۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸

یکشنبه‌ای که گذشت، آخرین روز نمایشگاه ابزارهای الکترونیکی مصرفی در سال جاری یا سی.ای.اس 2010 بود. پایگاه خبری سی‌نت نیز با انتخاب بهترین ابزارهای این نمایشگاه، آنها را در 9 گروه متفاوت معرفی کرده است

سی.‌ای‌.اس یا نمایشگاه ابزارهای الکترونیکی مصرفی که هر سال از 7 تا 10 ژانویه در لاس‌وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود، یکشنبه گذشته به فعالیت خود پایان داد. سی.ای.اس امسال میزبان بیست‌هزار محصول از 140 کشور جهان بود و بیش از 2700 شرکت، تازه‌ترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند. پایگاه خبری سی‌نت نیز با انتخاب بهترین ابزارهای این نمایشگاه، آنها را در 9 گروه متفاوت معرفی کرده است

بهترین محصول سی.ای.اس 2010 : تلویزیون‌های سری VT25 محصول پاناسونیک
با اینکه سونی، سامسونگ، ال.جی و توشیبا همگی به معرفی تلویزیون‌های با وضوح و شفافیت تصویر بسیار بالا، صدای دیجیتالی و سازگار با نمایش تصاویر سه‌بعدی پرداختند، باز هم پاناسونیک توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به محصول تازه‌اش معطوف کند. پاناسونیک که جلب مشتری برای تلویزیون سه‌بعدی این شرکت را در نمایشگاه پیشین آغاز کرده بود، در نمایشگاه امسال زمان نهایی ورود اولین سری پلاسمای سه‌بعدی این شرکت را که سری VT25 نامگذاری شده اعلام کرد. انتظار می‌رود بهار آینده این سری به عنوان یکی از اولین تلویزیون‌ها با قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی وارد بازارهای جهانی شوند. برای تماشای این تلویزیون‌ها عینک‌های خاصی پیش‌بینی شده‌اند.

 

فناوری خودرو: سیستم تعامل لمسی مای‌فورد

فورد توانست در سال 2008 با طراحی سیستم تازه‌ای برای هدایت خودرو از رقبا پیشی بگیرد به همین دلیل کسی انتظار نداشت در سی.ای.اس 2010 باز هم این شرکت با یک طراحی منحصر به فرد شگفتی آفرین باشد. این شرکت نه تنها در فناوری تعاملی اتومبیل تغییراتی اساسی ایجاد کرده بلکه هم‌زمان ویژگی‌های تازه‌ای را به آن اضافه کرده و سیستم ناوبری را از نو طراحی کرده است. تمامی این تغییرات در قالب نام تجاری جدید مای‌فورد در دسترس خواهند بود.

بهترین در تلفن‌های همراه هوشمند: موتورولا Backflip
چهارشنبه گذشته موتورولا تازه‌ترین محصول این شرکت، تلفن همراه هوشمند Backflip را که مبتنی بر سیستم عامل آندروید است در سی.ای.اس معرفی کرد. به گفته مدیر اجرایی این شرکت آغاز فروش Backflip در بازارهای اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی برای زمستان 2010 پیش‌بینی‌شده اما اطلاعات دقیق‌تری از سرویس‌دهندگان این تلفن هوشمند اعلام نشده است.

 

 

منتخب بازدیدکنندگان: فناوری WiDi
چندین سالی است که علاقمندان به رسانه، لپ تاپ‌ها، کامپیوترهای رومیزی و انواع دیگری از ابزارهای ارسال صوت و تصویر را به صفحات بزرگ پلاسما و مونیتورهای ال‌سی‌دی متصل می‌کنند تا شاهد تصاویر بهتری باشند. این نیاز استفاده از فناوری برای اتصال مستقیم ویدئوها در فرمت‌های تعریف‌شده و چندتایی از نرم افزارهای چندرسانه‌ای را به تلویزیون به خوبی نشان می‌دهد. اینتل تلاش کرده تا با فناوری نمایشگر بی‌سیم که به اختصار وای.دی نامیده‌شده تحولی بنیادی در این زمینه ایجاد کند و این نیاز را تا حدی برطرف سازد.

بهترین در رایانه و سخت‌افزار: لنوو IdeaPad U1 Hybrid
لنوو با این محصول تازه در اولین ساعت‌های آغاز سی.ای.اس بازدیدکنندگان را شگفت‌زده کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این محصول تلفیقی از لپ‌تاپ و یک رایانه لوحی است. این محصول تازه با صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی همراه با لنوو IdeaPad S10-3t توجه بسیاری را متوجه این شرکت کرده و باعث‌شده بحث بر سر توانایی‌های این دو سیستم و کارایی نهایی آنها میان کارشناسان بالا بگیرد.

 


بهترین در صنعت بازی: لپ‌تاپ Alienware M11x

می‌شود گفت لپ‌تاپ‌های سری Alienware که محصول شرکت دل هستند، از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمندند، اما نمی‌شود گفت قابلیت حمل آسان دارند یا ارزان هستند. به نظر می‌رسد دل با ساخت M11x که ابعادی در حدود نت‌بوک‌ها دارد و تنها 11.6 اینچ است با گرافیکی قابل‌تغییر و پردازنده مرکزی GT335M انویدیا که بهار آینده عرضه خواهد شد و زیر 1000 دلار قیمت دارد آسانی حمل و ارزانی را هم به ویژگی‌های این سری اضافه کرده است.

بهترین در عکس و ویدئوی دیجیتال: Eye-Fi Pro X2
آی-فای با طراحی نوین کارت‌های اس.دی برای دوربین‌های دیجیتال به دهه تازه پا گذاشته است. یک مدار مجتمع کاربردی خاص که Arcturus نامیده می‌شود نیروی مورد نیاز این کارت‌ها را تأمین می‌کند، ظرفیت بیشتری در اختیار آنها قرار می‌دهد، از لحاظ تئوری سرعت و بازدهی بهتری ایجاد می‌کند و امکان تعامل همزمان نرمافزار را با بیش از یک سرویس‌دهنده فراهم خواهد کرد.

 

 

 

 

 

بهترین در فناوری سبز: Picowatt
این محصول توسط شرکت Tenrehte Technologies تولید‌شده که چشم‌اندازی جهانی را برای شبکه‌های هوشمند در نظر دارد. در کنار سایر محصولات این شرکت که به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از کنتور هوشمند میزان مصرف انرژی الکتریکی را مدیریت کنند، پیکووات هم که یک ابزار هوشمند است، می‌تواند با ارتباط بی‌سیم کاربر وسایل الکتریکی را خاموش کند یا زمان کارکرد هر وسیله را در بهترین زمان ممکن تنظیم کند. این ابزار امکان بازخوانی مصرف برق لحظه‌ای را دارد و می‌تواند بر مصرف جریان از طریق پانل مرکزی نظارت کند.

 

بهترین سینمای خانگی: پخش کننده بلو-ری سه‌بعدی ال‌جی


نمایشگرهای سه‌بعدی جزء قابل‌توجهی از نمایشگاه امسال بودند اما ال‌جی شیوه جدیدی را برای نمایش سه‌بعدی به کار گرفته است. این نمایشگر سه‌بعدی برای نمایش فیلم‌ها در فرمت بلو-ری است. این شیوه جدید علاوه بر یک ویدئو پروژکتور موفق شامل یک دیسک‌سخت 250 گیگابایتی است که می‌تواند مجموعه کاملی از موسیقی مورد علاقه شخص را در برداشته باشد و عکس‌ها را در حافظه دیجیتالی حفظ کند.

بهترین پخش‌کننده همراه: تلویزیون دیجیتال موبایل
یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های فناوری 2009 حرکت از سمت تلویزیون‌های آنالوگ به سمت دیجیتال بود. این فناوری جدید که تلویزیون دیجیتال موبایل نام‌گرفته از فرستنده‌هایی استفاده می‌کند که امواج زنده را مستقیما برای ابزارهای دیجیتال گوناگون و با وضوح تصویر عالی ارسال می‌کنند. در واقع هر جا که باشید قادرید از این طریق و توسط ابزارهای دیجیتال همراه تلویزیون را تماشا کنید.

 


بهترین تلویزیون‌ها: سری VT25 پاناسونیک


با اینکه سونی، سامسونگ، ال.جی و توشیبا همگی به معرفی تلویزیون‌های با وضوح و شفافیت تصویر بسیار بالا، صدای دیجیتالی و سازگار با نمایش تصاویر سه‌بعدی پرداختند باز هم پاناسونیک توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به محصول تازه‌اش معطوف کند. پاناسونیک که جلب مشتری برای تلویزیون سه‌بعدی این شرکت را در نمایشگاه پیشین آغاز کرده بود، در نمایشگاه امسال زمان نهایی ورود اولین سری پلاسمای سه بعدی این شرکت را که سری VT25 نامگذاری شده اعلام کرد. انتظار می‌رود بهار آینده این سری به عنوان یکی از اولین تلویزیون‌ها با قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی وارد بازارهای جهانی شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیونه تکنولوژی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام ممنون از خبراتون ولی بهتر بود refrence مطالبتون رو هم اضافه می کردید