یک عضو شورای شورای شهر تهران، در جلسه علنی امروز، موضوع تفاهم نامه 20 هزار میلیارد تومانی بین قالیباف و فرمانده کل سپاه را مورد سئوال قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انصاری، عضو شورای شهر در جلسه علنی امروز این نهاد، ضمن تذکر به شهردار تهران گفت: لازم است درباره موضوعی که باعث به وجود آمدن انحصار در فعالیتهای عمرانی شهرداری شده، آقای قالیباف در صحن علنی شورای شهر شفاف سازی کند.

انصاری در ادامه سخنانش گفت: تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شده که ارزش 20 هزار میلیارد تومانی دارد. این قرارداد باعث انحصار می شود و می دانیم انحصار در بسیاری از مواقع مشکل ساز خواهد شد.

ما قبول داریم بخش خصوصی شاید آنقدر قوی نباشد که توان رقابت با این حجم از قرارداد را داشته باشد، ولی بارها شاهد بودیم در پروژه هایی که به قرارگاه خاتم واگذار شده، قراردادها به صورت دست دوم به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده.

این عضو شورای شهر در ادامه تذکر خود گفت: از شهرداری تهران تقاضا می کنم درباره این تفاهم نامه در صحن علنی شورای شهر جواب دهد.


اقبال شاکری: این تفاهم نامه انحصار ساز نیست

در ادامه این جلسه، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره این تفاهم نامه توضیح داد: "این موضوع که آقای انصاری عنوان کرد یک تفاهم نامه است. این تفاهم نامه برای پشتیبانی از ساخت و سازی که در هر مجموعه ای انجام می شود، می توانیم قرارداد را به این شیوه واگذار کنیم به هر کسی که برنده می شود. 

اقبال شاکری در پایان توضیح خود گفت: "ما هم با انحصار مخالفیم، ولی این تفاهم نامه مشمول این تذکر شد نمی شود."

سند 20 هزار میلیاردی که کسی درباره اش چیزی نمی داند

طبق اسنادی که در فضای مجازی منتشر شده، فرمانده کل سپاه پاسداران و شهردار تهران به همراه مسئولانی مانند عیسی شریفی، قائم مقام شهردار و سید دادوش هاشمی، معاون مالی و اقتصاد شهری، از سوی شهرداری تهران و سرتیپ پاسدار جمال‌الدین آبرومند، معاون فرمانده کل سپاه و رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون سپاه به همراه سید پرویز فتاح، مدیر عامل این بنیاد، سندی را در تاریخ سوم خرداد ماه ۱۳۹۳ امضا کرده‌اند که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

طبق این اسناد این مبلغ برای واگذاری پروژه‌های عمرانی پایتخت به سپاه به مدت چهار سال درنظر گرفته شده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن باید به صورت نقدی از سوی شهرداری تهران پرداخت شود. این قرارداد به امضای شهردار تهران و فرمانده کل سپاه هم رسیده است.

در توافقنامه منعقد شده بین شهرداری و سپاه آمده است: "سپاه پاسداران با دارا بودن ظرفیت‌های عظیم اجرایی و مالی در قالب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و بنیاد تعاون سپاه طی سنوات گذشته در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه‌ها همکاری و مساعدت‌های فراوانی با شهرداری تهران داشته که آثار و نتایج آن در معرض نگاه و بهره‌برداری همه شهروندان عزیز تهرانی می‌باشد. "

هر چند در این تفاهم نامه به مورد خاص و عینی اشاره نشده ولی شهرداری تهران "آمادگی کامل خود را در جهت به خدمت گرفتن کلیه ظرفیت‌های پیمانکاری و عمرانی و مالی در اجرای طرح‌های مصوب شهر تهران" اعلام کرده است.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه بانک انصار، متعلق به بنیادتعاون سپاه به عنوان "بانک عامل" تعیین شده است.

هنوز شهرداری تهران، توضیحی درباره این تفاهم نامه به رسانه ها اعلام نکرده است.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    12 0
    دنبال رانت نباشید خیر است. با نگاه خوب وعالی باید نکاه کرد...............همین جور داریم نگاه میکنیم چیزی به پرتگاه نمانده.................باید چشمها را شست..................با 600000 تومان چه کنم.......................کدام بیمارستان به من جا می دهد.............بیمارستان بهمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    9 0
    بنظرم سه هزارميلياردش اضافه اس.ممممم بديم كى ببره. .....
  • محمودی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    19 0
    احسنت به غلامرضا انصاری عضو شورای شهر واقعا به حق توضیح خواستند
  • محمد IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 7
    تا ميتونيد مترو رو توسعه بدين ، واقعا" مترو در كاهش ترافيك و كاهش آلودگي هوا نقش بسيار چشمگيري داره . البته تعداد قطارها رو به اندازه كافي افزايش بدين كه اينقدر مردم رو سر و كول هم سوار نشن .