظر شما زندگي ما در اين كشور منصفانست ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      3 0
      واقعا گل گفتی کشوری که دومین ذخیره گازی و چهارمین ذخیره نفت جهان را دارد این وضع مردمشه
  • حامد A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    79 3
    قیمتها منصفانه / کیفیتها عالی/ قطعات چینی/ دیگه بهتر از این نمیشه/ من چقدر خوشبختم/همه چی آرومه
  • هادی A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    86 4
    این روند افزایش قیمت خودرو منصفانه که هیچ،ظالمانه است.من چرا باید برای یه خودرویی که قیمت تمام شدش فرضاً 5 یا 6 میلیونه باید 20 میلیون بدم؟؟؟ دولت ها هم همش به این فکر بودن که مبادا 500 سود خودروسازها خدای نکرده 450 بشه و تا تونستن کمر ملت رو با این افزایش قیمت ها شکستن.بیچاره مردم،بیچاره مردم،بیچاره مردم
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    80 3
    معلومه که منصفانه نیست چکار میکنن که کیفیت ماشین ها هر روز کمتر میشه و قیمت بالاتر میره؟؟
  • بهزاد IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    103 5
    هيجم منصفانه نيس جون بازار دست اين دو شركت خودرو سازه هركاري دوس دارن ميكنن.اين شركتها مردم را با توقف توليدتحريم ميكنن. جامعه بدبخت ما كه صاحب نداره.هركي به هر كي شده جون.مردم به لبشون رسيده.بالا نشينا كه از حال و روز مردم عادي خبر ندارن همش شعار شعار شعار
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    284 6
    چرا باید افزایش پیدا کنه؟؟؟؟؟ 1.بخاطر کیفیت؟ 2.بخاطر اپشن؟ 3.خدمات؟ 4تنوع؟ 5.......................................................................................؟؟؟؟
  • رضا همایون A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    272 4
    تا وقتی این دوتا خودروساز سرپا باشن نه از خودرو باکیفیت خبری هست نه از قیمت عادلانه.
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    154 6
    اگه راست میگن، واردات رو آزاد کنن. اونوقت همه سوالای شما جواب داده میشه
  • محمد A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    28 38
    قیمت خودرو هم تابعی است از دیگر شاخص های اقتصادی بنابراین افزایش قیمت آن منطقی به نظر می رسد. با این وجود باید دولت کم کم شرایطی فراهم کند تا خودرو سازهای داخلی مجبور بشوند با خودروهای خارجی بیشتر رقابت کنند
  • امیر IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    201 3
    مگه نظر ما مهمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عععع A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    310 7
    رسما سر گردنه را گرفتند
  • سجاد A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    94 3
    چون تا حالا همه حرفای اینا برعکس از آب دراومده، پس دو ماه دیگه گرونتر از اینی که هست میشه شک نکنید
  • مخالف بديع الزمان A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    57 2
    دولت بايد جلوي دلالي خودرو رو بگيره چرا بايد انقد فاصله بين خربد خودرو ي پيش فروش با خريد تو بازار باشه كه ايحاد دلالي كنه البته من مي دونم اينكار صورت نمي گيره چون خودروسازان تو اين بازار سياه و اختلاف قيمت ذي نفع هستند بدا به حال مشتريها كه از هر جهت بهشون ظلم مي شه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    84 4
    با پول این چهارچرخهای تکنولوژی 30 سال پیش تو دنیا هیوندا اکسنت2014 یا تویوتا یاریس 2014و...وخیلی ماشینهای بهتری می دهند
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    124 3
    سلام یک کلام آقایون خودرو سازها فقط و فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستند.کی به فکر اینه که مردم چطوری می تونند صاحب یه ماشین بشن.پیش خودشون میگن ای بابا اینقدر مشتری دارند که با این قیمتا هم ماشین بخرن.پس سر خودمونو درد نیاریم همیشه حق به پولدارا میدن.مردم عادی این وسط چی کارن.
  • روح الله A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    اصلا منصفانه نیست
  • ناشناس IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    75 3
    اخه یکی نیست به خودرو سازان بگه که فروش خودرو به قیمت خیلی پایین تر به کشور های همسایه صرفه اقتصادی دارد ولی برا مردم کشور خودمون صرفه اقتصادی ندارد تو را به خدا کم این مردم اذیت کنید از دولت میخوایم که واردات خودرو ازاد کنه تا هیچ کس حاضر نباشه جنس های اشغال ایرانخودرو و سای÷ا رو بخره تا کی انحصار طلبی
  • کوروش IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    100 5
    انصاف؟؟؟ متاسفانه این واژه نامفهومه و تو کشور ما فقط معنیش رو میشه تو لغت نامه دهخدا پیدا کزد و بس
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    175 3
    ظاهرا انصاف فقط توی افزایش قیمتهاست و بی انصافیه اگه مردم کاهش قیمت بخوان حقوق یه کارمند 18 افزایش میدن، اونم با هزار بدبختی... اما کافیه بخوان یه کالا رو افزایش قیمت بدن...
  • داود A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    370 8
    لطفا در شرکت های ایرانی مونتاژ کننده خودرو را تخته کنید تا مردم خودروی متناسب با مبلغ پرداختی شان را سوار شوند ...
  • سعید سعید سعید IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    208 5
    بیان لیست قیمت قطعات پراید رو که تو کارخونه سر هم میکنن اعلام کنن ببینیم قیمت تمام شده این ماشین چند در میاد که قیمتش اینقد شده مگه پراید چی داره که باید قیمتش ایجور باشه
  • آرمین A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    469 7
    من کاری به قیمت خودرو ندارم ولی وقتی آقای نوبخت میگن ما با هرگونه افزایش قیمتی مخالفیم و پس از آن خودرو گران میشود، این اظهار نظر را درک نمیکنم.
    • ایرانی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      353 7
      عزیزجان این یک رمز بین خودشونه،یعنی تولیدکنندگان از هرتیپ و قماشی که هستید هرکاری دلتون می خواد انجام بدید دولت کاری با شما نداره.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      277 4
      ضمنا ایشان همین حرف را زدند ولی بلافاصله تو ماه رمضان لبنیات 15 گران شد
    • rahman IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      استاد این که دیگه درک نمیخواد زور دولت هم به غول های خودروساز نمیرسه
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    243 9
    به نظر من این قیمتها حداقل دو برابر قیمت واقعی هستند و متاسفانه چون در مملکت ما رقابت وجود نداره و واردات هم آزاد نیست و هیچ نمایندگی رسمی خارجی هم وجود نداره محکوم به خرید این ماشینهای بی کیفیت با حداکثر قیمت هستیم.
  • خریدار IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    430 9
    جرا واردات خودرو رو آزاد نمی کنن تا خودرو سازها بفهمن کسی دیگه سراغشون نمیره
  • پینوکیو A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    111 3
    خودروسازان باید آزاد باشند هر چقدر میخواهند خودرو را گران کنند، اصلا پراید را به قیمت بوگاتی بفروشند اما به شرط اینکه واردات خودرو به کشور آزاد و با تعرفه صفر صورت گیرد. در این حالت هم خودروسازان به آرزوی خود میرسند، هم مردم حق انتخاب دارند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    200 3
    من از شما میپرسم؟ مگه بهانه ی افزایش قیمت خودرو؛ تحریمها و کمبود ارز نبود؟ امروزه که میگن تحریمها شکسته شده، واسه چی قیمتها باز بالا میره/؟ به نظر شما تحریمها؛ بهانه ای بیش نبود؟
  • ياسر A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    47 2
    آخه انصاف اصلا براي اين باصطلاح خودروسازان واژه شناخته شده اي هست كه بخوايم نظر بديم
  • شهاب IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    38 2
    انصاف اینه که اول کیفیت رو افزایش بدن بعد قیمت را بالا ببرن. به تازگی تندر 90 خریدم، علاوه بر اینکه یکی از ایربگ ها رو از مدل فول حذف کردن، کیفیت سایر قطعات بسیار پایین اومده که نسبت به قیمتش اصلا مقرون به صرفه نیست.
  • اسدی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    پراید اصلا در حد 20000000 تومان نیست
    • بی نام US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      629 6
      من سالهاست پراید دارم. در حد 7 میلیون هم نیست
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      79 2
      اینو باید به کی بگیم
  • محسن GB ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    300 6
    پراید رویای شیرین دست نیافتنی ، خدایا یعنی دارم خواب می بینم یا واقعا پراید 7 میلیونی شده 20 میلیون
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    111 8
    بسیار منصفانه است زیرا : مثلا با 14000 دلار میشود یک تویوتا یاریس یا با 13900 دلار میشود یک کیا ریو 2014 خرید
  • کورش A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    چرا نظر مردم و میپرسید؟شما که هرکاری دلتون بخواد میکنید
    • مردم A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      سخنگوی دولت : دولت با افزایش قیمت مخالف است دولت اگر مخالف بود اجازه نمیداد همه میدونند شرکتها دولتی هستند دولت اگر هنوز ذره ای صداقت داره تعرفه خودروهای سبک خارجی را کاهش بده رئیس شورای رقابت در دو هفته دو بار نرخ را افزایش داد و برای سرگرم بودن مردم 206 تیپ 5 را کمی ارزان کرد خدایا از حق ما نگذر
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      832 3
      تازه رییس شورای رقابت بعد اعلام قیمت مصاحبه کرده مردم نگران نباشند اوناییکه عجله ندارند نخرند تا دوماه دیگه درست میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ برادر چی درست میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • خزاعي A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      669 1
      تثبيت سالي 20 هزار كشته و مقامداري در دنيا را به دولت ، وزير صنعت ، خودروسازان و شوراي رقابت و مافياي حمايت از خودرو تبريك و تهنيت ميگوئيم
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      447 1
      انصاف دیگه چیه؟ جدیده؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      447 0
      لطفا قيمت تمام شده و مخصوصا عوارض پرداختي شفاف سازي شود . تا مردم بدونن كه پولشونو به كي و براي چي ميدن.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      سزاي گرانفروش نخريدن است ..............................
    • سعيد IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      264 2
      ميخواهند ببينند هنوز همه سركارند يا نه
    • امید US ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      382 5
      حـــــــــــــــتـــــــــــــــی پـــــــــــــرسیدن این ســــــــــــــوال غـــــــــــیرمنصفانه اســــــــــــت
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      291 5
      یکماه.. فقط یکماه کسی این لگنها را نخره..
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      109 4
      مثلا شما 2 نفر چرا منفی زدید ؟ مگر غیر از اینه که طبق فرمایش دوستم نظر مردم اصلا مطرح نیست . و متاسفانه مسئولین ذیربط هم علیرغم اینکه می دونند هیچ اقدامی نمی کنند . و این اصلا چیز خوبی نیست.
    • بی نام EU ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      6 0
      با این کیفیت قیمت های سال 90 هم زیاده تا برسه الان
  • مهدی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    559 5
    اصلا خودرو سازی در ایران غیر منصفانه است سی سال است که به اسم حمایت از تولید داخلی محصولات بی کیفیت و غیر ایمن را به بهایی گزاف و با شرایط من درآوردی به مردم قالب میکنند نمیشه ما خودروساز نباشیم ؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    28 5
    تا اندازه ای که خودروساز ضرر نکند، سود معقولی داشته باشد و البته خودروی باکیفیت، امن و استاندارد نیز تحویل دهد
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    44 4
    خيلي الكي وكشكيه
  • شاهین A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    من خودروی بی کیفیت گرونه ایرانی نخوام باید کیو ببینم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سروش A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      97 8
      می تونین عزراییل رو ببینین. چون چشم انداز روشنی در آینده وضعیت واردات خودرو بدون هزینه گمرکی نمی بینم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      74 4
      اتفاقا باید این خودرو را بخره تا شاید بتونه عزراییل را ببینه.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    حاضرم يه ماشين خارجي اقساطي بگيرم ولي پولمو واسه ماشين ايراني هدر ندم
  • بی نام CA ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    881 5
    در کانادا با پولی برابر با قیمت پراید حدود ۷۰۰۰ دلار میشه ماشین های دست دوم بسیار خوب مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ خرید ماشین هایی مثل تویوتا کورولا٬ هیوندای الانترا٬ ..... لازم هم نیست که با پول نقد خرید کنید و بانک وامهای کم بهره چند ساله بهتون میده. با توجه به این نکته و مقایسه کیفیت و ایمنی خودروهای ساخت ایران با دیگر کشورها معلوم میشه که قیمت خودرو در ایران چقدر بالاست و رانت وحشتناکی توش وجود داره.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      279 8
      بهتره بریم یه وانت بخریم چون هم قیمتش پایینتره و هم میشه باهاش بار جابه جا کرد.
    • ciavash A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      275 5
      و یک نکته دیگه:متوسط حقوق یه کارگر ساده اونجا اندازه مهندس اینجاست
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    80 4
    شاید با قیمت پایین تر از اینها خودروسازان داخلی ضرر کنند ولی این قیمتها برای خودروهایی که معمولی به حساب می آیند و نه یک خودروی لوکس خارجی برای مصرف کنندگان واقعا بالا است.
  • علي RO ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    187 4
    واردات خودرو را آزاد کنيد . بعدش ديگه نيازي به قيمتگذاري نيست چون مطمئنا خودروسازها با عناويني چون رفاه مردم ٬ اشتغالزائي ٬ کسب رضاي خدا و ... به صورت خودجوش قيمتها رو کاهش ميدن .
  • ایرانی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    92 4
    به نظر من این قیمت ها با توجه به کیفیت بسیار پایین خودروها تنها ظلمی آشکار در حق مصرف کنندگان ایرانی است که مجبورند در این آشفته بازار انحصاری از این خودروها خریداری کنند.ومتأسفانه شورای رقابت هم همیشه طرف خودروسازها راگرفته و توجهی به مصرف کنندگان نداشته است . اگر هم جنگی بوده آن جنگ زرگری بوده.اگر راست می گویند حتی اگر زمان کوتاهی مثلاًچند سال هم اگر باشد اجازه ورود خودروهایی با کیفیت بالا را بدهند آن وقت خواهیم دید چه کسی از این خودروهای بی کیفیت داخلی خرید خواهد کرد؟من که گفته این آقایون را نسبت به قیمت خودروها و ضرر و زیان را اصلاً قبول ندارم.
  • سیاوش IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    99 6
    اگر پراید 100 میلیون تومان هم بشه ما ملت برامون مهم نیست چون سرمون تو موبایل و اینترنتو.... متاسفانه
  • حمیدرضا پیری A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    550 6
    در این ماه مبارک رمضان به خداوند بزرگ قسم میخورم که هیچ یک از مردم عادی و قشر متوسط جامعه و اونهایی که دستشان به رانت و سرمایه های یک شبه نمیرسه هیچکدام راضی به این زورگیری های مونتاژ کاران خودرو نیستند . کجای دنیا باید یه پراید آشغال رو 22 میلیون بدن به مردم و تازه بگن ضرر هم میکنیم؟ چرا همین پراید رو به یک سوم قیمت میدن به کشورهای همسایه؟ مگه شورای رقابت دو هفته پیش تهدید نکرد که قیمت های خردادماه نهایی بوده و باید تمکین کنند خودروسازان و لازم الاجراست؟ پس چی شد که یکباره 4 میلیون تومن افزایش قیمت دادند دیروز نسبت به قیمت های مصوب خودشون ؟ چرا باید 405 که توی دنیا دیگه منسوخ شده ما با منت بخریم 33 میلیون ؟ حتی فروش اقساطی هم ندارند خودروسازان که همه مردم بتونن صاحب خودرو بشن.قیمتها حرومه
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      180 3
      راضی بودن مردم مهم نیست. دلتون رو به این چیزها خوش نکنید. یاد اون معلمه افتادم که شاگرداش رو برده بود بیابون تا دعا کنن بارون بیاد.
  • پژمان IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    80 4
    زمانی این موضوع عادلانه می شه که اجازه بدند خودرو سازان بزرگ خارجی هم وارد بازار بشند و مردم حق انتخاب داشته باشند. نه اینکه هی ماشین های 20سال پیش رو تولید کنند هی هم افزایش قیمت بدند. اگه واقعا با فروش پراید 4 میلیونی به قیمت 20 میلیون همچنان ورشکسته اند, خودرو سازی رو تعطیل کنند. چرا مردم باید هزینه ی بی کفایتی مدیران خودرو سازی را بدهند.
    • آریا IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      25 1
      احسنت
  • مهران IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    162 5
    من یه سوال اساسی دارم اگر کسی میتونه به من جواب بده لطفا این شورای رقابت همانطور که از اسمش پیداست وظیفه ایجاد رقابت را دارد یا وظیفه قیمت گذاری دارد حالا بماند که هر سال کلی هزینه میکنند که یک قیمت سوری بدست بیاد که همه میدونن خودروسازان بهش عمل نمیکنند. اساسا وقتی حتی رقابت بین ایران خودرو و سایپا هم وجود نداره چرا باید این دو شرکت با خیال راحت بدون هیچ رقیب هر وقت دلشون خواست درخواست افزایش قیمت بدهند؟؟؟ چرا نماینده ها که نگران ساپورت زنان و خیلی مسائل پیش و پا افتاده از این قبیل هستند نگران جیب و رفاه مردم نیستند؟؟؟؟ به نظر شما اگر ما یک مملکت آزاد داشتیم بدون رانت به خودرو سازان الان سوار چه ماشین هایی بودیم ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    75 2
    حرف از ایران خودرو که میشه رو اعصابم میری
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    55 3
    نصف تورم این ملکت بابت این شورای رقابته.......... بابا ما و این ملکت شورای رقابت نخوای چه کنیم
  • عماد IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    80 2
    متاسفم برای خودمون که اینقدر بدیختیم که هر بلایی سرمون می خان در میارن هر روز به یه نحوی افزایش قیمت میدن اصلان منسفانه نیست
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    95 2
    فلسفه وجود این شورای رقابت اصلا چیه ؟ تا وقتی خودرو سازها خصوصی نشوند و رقابت واقعی تو بازار خودرو نباشه همه اینا کشکه
  • roz A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    به نظر من وقتی پراید میشه 25 میلیون قیمت 206 34 میلیون واقعا ارزششو داره
  • دکتر US ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 5
    این خودرو سازها یا بهتر بگیم بنگاهای اقتصادی هیچ وقت راضی نمیشوند وهمیشه زیاده خواهی میکنند چون کسب سود خود را در راههایی به غیر از تولید وتوسعه محصولات خود دنبال میکنندو جالب اینجاست که همیشه فقط نظرات وخواستهای خودروسازانبنگاهای اقتصادی اعمال شده و بصورت یکطرفه وبا حمایت سارمان ویا ارگانی به مردم تحمیل شده ...........
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    46 3
    من یقین دارم این اتفاق دوباره تکرار خواهد شد.همانطور که تکرار شدبعد از مدتی دوباره عرضه خودرو به وسیله خودرو ساز ها کم میشود و بوسیله روابط خودرو ساز ها با بنگاه های فروش ماشین قیمت ها در کف بازار بالا میرود .شیپورچی های خودرو سازان از جمله نعمت بخش و نجفی منش و...شروع به سخنرانی هایی دال بر زیان ده بودن خودرو و ایجاد شغل و از دست صحبت ها کرده و دوباره قیمت رو به نزدیکترین قیمت کف بازار میرسونند.و این سناریو با حمایت دولت بار ها تکرار خواهد شد.
  • ایرانی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    70 4
    اصلاا منصفانه نیست. برای مقابله با این گران فروشی باید با هم متحد باشیم. حالا که هیچکس تو فکرمون نیست باید خودمون دست به کار شیم بیایید به مدت یکسال صنعت خودرو سازی رو تحریم کنیم و هیچکس خوردو نخره. به امید پیروزی بر ظالمان
  • عیسی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 2
    حدس می زنم قصدتوت منحرف کردن دل نگرانی مردم ،از افزایش نابهنگام قیمت لبنیات آنهم در ماه مبارک رمضان باشه؟؟؟ شاید اقشار آسیب پذیر جامعه،که در هر دولت فخیمه،تعدادشون بیشتر و بیشتر میشه سر افطار هوس خوردن یه لیوان شیر و دم سحر ،تمایل به خوردن یه نعلبکی ماست داشته باشند....
  • بی نام FI ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    51 3
    منصفانه؟ مسخره س احمقانه س ...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    41 2
    چرا نظر ما رو می پرسی، اونا که هر کاری خواستن کردن و از این به بعد هم می کنن
  • حسین A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    21 6
    تولید وقتی با نگاه به صادرات نباشد آنوقت نتیجه اش همین خوردو هایی هست که وارد بازار می شوند .مصرف کننده مجبور به استفاده از آن است عملا با توجه به حمایت بدون مدیرت دولت از خودرو سازان فرصت رقابت از وارد کنندگان گرفته شده ومشتری نیز با توجه به فاصله بسیار زیاد قیمتی که ناشی از تعرفه بسیار زیا د خودرو های وارداتی است به دو گروه تقسیم میشوند یا افردای که مجبورند خودروهای بی کیفیت را خریده وناز خودرو سازهای داخلی بدون رقیب را بکشند یا قیمت وکیفیت بالای بعضی از خودرو های وارداتی را بجان خریده وخودروخارجی بخرند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    48 1
    واقعا ادم خجالت می کشه تو کشورهای دیگه مثل زاپن دست مزد بالا هزینه بالا چه طوری قیمت اینهمه پا ئین و کیفیت بالا اینجا کیفیت در حد شرمندگی قیمت ها در حد شرم ساری علت بی لیاقتی در مدیریت است اگر نمی تونن واردات رو ازاد کنید هم بصرف ملت است هم دولت بعد این هزینه رو جایی دیگه ای مثل پتروشیمی یا نفت سرمایه گذلزی کنید
  • farshid A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    90 2
    من شک ندارم اگه پراید 50 میلیونم بشه بازم مردم میخرن برای یک بارم که شده نخرید تا قیمتو بیارن پایین....اخه اینا کدومشون ماشینن که این همه پول باید بابتشون پرداخت کنیم خدایا نجاتمون بده
  • اعتراض IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    68 2
    مسخره کردن مردمو البته با شیب ملایم این شورای اطاعت از حرف تولید کننده هست نه رقابت پس حق مشتری کجاست
  • محمد IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    41 3
    تو رو به خدایی که میپرستید یه کم به فکر مردم بیچاره باشید آخه خدارو خوش میاد . باید هر لحظه منتظر گرون شدن ماشینی باشیم که سفیر مرگ تو جادههای ایران هست و قشر متوسط جامعهکارمندان محترم دیگه نمی تونند سوار مدل نو اون هم بشن
  • بي نام RO ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    65 1
    جالبه در كشورهايي مانند كره و ژاپن هر چقدر قيمت خودرو را پاييين مي آورند و كيفيت را بالا ولي فروششان كمتر ميشود ولي در ايران بر عكس است حالا بايد محاسبه كرد ميوه فروش را
  • iman A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    54 2
    همین کارها رو می‌کنید که مردم میبینن حقشون داره پایمال می‌شه بدون اینکه هیچ پاسخ گویی وجود داشته باشه بعد رشوه گرفتن و رشوه دادن و هزار آسیب اجتماعی پشت سرش به وجود میاد بعد میان میگن چرا اینطور شد، چکار کنیم چکار نکنیم.
  • ناصر IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    55 1
    اصلا این ماشینها مفت گران است من اصلا ماشین ایرانی نمیخرم ماشین خارجی گران میخرم ولی ایرانی نمیخرم پراید 7 میلیونی 20میلیون کو انصاف تو این ماه رمضان
  • محمدرضا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    53 3
    مردم اگر شورای رقابت را نخواهند چه کسی راباید ببینند همین ا
  • اسد IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    45 3
    متاسفم برای خودمون اگه یه مدت خرید نکنیم و دندون رو جگر بگزاریم معنی ضرر کردنو میفهمند اونوقت قیمت ها میشه اونی که باید باشه.
  • خيرخواه A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    37 3
    این روند افزایش قیمت خودرو منصفانه که هیچ،ظالمانه است.من چرا باید برای یه خودرویی که قیمت تمام شدش فرضاً 5 یا 6 میلیونه باید 20 میلیون بدم؟؟؟ دولت ها هم همش به این فکر بودن که مبادا 500 سود خودروسازها خدای نکرده 450 بشه و تا تونستن کمر ملت رو با این افزایش قیمت ها شکستن.بیچاره مردم،بیچاره مردم،بیچاره مردم كمي به فكر كارمندان وكارگران باشيد چه خبر براي رضاي خدا قيمت واقعي را تعيين كنيد كه روزي پيش خدا شرمنده نشويد
  • ;hvlkn IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    79 2
    بفرمایند قیمت های شورای رفاقت نه رقابت رفاقت با خودرو نسازان و مونتاژکاران ،عداوت با مردم
  • موافق IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    8 136
    به نظر من هنوز جا داره، چون باتوجه به تورم و تحريم واقعا بيشتر از اينها مي ارزن.
  • کرمی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 2
    آقای شیوا وقتی به جای کاهش قیمت باعث افزایش قیمت می شوی ،چطوری رویتان می شود در خصوص حباب بازار صحبت کنید.
  • بي نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    76 1
    مقصر خود خريداران هستند چون با پولشان بقاي گراني و بي كيفيتي را تضمين ميكنند...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    89 5
    ای مردم پول بی زبون را به این خودروهای گران و بی کیفیت ندهید.نخریییییید.
  • کاظم A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    55 2
    متاسفانه شرکتهای خودروسازی داخلی از فضای بی رقابتی موجود در کشورمان حداکثر سوء استفاده و سوء مدیریت را دارند. به دلیل پایین بودن تکنولوژی و عدم خلاقیت بین طراحان و مدیران و ضعف در نیروی انسانی متخصص و ماهر در شرکتهای خودرو سازی داخلی بی انصافی این دو شرکت به اوج خود رسیده است. در حالی که کره جنوبی و ایران تقریبا با همدیگه صنعت خودرو سازی را شروع نمودند ولی صنعت خودروی ایران نمره 5 هم نمی گیره ولی انصافا در کشورهای مالزی و کره جنوبی این صنعت بسیار رقابتی است و مفهوم انصاف در فروش محصولات انها دیده می شود.
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    97 3
    تنها كسي كه ميتونه اوضاع خودروسازي رو در اين كشور سر و سامان بده گروه داعشه. تنها راه اينه كه خودروسازها رو بسپرن به داعش تا با اعدام در ملاء عام اوضاع درست بشه. والله شوخي نمي كنم.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    57 2
    این ماشین هایی که اینا تولید می کنند پراید 5 میلیون و پژوپارس هم 9 میلیون بیشتر ارزش نداره.چون واقعا خودروهاش بی کیفیتن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 6
    خجالت بكشيد كجاش گرونه نهايت سه تا چهار برابره اونم كه اصلا مهم نيست بده نگيد. ا.....
  • محمود A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    34 2
    دلشون واسه مردم که نمی سوزه فقط به فکر جیب خودشون هستن. تعرفه واردات که بالاس؛ خودروهای داخلی هم که نه امنیت داره و نه کیفیت. چند روز پیش رئیس شورای رقابت گفت قیمت پراید میشه 16800 اما انگار سیبیلش رو چرب کردن که یه دفه پراید شد 20 تومن خودشون که سوار ماشین های خوب وارداتی میشن پس ....ون لق مردم
  • بی نام RO ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    66 2
    بله واقعا منصفانست آخه پراید چی کمتر از این ماشینای خارجی داره جز ایمنی وآپشن و کیفیت؟
  • علی GB ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    116 5
    ملت تو سری خوریم. حقمونه نوش جان
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    49 2
    در بازار انحصاري خودرو فقط مصرف كننده است كه قرباني مي شود.
  • حمید A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    68 2
    دست همتون توی یک کاسه است
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    150 4
    به نظرتون قیافه ما شبیه اسکولاست؟
  • پیاده IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    38 2
    ملت ما همه سرکاریم دولت هم با اخذ تعرفه گمرکی از واردات خودرو سود میبره هم با گران فروشی محصولات آشغال داخلی .این وسط شورای رقابت برای سرپوش گذاشتن گرانی هاست..
  • milad IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    28 2
    انصاف چیه خوردنیه؟
  • کارمند A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 3
    ما از دولت ندبیر و امید بیش از اینها انتظار داریم .... سه سال دیگه دوباره انتخابات است
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    32 4
    پراید کیلویی چند ؟؟؟
  • دستان A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    30 3
    موافق نیستم خیلی گرونه
  • یک نفر IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    به نظر من افزایش ها میتونست بیشتر از این هم باشه ... اون دوستی که میگه کانادا قیمتا اینطوریه و اونطوریه ..شرایط قانونی ، اوضاع تحریم ، مسافت و خیلی مطالب دیگه رو در نظر نمیگیره بسیاری از تولید کنندگان خارجی برای به دست آوردن بازارهای خوب .پر رونق و بامنیت دیگر کشورها حاضر به فروش به قیمت پایین تر هستن .. چطور یه چیپس 400 تومنی از 4 سال پیش تا العان 5 برابر شده و رسیده به 2000 تومن اونوقت پراید 8.5 شده 20 یعنی کمتر از 2برابر و نیم رشد داشته .. خبر انصاف داشته باش و نظر من و هم بچاپ ....
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      52 6
      سزاي تو اينه كه يه لايك هم نداشته باشي
    • یه نفر دیگه A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      76 6
      بله بله چیپس شده 2000 تومن. ولی تو بازار چیپس انحصار نیست هر کی دوست نداشته باشه چیپس نیمخوره. ولی در مورد خودرو مردم رو مجبور میکنن با پولی که دارن این خودروها رو بخرن چون اگر انحصار از بازار خودرو برداشته بشه هیچکی حاضر نیست این خودروهای بی کیفیت رو با این قیمت بالا بخره. در ضمن قیمت پراید بقول شما 2.5 برابر رشد داشته، آیا حقوق کارمندان 2.5 برابر شده؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      51 4
      شما مطمئن هستی که یک نفری؟ صنعت خودرو سازی کره 10 سال بعد از ما شروع به کار کرده الان ببینید کجاست و محصولات اون تمام دنیا استفاده می شود مگه ما تو مملکت ذخایر غنی نداریم پس چه وارداتی رو دارن و چرا تو کشور تولید نمی شه که نیاز به واردات نباشه ضمنا تمام این حمایت ها برای مستقل شدن صنعت خودر هست نه کپی برداری خودروهای از رده خارج کشورهای دیگه خبر انصاف داری جوابش را بچاپ
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    42 2
    شورای رفاقت موافقم .
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    43 2
    مگه نظر مردم اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مهااااااااااااااااااااااااااااا
  • محمود A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    44 1
    یا حرف زدن کاری پیش نمیره و گوش کسی بدهکار نیست. باید عمل کنیم عمل. فقط کافیه مرد باشیم و یه مدت هیچکس خودرو نخره تا حساب کار بیاد دستشون
  • افشار IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 1
    دوستان من یه تولید کننده هستم ومیدونم وقتی جنس تولید شده رو به وقتش نتونی بفروش برسونی یعنی هر ثانیه داری ضرر میکنی پس شما هم بیاین با هم متحد بشین هر کس به دوستان خودش بگه خرید خودرو تا کاهش قیمت واقعی ممنوع
  • هادی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    54 2
    کاش اسم شورای رقابت را شورای رفاقت می گذاشتند
  • ما رکورد زدیم...... A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    29 4
    سایپا مطمین
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    34 2
    کدام انصاف ؟ سربه سر مردم نگذارید لطفا .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    44 3
    مسخره است با قیمت پراید در آمریکا میتوان یک اتومبیل در ردیف مزدا خرید
  • کوروش A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    40 2
    فقط واردات خودرو آزاد بشه وانحصار برداشته بشه بعد ما ببینیم خودروسازهای ما میتونن رقابت کنن
  • reza IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 2
    حمایت از تولید داخل یعنی این ....یعنی تعرفه واردات بشه 120 درصد بعد اینا هر کاری دلشون خواست باید بکنه
  • سعید IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    54 1
    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت
  • شهروز IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    47 5
    بطور کلی دولت باهر افزایشی غیر از افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم و آنچه در قانون تعیین شده موافق است.
  • عقیل A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    47 3
    تو این مملکت کسی پیدا میشه به نظر مردم اهمیت بده.
  • علی A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 3
    وقتی رقابتی نباشه همین میشه......واقعا مردمو چی فرض میکننن.......در اخر روحانی مچکریم
  • مهدی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 2
    اگر نمی ترسید ورود خودرو را یک سال بدون عوارض آزاد کنید تا ببنید خودروی ایرانی چقدر خواستگار داره بعد شورای رقابت قیمت بده
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    34 2
    خود کرده را تدبیر نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 2
    فقط دلم درد میگیره از این همه بی توجهی به نظر مردم.چی بگیم براکی بگیم.
  • عشقم دايي IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 3
    دولت خودش تو صحبتاش هم سمت و سوق خودرو سازا رو داره تا مردم
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    35 2
    گفتیم این بیاد درست میشه واقعا چکار کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 2
    لطفا اعلام کنید که مابه التفاوت قیمت تمام شده وقیمت فروش به جیب چه کسانی میرود بعد خود مردم میفهمند که چرا نه تعرفه واردات خودرو صفر میشود ونه کاهش قیمت یک رویا
  • reza A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 2
    دولت بی نظارت و خودرو سازان بی انصاف اصلا انصاف رو می شناسن .
  • دنا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    33 2
    واردات را آزادکنندتا معلوم شود مردم چه خودرویی رادوست دارند....
  • ساسان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    32 4
    خداوکیلی ظلم نیست که اینقدربلاسرمردم بیچاره میارند. شیب ملایم که می فرمودند این بود؟..............................
  • علی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 3
    من اگه قرار باشه همه جا رو پیاده برم میرم ولی با این قیمتا ماشین نمیخرم ولی فقط یه حرف دارم با خودروسازا و شورای رقابت و همه اونایی که تو این قضیه دست دارند .... روز روزتونه؛ منتظر باشید روز ما هم میرسه ...
  • سینا A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    46 2
    تو رو خدا دیگه نظر مردم رو نپرسین مزخرفترین ماشینا رو با گرونترین قیمت میفروشین مسخره کردین ما رو ؟
  • سید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    29 2
    آیا اگر کسی بخاطر این لجام گسیختگی قیمت ها ،مخصوصاً قیمت خودروکه معلوم نیست چه دستی در کار استدق کند وبمیرد ..........
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 4
    واردات خودرو رو آزاد کنید بیبینید کسی این لگنو کسی می خره
  • سجاد A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    34 2
    موندم چطور چند روز پیش میشینن میگن 405 24 میلیون بعد دو هفته میشه 30 میلیون بابا ما مردم بدبختیم و اونا دستشون در دست هم به ما میخندن
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    23 2
    دست مریضا واسه گرونی همه همصدا ین کسی بدش از پول نمیاد پول جای همه ارزش ها گرفته کی به مردم وفقیر فکر می کند ......
  • امير A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 2
    ظاهرا دولت و شوراي رقابت و خودرو ساز دستشون توي يك كاسه است وگرنه چند روز پيش آقاي نوبخت گفت دولت اجازه افزايش قيمت هيچ كالايي را نميدهد بخصوص در ماه مبارك حالا يك شبه 6 ميليون پژو پارس گران كردند.
  • زين الدين IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    40 3
    رئيس شوراي رقابت خوب ميدونه كه اگه در مقابل خودرو سازان جبهه گيري كنه بلاي كه سر اقاي پژوهان رئيش قبلي آوردن سر ايشان نيز خواهند آورد يعني خانه نشيني
  • safa GB ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    35 2
    اگر قيمت هاي اعلام شده را با قيمت محصولات با كيفيت كره اي ژاپني اروپايي و امريكايي مقايسه كنيم آنوقت متوجه ميشويم كه جه اجحاف بزرگي به مصرف كننده ايراني ميشود. بعد از ساليان دراز ادعا مبني بر اينكه ما خودرو ساز هستيم و جز، ده كشور برتر جهان ، مشخص شد كه نه تنها خودرو ساز آنهم از نوع بزرگش نيستيم بلكه از بسياري از كشورهاي جهان منجمله تايلند تركيه اسپانيا چين هندوستان و خيلي كشورهاي گير عقب هستيم.خدا آخر و عاقبت ملت ايران را به خير بگرداند.
  • محمد IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    38 2
    خیلی جالبه؟ وقتی که یه شرکت زیانده و ورشکسته هستش، چرا باید باز باشه و کار کنه؟ چه دلیلی میتونه داشته باشه این خودروهای بی کیفیت را با قیمت بالا و با پایین ترین کیفیت و امنیت که بلای جون مردم هستش وارد بازار میکنند و تنها بهانه اونها هم اشتغالزایی هستش؟ ای بابا مردم دیگه فهیم شدن ؟ مگه غیر از این هستش که فقط دنبال رانت واردات هستن و خودرو های خارجی را با چند برابر قیمت تحویل مردم میدن؟ چه کاری راحت تر از اینکه یه خودرویی که تو کشور همسایه نصف قیمت اینجاست را وارد میکنند و با 100 در صد سود میفروشن؟ چه کاری راحت تر از این؟ به بهانه این شرکت ها چه سودی که از این راهها در میارن؟ تا کی میخوان پول خون این مردم را بخورن؟ تاکی؟
  • محمد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    53 2
    به عراقي ها و افغاني ها چند ميفروشيد به ملت خودمون هم به همون قيمت بدين منصفانه است
  • حسن A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    37 2
    افتضاح افتضاح افتضاح افتضاح بابا یکی هم طرفدار مصرف کننده شود اقایان که 40 سال انحصار حالا هم می نالند که ضرر می کنند مصرف کننده بیچاره که 40 سال است بی کیفیت ترین خودرو را سوار می شود و گوش هیچکس بدهکار نیست
  • وحید EU ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    35 1
    خدایا ما چه گناهی کردیم
  • امیر IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    43 1
    ایران با کره تولید خودرو را اغاز کرد الان کره چه جایگاهی دارد و ما در حال تعیین قیمت خودرو هر روز یک قیمت را اعلام می کنیم پس حق حقوق مصرف کننده چه میشود آیا مردم حق انتخاب ندارند لطفا به شعور مردم احترام بگذرید
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    19 18
    بیاید با خودمون روراست باشیم. در عرض 18 ماه ارزش ریال ایران به عدد 2.5 تقسیم شد. هیچ کالایی با ریال تولید نمی شود. تنها بخش ریالی کالاها دستمزد کارگران است. بقیه هزینه ها همگی با ارز پرداخت می شود. آیا خود دولت حاضر است فولاد را به قیمت کیلویی 690 تومان قبل از افت ارزش ریال بفروشد؟ آیا دولت حاضر است محصولات پتروشیمی خود را به قیمت قبل از 2.5 برابر شدن نرخ ارز بفروشد؟ بحث مگر فقط خودرو است؟ شیر ،گوشت، لبنیات
  • مهندس احسان IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    25 1
    قیمتها با درآمد مردم خیلی فاصله دارد ؟؟؟
  • حسین IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    25 1
    من بهمن ماه برای پراید دوگانه پول واریز کردم به این ماه عزیز اگه برم بگیرم مردم رو مسخره کردن بی انصافی تا چه حد؟
  • سعيد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    8 76
    در شرايطي كه نرخ 36 درصدي تورم باعث شده از سال 88 تا كنون قيمت اجناس حداقل 3 برابر شود، چه انتظاري داريد كه خودرو همان قيمت بماند يا متناسب با افزايش مواد اوليه، انرژي ، حمل و نقل و نيروي كار رشد نكند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    26 4
    دست دولت در تمام گراني ها دخيل است پرايد را به چه قيمتي به كشورهاي دوست و برادر صادر ميكنيد؟ مابه التفاوت آن را هم از جيب اين مردم بيرون ميكشيد. با قيمت پرايد در كشورهاي عربي همسايه ببينيد مردمشان به چي سوار ميشوند؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    25 1
    مگر رشد صنعت خودرو در کشور را باید مردم بدهند اگر صنعت خورو درآمد برای شرکت ها ندارد آن را تعطیل کنند و واردات خودرو را ازاد کنند هم بنده خداها خودرو سازها از این زیان راحت می شوند و هم مردم
  • منا IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    27 3
    واقعا به این ملت شریف اجحاف میکنند وقتی که اجازه ورود خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب رو نمی دن و اجبارا باید از این خودروهای فرغونی و بی کیفیت استفاده کنیم و وقتی متوجه می شیم که آقایی با پولهای مردم و میلیاردی به خارج فرار می کنه و هر روز شاهد رمز گشایی دزدی ها و اختلاسها هستیم که جای تاسف داره و اونوقت قیمت رو هم با پررویی بالا می بند و امیدوار میکنند که این فرغون سازها موافقت کنند جای بسی تاسفه به خدا............
  • علی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    24 1
    کجاش منصفانه است مسخره است
  • r2 A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    5 131
    واقعیت را باید قبول کرد اونوقتی که دلار 100 تومن بود پراید 8 تومن بود خوب معلومه با دلار 3000 تومن پراید 3 برابر میشه ولی هرجورم حساب کنیم پراید 20تومن ارزش نداره به نظره من بهترین ماشین 206ه با این قیمت پراید ،206 40، تومنم ارزش داره
  • سعدی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 4
    همون قیمتی که به عراق و سوریه میفروشین به ما هم بدین
  • امین GB ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 3
    واقعاً همه مسئولین مربوطه باید خجالت بکشند که این همه با مردم دارن بازی میکنند . همه این افزایش قیمت را به گردن یورو 4 کردن خودروهایتان می گذارید . اگر راست میگین واردات خودروهای خارجی رو آزاد کنین تا ببینید ایمنی خودرو یعنی چی و چه کسی خودروهای شما را میخرد .
  • saeed IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    8 115
    خیلی هم عالیه هیچ مشکلی هم نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    16 3
    چقدر؟؟؟ هیچ قدر
  • سعید A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    31 2
    من پول ماشین خارجی ندارم تا حالا هم ماشین ایرانی نخریدم و نمیخرم، شمام نخرید والسلام...
  • وطن دوست A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    8 131
    من عاشق محصولات وطنی هستم
  • بی نام DK ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    8 101
    پولمون بی ارزش شده خودروساز چیکارست اخه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    23 2
    پراید کیلیویی چند واقعااااااااااااااااااااااا
  • علی از عظیمیه کرج A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    26 1
    با سلام و خسته نباشید به رئیس محترم شورای قیمت گذاری خودرو، آقای رئیس ما فقط خواستیم خودروسازان را یه کمی بترسونید، نه اینکه بکشیدشون بیچاره ها را
  • فرقون سوار A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    26 2
    خود کرده را تدبیر نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    18 2
    به این میگن عدالت
  • خخخخخ A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    19 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    23 1
    اگر 206 اتومات و 207 نداريم پس اين ماشين هاي نو را از کجا مي آورند ؟ اگر اين شرکتها دارند اين ماشين ها را مي فروشند پس چرا شورا روي اين ماشين ها قيمت نمي گذارد؟ فکر کنم يک رانتي هم اينجا وجود دارد/
  • ابوبکر IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 9
    اتفاقا هرچی گرونتر میشه مردم بیشتر میخرن.چون تو این دو سه سال اخیر وضع مردم بهتر شده و الکی مینالن.دلیلش اینکه خیابونا جدیدا پر از ماشینهای مدل بالا و خارجی شده و تا ایران خودرو فروش میزاره همه صف میکشن.پس مردم دروغ میگن نداریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    3 0
    من یکساله که می خوام ماشین بخرم ولی خرید ماشین نو ازدوشرکت ایران خودرو وسایپارا یک طرفه تحریم کرده ام عمرا"اگر بااین شرایط ماشین صفر بخرم
  • حسین A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    4 0
    اگه میشه یه نظرسنجی از رضایت مردم درمورد قیمت های جدید خودرو بگذارید، من مطمئنم بیش از 95 درصد مردم ناراضی اند.
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    3 0
    واقعا فکرشو بکن. 1کیلو پراید 300هزار تومن
  • . IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 2
    حداقل این همه گرونش کردن بیان و اختلاف قیمت نمایندگی و بازار آزاددو بردارن و دیگه مردمو 5 یا 6ماه توی نوبت نذارن تا ماشینو تحویل بدن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    5 0
    هی قیمتها بالا هی کیفیتها پایین
  • ستاره A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    4 1
    نمی خریم ........................
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    اهای مسئولین عزیزمگر شما نمی گوییدمردم مردم مردم اینها نظرات همین مردمی هستند که چه خون دلهایی که نخوردند تا انقلاب شد عزیزترین بستگان را درراه مملکت وانقلاب دادند از تحریمها چه بدبختی هایی که نکشیدند حالا واقعا سزاوار این همه گرانی وبی قانونی هستند بابا به خدا به ایه این رسمش نیست قدر این ملت بدونید هر چه تا بحال گفتید ما گفتیم چشم بینی و بین الله چه ناخدمتی چه قصوری از ملت دیدیدکه یک مافیای به اصطلاح خودرو ساز این همه این ملت را زجر بده وهر کاری دوست داره انجام بده
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خندم گرفته هفته پیش می خواستم ماشین بخرم دیدیم می خوان قیمتهای جدیدو اعلام کنن صبر کردم ،،،یکی گفت چرا نخریدی طمئن باش قیمتا بالا میره پائین نمیاد حالا به حرف این دوستمان رسیدم که تو ایران پائین بیا نیست جز نرخ تورم در آمار دولتی ها ؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بزار افزایش قیمت 20 درصد بشه مردم ایران چیز نیستن که به یه حلب پراید 25 میلیون بدن ... بزار افزایش پیدا کنه تا ورشکست بشن ، پراید های صفر کیلومتر تو نمایشگاهها داره خاک میخوره کسی سراغشون نمیاد ، وضعیت افزایش قیمت شرکت سایپا نسبت به ایران خودرو مضحکه ، 405 و سایپا x100 قیمتش یکی بشه ، واقعا خنده داره / شرکت سایپا خجالتم نمیکشه ، حلب رو میخواد بفروشه 20 تا 25 تومن / منم که خریدار واقعی هستم پول پیش پرداختمو پس گرفتم ، آقا حلب نخواستیم یه چند میلیونی روش میزارم محصولات ایران خودرو رو می گیرم
  • غریبه A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خیلی خیلی گرونه رقابتی وجود نداره آخه تو ایران پر اید یا پژو 405 باید باچی رقابت کنند وقتی رقابتی نیست خوب تکلیف معلومه دیگه . پراید یا 405 که از لحاظ شکل وقیافه با 10 یا13 سال پیش هیچ تغییری نکرده چرا باید گرون بشه؟