هفته نامه تماشاگران امروز نوشت:

 شورای شهر تهران و اداره آن دوباره به دست اصولگرایان افتاد. اصلاح‌طلبان در کمتر از یک سال ریزش آرای چشمگیری داشتند و چمران دوباره صندلی ریاست شورا را بدست آورد. بعد از این اتفاق شایعات درباره خرید و فروش آرا مطرح شد‌. اتهامی‌‌ که البته احمد دنیامالی با قدرت آن را تکذیب می‌‌‌کند. عضو اصلاح‌طلب شورای شهر که البته دوستی نزدیکی با قالیباف دارد و البته با رای او بود که قالیباف در کرسی شهردار تهران باقی ماند. دنیا‌مالی طوری از عملکرد قالیباف و دوستانش دفاع می‌‌‌کند که شاید شخص شهردار و معاونانش هم نتوانند این طور با انرژی از او دفاع کنند. شاید شاه‌بیت این دفاعیه جایی باشد که او از ماجرای کشته شدن دستفروش تهرانی حرف می‌‌‌زند. اینکه معتقد است جرمی‌‌ که پیمانکار شهرداری انجام داده اساسا ارتباطی با شهردار و شهرداری ندارد که ندارد!

* این قضیه آرای چهار میلیارد تومانی برای انتخابات شورای شهر صحت دارد‌؟ می‌‌‌گویند به بعضی‌ها برای رای‌شان رانت 40 میلیارد تومانی داده‌اند.

نه. ببینید! این واقعا کم‌لطفی است.

 

*ارزان حساب کردند‌؟!

نه بابا این حرف‌ها شایعه هستند. ریاست شورا برای یک فرد درد‌سر زیادی دارد و کسی که رئیس می‌‌‌شود از زندگی می‌‌‌افتد‌. آن ذوستانی که به مسجد جامعی رای ندادند‌ ناخواسته به ایشان لطف کردند. چون ریاست بر شورا کار دشوار و پر‌دردسری شده است. همچنین توجه داشته باشیم که رییس شورا با شهردار و وزیران فرق دارد و در واقع کسی است که انضباط و نظم را اجرا می‌کند و یک ناظم بزرگ است.

 

*مردم انتظار داشتند که اصلاح‌طلبان شورا نظارت بیشتری روی شهرداری داشته باشند و در شهرداری تغییراتی صورت بگیرد اما اتفاقی نیفتاده.

او در کارش موفق بوده. این را مردم دیدند. اتفاقا من خیلی وقت‌ها به آقای قالیباف می‌‌‌گویم تو باید از شهرداری بروی تا بیشتر ارزش‌ات را بدانند و هر چیزی که می‌شود بگویند کاش قالیباف بود. وقتی کاری درست پیش می‌‌‌رود که نباید مدام ایراد گرفت.


*ولی بعضی اتفاقات مهم هم پیگیری نمی‌‌‌شود. مثلا ماجرای ساخت و ساز غیر‌قانونی در بوستان مادر.

این ماجرا صحت ندارد. خبر زدند یک هکتار بوستان ما نیست و نابود شد.‌ ما رفتیم بررسی کردیم‌، درخت‌ها را اوایل دهه 70 قطع کردند. این چه ارتباطی به ما دارد؟ یک زمینی از قطع این درخت‌ها سال‌ها مانده بود که حالا واگذار شده و تخلف هم نیست.

* الان زمین‌‌ پارک را به ملک تجاری تبدیل کردند.

بر‌اساس طرح تفصیلی آنجا طبق قانون آقایان آمدند و کاربری آنجا را تغییر دادند.

 

* خب آنجا پارک بوده یا نه؟ شهرداری می‌‌‌تواند به همین‌‌ راحتی کابری آنجا را تغییر دهند؟

سال 70- 71 این اتفاق افتاده. زمان رضا‌خان هم کلی اتفاق افتاده!

 

 

*دکتر الان ما یک سوال واضح پرسیدیم کاربری زمین ‌برای پارک بوده نه تجاری.

آن زمین چون بعنوان ذخیره محسوب می‌‌‌شود چند کاربری به آن تعلق می‌گیرد. بر اساس قانون هم این واگذاری صورت گرفته.

 

*می‌‌شود زمینی که کاربری فرهنگی دارد را چون 20 سال قبل مثلا کنارش یک مغازه زدند به جای مسجد به برج تجاری تبدیل کنند؟ پارک یک محیط عمومی‌‌ است.

طرح‌های جامع شهری وحی منزل نیست.‌ برای این طرح‌ها تحقیق می‌شود. ما در بحث فضای سبز افزایش داشتیم و هزار هکتار اضافه شده. درست نیست ما بیایم بگوییم مثلا اینجا شهرداری تخلف کرد! من نمی‌‌‌گویم شهرداری همه کارهایش درست است. قطعا در شهرداری تخلفات و اشتباهاتی انجام می‌شود. من خیلی شنیده‌ام‌ که شهرداری پارک‌ها را از بین می‌برد ولی خب دیده‌ام در همین دوران شهرداری، صدها پارک ساخته. مگر کسی می‌‌‌آید چیزهایی که خودش احداث کرده را از بین ببرد.

 

*یا مثلا این اتوبان امام علی استانداردهای رانندگی دارد؟ اتوبانی که با این همه اشکال در آستانه انتخابات افتتاح شد.

بخشی از اتوبان امام علی که قبلا ساخته شده بود، یک بخشی را زمانی که من معاون عمرانی بودم شروع به ساخت کردیم، ادامه‌اش را که بعد هم ادامه پیدا کرد. امام علی پروژه‌ای است که از قبل تعریف شده بود و انجام می‌‌‌شد بنابراین طرحی نیست که یک شبه تصمیم بگیرند و یک شبه اجرا کنند.


*شما می‌توانید به عنوان یک شهروند در آنجا رانندگی استانداردی داشته باشید؟

حتما یک جاهایی از این اتوبان اشکال دارد. ما خودمان بعنوان کمیسیون عمران در حال بررسی هستیم. در یک جاهایی به علت مشکلات فنی سوانح زیاد است. بحث این است که این پروژه، پروژه بزرگی است.


*یکسال و نیم از انتخابات گذشته است و هیچ اصلاحی در اتوبان امام علی به وجود نیامده است. همین‌‌ امروز در گزارشی نوشته شده بود اتوبان‌های تهران 1000 نقطه پر خطر دارند.

ما اعتقاد داریم داخل شهر اتوبان تعریف نمی‌‌‌شود. اگر بخواهیم در داخل شهر نظامات اتوبانی را انجام دهیم حتما باید ورودی و خروجی اتوبان فاصله حداقل 800 متری باید داشته باشد. در حالی که این شبکه‌ها، شبکه‌هایی است که ما می‌‌‌خواهیم به شبکه‌های شهری دسترسی بدهیم پس با فاصله 400-300 متر ورودی و خروجی داریم. این در سرعت‌های بالا حادثه‌ساز می‌شود اما چاره‌ای ند‌اریم غیر از دقت بیشتر در رانندگی. 


* خب این اتوبان‌ها جان مردم را به خطر می‌اندازد!

اگر ما طبق تعریف جهانی High Speed تعریف کنیم بله درست است. اما اگر ما بحث‌مان شهری باشد و ما این را مبنا قرار بدهیم و بخواهیم 5 کیلومتر بزرگراه بکشیم طبیعتا با این تعریف کارکردش را نخواهد داشت. این بحثی است که اختلاف نظر هم زیاد دارد. البته بحث خیلی پیچیده و تخصصی است ولی وجود دارد.

 

*شهرداری وظایف ذاتی را انجام نمی‌‌‌دهد و می‌رود سراغ یک سری کارهای سیاسی. مثلا در مورد رسانه‌هایش اینگونه است. 

شهر را مردم می‌‌ سازند و اینطوری نیست که بگوییم شهرداری شهر را می‌‌‌سازد. شهری که ارگانیک و بدون برنامه رشد کرده و محلات قدیم آنگونه بوده را نمی‌‌‌شود به راحتی جمع کرد. اینطور نیست که بگوییم یک شهردار آمده است و همه چیز را خراب کرد و یک شهردار دیگر آمد که فعالیتش خیلی خوب بوده است. به هر حال تهران شهر بزرگی است و با همه این گرفتاری‌ها بالاخره شهر ماست و اینطوری نیست که بگوییم شهرداری به تنهایی می‌‌‌تواند آن‌ را درست کند. وقتی شهرداری تمام اختیارات مدیریت شهری را ندارد، نمی‌شود چنین انتظاری از آن داشت. در همه جای دنیا آب، برق، گاز، تلفن و ... زیر نظر شهردار است.

 

*آقای دنیامالی خیلی خوب در مقام سخنگوی شهرداری دارید از کار آقای قالیباف دفاع می‌کنید.

نه فارغ از اینکه من امروز در شورا هستم و دیروز در شهرداری بودم بحث کارشناسی مدیریت شهری را بیان می‌‌کنم. شما در حوزه رسانه هستی‌. مگر می‌شود شما از 30 آیتم لازم برای آن کار فقط 20 آیتم را داشته باشید. ما مدیریت واحد شهری نداریم و ابزار‌های مورد نیاز اداره شهر را نداریم.

 

*مثلا در 10 سال گذشته لایحه به مجلس می‌دادند و پیگیری می‌کردند. مجلس که همسو بود .

ببینید بحث پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. ما تازه وارد پانزدهمین سال فعالیت شورا شدیم.

 

*15 سال مدت کمی‌‌ است؟

به هر حال ما اینجا باید برویم و با مجلس تعامل کنیم و بالاخره یک سری وظایف ما داریم و یک سری در دستمان نیست

 

*بحث من این است که آقای قالیباف و نزدیکانش به قدری که تلاش می‌کنند در دید باشند به این کارهای اصلی نمی‌‌رسند.

شهرداری به تبلیغ نیازی ندارد چون کارهایش طوری است که مردم به راحتی به چشم می‌بینند و لمس می‌‌‌کنند. 5 سال قبل از خانه بیرون می‌آمدید از چه امکاناتی استفاده می‌‌کردید‌؟ الان از چه امکاناتی استفاده می‌‌‌کنید؟ بعضی‌ از این اختیارات برمی‌گردد به چارچوب‌هایی که باید با آن کار کنید. به طور مثال امروز آسفالت می‌کنیم و فردا شرکت آب ‌و فاضلاب آنجا را می‌کند و شهرداری دوباره باید آسفالت بریزد.

 

*پیمانکاران شهردای دست فروشی را این قدر کتک می‌‌زنند که می‌میرد، این تقصیر شهرداری نیست اما دریغ از یک عذرخواهی ساده. این اتفاق هرجایی از دنیا می‌‌‌افتاد چه بلایی سر مسئول مربوطه می‌‌‌آوردند؟

من رییس فدراسیون قایقرانی بودم‌، یکی از ورزشکاران در زادگاه خودش هنگام جت اسکی غرق شد و هنوز هم من را دادگاهی می‌کنند و می‌‌‌گویند باید دیه بدهی. شهرداری با چند هزار پیمانکار قرارداد دارد،‌ در نتیجه این اتفاق چه ارتباطی‌ به شهردار دارد؟

 

*شهرداری چون چندهزار پیمانکار دارد‌، آنها باید این حق را داشته باشند که یک نفر را‌ به قصد کشتن بزنند و او را بکشند؟ چون شهردار هم که مسئولیتی در قبال این پیمانکاران ندارد. فقط از آنها پول می‌‌‌گیرد‌؟

در درگیری یک آدم فرد دیگری را کشته! چه ربطی به شهرداری دارد؟

 

*دکتر یک نفر مرده‌، یک آدم بیگناه کشته شده‌، خود شما می‌گویید برای غرق شدن یک قهرمان در روستایش باید دیه بدهید‌، آن وقت پیمانکار شهرداری که شان کارش را از شهرداری گرفته‌، یک نفر را کشته و شهرداری مسئولیتی ندارد که حتی یک عذرخواهی کند؟

از چه کسی باید عذرخواهی کند؟

 

*هم از خانواده قربانی و هم از مردم شهر.

شما می‌‌‌دانید که عذر‌خواهی نشده است؟ معاونان شهردار رفتند و به خانواده‌اش سر زدند. از همه اینها هم ما گزارش گرفتیم.

 

*دکتر، شهرداری باید از افکار عمومی‌‌ بابت این اتفاق عذرخواهی کند.

برای چی باید عذرخواهی کند؟ وقتی پیمانکار شهرداری با یک آدمی‌‌ درگیر شده. چه ارتباطی با عموم مردم دارد؟

 

*به خاطر اینکه این اتفاق ایجاد شده از سوی افراد منتسب به شهرداری باعث تشویش اذهان عمومی‌‌ شده...

طرف کارکنان شهرداری نبوده‌. پیمانکار شهرداری بوده و اوضاع فرق می‌‌‌کند. اگر مسئول پخش نشریه شما هنگام پخش با کسی درگیر بشود یا آدمی‌‌ را زیر بگیرد شما باید عذخواهی کنید چون یک مشکل شخصی داشته مسئول پخش با مردم؟

 

*اگر پارکبان را کتک بزنند شهرداری مدعی نمی‌شود؟

اتفاقا معاون خدمات شهری عکس‌هایی از کتک خوردن کارکنان شهرداری نشان داد اما شهرداری هیچ شکایتی نکرد.

 

*اتفاقا معاونت حقوقی شما همه ی اینها را پیگیری می‌‌ کند و کلی شکایت این مدلی از مردم دارید. اگر هرجای دنیا بود قطعا شهرداری عذرخواهی می‌‌‌کرد چون آن پیمانکار مجوز کارش را از شهرداری گرفته است.

این‌طور نیست‌. اتفاقا در چند روز اخیر در فرانسه به دلیل نشست گاز یک ساختمان فرو ریخت و شش نفر مردند اما نه شهردار استعفاء داد و نه اتفاقی افتاد.

 

*بعد از آبگیری مترو مشکلات زیادی به وجود آورد. تونل ریخت، یک پل خراب شد و یکی دو نفر هم مردند ولی هیچ‌کس عذرخواهی نکرد.

اگر قرار باشد شهرداری و شورا برای این جور مشکلات از مردم عذرخواهی کنند، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌‌شویم باید بیایم از ملت عزیز و شهروندان خوب‌مان‌ عذرخواهی کنیم‌، چون مشکلات پایتخت زیاد است.

 

*براساس مسئولیتی که شهردار تهران داشتند‌، چون یک نفر فوت کرده باید عذرخواهی می‌کردند. وقتی این پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری است و با پلیس بازی و چماق کار را پیش می‌برند‌، شهرداری هم باید پاسخگو باشد.

عذرخواهی را باید خدمت خانواده مرحوم بکنند یا در رسانه‌ها‌؟

 

*چطور وقتی اتوبان ساخته می‌‌‌شود هزار جای شهر بیلبورد می‌زنند. ولی برای همچین اتفاقی یک عذرخواهی کوچک نمی‌‌‌کنند؟

از خانواده آن محروم باید عذرخواهی کنند. نه از مردم و رسانه‌ها‌. ما به جایش عذرخواهی هم کردیم.

 

*شما یک مورد بگویید که شهرداری معذرت خواهی کرده باشد.

(با خنده) خب هر وقت پیدا کردم می‌گویم!

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آزاده IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    196 1
    همین مردمن که شما ها رو انتخاب میکند به عنوان کسی که پیگیر حقوق شهری اجتماعی آنها باشید حالا چه پرمدعا از بماچه بماچه سخن میگویید واقعا اولا برای یه مسلمانی که امامش حضرت علی خلخالی را از پای یک زن یهود کشیدند بالای منبر رفت و متاثر شد از ظلمی در حق زنی غیر همکیش روا شده ناراحت گشت حالا شما بماچه بماچه میگویید واقعا متاسفم
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      44 0
      شهرداري فقط نگران گود بساز بفروش هاست،يادتونه كه چقدر نگران گود بابك جان در شهرك غرب بود كه پرنشه و فقط به فكر تحكيمش بود كه يك وقت بابك جان ضر نكنه، تازه كلي هم پول اونجا خرج كردولي اصلا به خانواده اين دست فروش رسيدگي نكردند و حتي كنكي هم به اين خانواده نكرد
  • بی نام IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    155 2
    اين سخن اقاي دنيا مالي خيلي براي جامعه ي ايرني. توهي اميزه جان يك انسان ولو دستفروش بايد اينقدر بي ارزشه كه حتي ارزش يك معذرت خواهي. نداره؟ وان قسمتاخر صحبتش كه اگه قرار بر معذرت خواهي براي يك مقتول رو از قاليباف انتظار داشته باشيم بايد تمام وق شهردار به معذرت خواهي بگذه اين حرف. مفهوما ومنطوقا يعني روزي چندين فتل در تهران وتوسط شهردادي اتفاق مي افته
  • احمد A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    193 4
    اگر اين اتفاق تو هر كشور ديگه اي بود رييس جمهورش هم عذز خواهي ميكرد چه برسه به شهردارش
    • آنلاین A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      11 24
      اینقدر کشورهای دیگه را تو سر خودمون نزنیم. پاسخ رییس جمهور فرانسه به نظر سنجی ها را مگه نشنیدی؟
  • بی نام US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    100 0
    توام معلومگنیست ما خودت چند چندی دنیامالی
  • احسان IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    159 2
    اگه برادرت خودت رو کشته بودند هم اینو میگفتی آقای مسئول
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    133 1
    يعنى اينقدر وضع در شهردارى خراب است كه بايد مدام عذر خواهى كند؟ عمق فاجعه را نا خواسته بيان كرديد
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    68 0
    واقعا ادم واسه این نوع تفکر باید متاسف باشه . مردم باید ببیند به چه کسانی رای می دهند
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 49
    ما مردم نجيبي هستيم عذر خواهي نكند اشكالي ندارد
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    50 0
    مگر چه ایرادی دارد.....اینقدر به فکر مقام ومنزلت نباشید ...یه ذره پایین هم را نگاه کنید ...به گذشته هم نظری بیاندازید ...یک نان اور خانواده فوت کرده ...یک خانواده بدبخت شده ........جای بسی تاسف
  • ریما IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    51 2
    عضو "اصلاح طلب" که این باشد.....اصن چطوره ما از ایشون عذرخواهی کنیم؟
  • سیامک A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    46 2
    یه روز خوب میاد که شماها دیگه مسئولیتی ندارین که بخواین معذرت خواهی بکنین یا نه
  • سیامک A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    450 5
    یه روز خوب میاد که شماها دیگه مسئولیتی ندارین که بخواین معذرت خواهی بکنین یا نه
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      63 0
      این دفعه که همین مردم از شورای شهر پرتت کردن بیرون می فهمی که بهشون ربط داره یا نه. اگه هر چیزی سرجاش باشه باید مدعی الموم ااین آدم رو به خاطر طرز صحبت کردنش در مورد عموم به دادگاه بکشونه. خجالت نمیکشه
  • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    387 4
    جناب دنیامالی : مگر پرسنل محترم و خدوم شهرداری روزی یک آدم میکشند؟یا اینقدر درصد خطا در شهرداری بالاست که باید روزانه عذرخواهی کنند؟اگر اینچنین است چرا مسئولیت ایشان کماکان ادامه دار است؟چرا شما و همکارانتان ایشان را استیضاح نمیکنید ؟ یعنی اینقدر مرگ یک انسان برای شما آسان است که مسئول ارشد و عالی شهرداری نباید برای مرگ فردی از این جامعه ,‌آن هم به عمد ,‌عذرخواهی نماید ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    378 3
    اين اقا با راي مردم رفته شورا اينقدر هم از مردم طلبكار است واي به حال بقيه...
  • بدون سانسور A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    4 124
    زنده باد قالیباف حیف اون همه زحمت واسه تهرونی های قدر نشناس ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      42 0
      تشکر بابت تراکم فروشی تشکر واسه پل صدر که اندازه مترو تهران خرجش کردی و بدرد نمیخوره تشکر بابت مجوزهایی که به بابک زنجانی دادی حالا کسی نیست گودالشو پر کنه تشکر عوامل شهرداری کتک میزنن و آدم میکشنتشکر قالیباف که عذر خواهی نمیکنی
  • بی نام US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    59 0
    آقاي دنيا مالي خيلي ساده بگويم دنيا مالي نيست كه به اين ماست مالي ها بيرزد .
  • علیرضا A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    20 0
    البته اگر شما فکر میکنی برای مردم کار میکنی؟ و خودتون رو مسول بدونید در برابر مردم عذر خواهی هم بکنید وظیفه تون رو انجام دادید همانطور که در برابر مافوقتون در مواقعی که اشتباهی کردید پوزش میخواید در ضمن این مسئله نشان خواهد داد شما و اقای قالیباف ایا شهامت و شجاعت این کار رو دارید که به اشتباه خود اغتراف کنید ...و مسلم بدونید با این کار بزرگ تر خواهید شد وقتی مردم شما رو وظیفه شناس تر ببینن
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    299 1
    این عزیزان بی خود و بی جهت تشریف بردن شورا در حالی که نباید می رفتند حالا هم کسی نیست اینهار رو بیاره بیرون
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    38 0
    رایم حرومت با این نوع حرف زدنت، خجالت داره به خدا...
  • علی IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    28 0
    خدایا ما چه گناهی کردیم که همچین کسایی باید دنبال حق و حقوق ما باشند که جون نان آور یک خونواده براش هیچ ارزشی نداره .... واقعا متاسفم براتون، راستی مقام چقدر افکار آدم رو میتونه عوض بکنه آقای دنیا مالی ؟ زمانی کو شما توی ورزش بودین رو یادتون بیارین که وقتی حق شما رو می خوردن همین مردم که توشون دستفروش ها هم هستند از شما چقدر حمایت کردن ...
  • رضا IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    24 0
    آقاي دنيا مالي، عذرخواهي كردن مسئولان بابت اشتباهات در تمام كشورهاي متمدن دنيا مرسوم هست، حتي گاهي كار به استعفا هم مي كشد. اگر در شهرداري اينقدر بيگناه كشي و تخلفات هست پيشنهاد ميكنم آقاي شهردار و شما شبانه روزي عذرخواهي كنيد.متأسفيم براي شما كه براي جان مردم ارزشي قائل نيستيد.
  • رعنا A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    28 0
    آقای دنیا مالی لطفا بگید این دست فروش کیست ؟ دست فروش از دسته انسان ها است یا خیر ؟ یا شما گونه دیگری می بیند ؟؟؟ البته از اینکه همیشه خودتان را در اوج می بینید دست فروش هم برای شما شاید انسان محسوب نشود ولی از نظر ما این دستفروش همان انسانی است که شما موقع نیاز برایش ساعتها موعظه می کنید تا رای دلخواهتان را بیاورد و آقای دنیا مالی شما و امثال شما که به سمت ها ... دلبسته اید لطفا موقع صحبت کردن به جملات و کلماتی که از دهانتان خارج می شود دقت کنید .
  • سیدعلی موسوی A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    24 2
    یعنی خدایی دنیا مالی توی لیست اصلاح طلب ها بوده؟
  • ناشناس A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    26 0
    وقتی کسانیکه تخصصشان ورزش است بجای کار در تربیت بدنی می آیند در شورای شهر باید منتظر هر اتفاقی باشیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      19 0
      ورزش كدومه؟اين بابابارانت يه موقع مديرعامل سلزمان بنادروفدرلسيون قايق اني بود
  • رامین A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    31 0
    مصاحبه ی جالبی است، یک مسئول که باید نسبت به مسئولیت اش، پاسخگو باشد، چنان توجیه هایی می تراشد که گویی طلبکار هم هست. بنده از جانب تمام شهروندانی که به تو رای دادند معذرت می خواهم.آقای دنیا مالی.
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    30 0
    اتفاقا اين جور مصاحبه هاي چالشي خيلي خوبه درون واقعي آدمها را بيرون ميريزه . مردم ميفهمن به صرف اينكه زمان انتخابات كسي اومد چهار تا حرف خوب زد و مردم مردم كرد نبايد بهش راي داد.
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    18 0
    عجب صبری خدا دارد
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    25 1
    چه مصاحبه کننده جسوری. آفرین
    • نرگس A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      6 1
      اشتباه منفی دادم
  • مسعود JP ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    27 1
    من جای قالیباف بودم ، التماس میکردم که این آقا از من دفاع نکنه؟ آقای دنیا مالی شانس آوردیم که شما فقط تو شورای شهری
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      0 0
      والا به خدا. همین دفاع های الکی و خودشیرینی ها سیاستمداران و مسئولین رو به نابودی می کشه. خوب عزیز من کسی مجبورت کرده همه چیز رو تأیید کنی؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    22 0
    ببخشيد،پارك ها جز بيت المال هستند،چيزي نيست كه بشه راحت تبديل به ملك شخصي بساز بفروش ها كرد،در ضمن كاربري اين پارك در زمان قاليباف عوض شده ،نه در سال 70،در ضمن طبق قانون كاربري فضاي سبز را نمي توان عوض كرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    24 0
    كاش اين سوال ها را هم مي پرسيديد 1 ايستگاه تقاطعي دانشكاه امام علي در خط 3 با خط 2 حذف شد،چون مي خواستند اين خط را قبل از انتخابات افتتاح كنند 2 پاركينگ نياوران كه در زير ان ايستگاه 2 خط مترو بود و زمين ان متعلق به شهرداري بود،واگذار شده كه انجا پاساژ بسازند،حالا هم اون پاركينگ اونجا ساخته نميشه،در حاليكه منطقه احتياج شديد به پاركينگ داره و اون 2 خط مترو هم به خاطر اون پاساژ ممكنه ساخاه نشه 3 بازار ميوه تره بار فرمانيه به 1/3 قيمت به يك بساز بفروش فروخته شدخبر جان خواهش مي كنم بدرج
  • علی A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    20 0
    واقعا جان آدمها چقدر بی ارزش شده که ارزش یک عذر خواهی مثلا خادم مردم را هم ندارد
  • حمید IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    27 0
    رییس جمهور کره برای اشتباه یکی دیگه استعفا میده اونوقت این بابا برای اتفاقی که تو زیر مجموعش افتاده یه عذر خواهی خشک و خالی هم نمی کنه.واقعا درود بر مردم داری شما مسولین عدالت طلب
  • عباس A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    27 0
    از مرگ یک انسان به همین سادگی سخن می گویید و می گذرید خداوند شما رو هدایت کند که ره به بی راهه می روید و حق را به فراموشی می سپارید ...
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    27 0
    اگه دست فروش نبود وعضو شورای شهر بود عذر خواهی می کرد، مگه نه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    26 0
    مگه شهرداری روزانه باعث مرگ چند تا آدم میشه؟؟؟؟؟ که قالیباف بخواد صبح تا شب از مردم عذر خواهی کنه.شاید وقت نداره .بالاخره پارکهایی رو که میخواد از توش برج در بیاره کار زمانبریه.....
    • ار IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      7 0
      منطقه 3 شهرداری ناحیه 4 خیابان میرداماد خیابان شهید تبریزیان نبش خیابان نهم بیش از 20 سال ساختمان میساختند پدرمردم درامد که سرای محله بشود تا تمام شد به جای اینکه به امورفرهنگی وورزشی مردم اختصاص یابد اقایان ریختند وتبدیل به ساختمان اداری کردند همیشه هم یک عده بیکار دم در هستند و به هرمناسبت باخودو بی خود شیرینی پخش میکنند ایا اینجا مال مردم است یا شهرداری . دقیقا غصب مال مردم .
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    30 0
    معذرت خواهی در فرهنگ قالیباف تعریف نشده که اگر شده بود بابت زیانهایی که به مردم می رساند باید صبح تا شب عذرخواهی می کرد. برای همین اصولا قالیباف صورت مسئله را پاک کرده و هرکار دلش بخواهد می کند.
    • ار IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      9 0
      باید تشکرکرد. جناب قالیباف چند سال پیش گفتتد تاعید هیچ مترویی درتهران بدون پله برقی نخواهد بود لطف کنن معذرت نخوان ولی سری به متروی پانزده خرداد میرداماد مطهری بهشتی بزنند تا با چشمان بسیار ریز بینشان ببینند که اکثرا وسط راه میمانند . چرا اینهمه دروغ مگه ما هموطن شما نیستیم وشما درازای حقوق میبایستی خدمتگزار مردم باشید پس باشید
  • علیخان زاده IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    22 0
    آقای دنیامالی بهتر است با ادبیات کارشناسانه و نه عوامانه به سوالات پاسخ میدادند. مردم و منجمله بندهایشان را به شورا فرستادند که مدافع حقوق شهروندی باشند.آیا دنیا مالی نمیداند که مهمترین وظیفه ایشان و سایر اعضا شورا اعمال اصول "حکمروایی خوب" در اداره امور شهر است واین حقی است که مردم به عنوان سهامداران اصلی شهر بر گردن آنها به عنوان منتخبین خوددارند و این حق الناس بس بزرگی است که اگر ذره ای اعتقاد به معاد و روز قضاوت باشد خواب از سر دارنده قدرت خواهد ربود. آقای مهندس دنیا مالی مطلبی در ستون یادداشت روزنامه وزین "دنیای اقتصاد" شماره3242 مورخه 17/4/1393 از بنده چاپ و منتشر گردید که شما و سایر اعضائ شورا و خصوصا اقای چمران را به آن ارجاع می دهم.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    42 0
    شما رو ارجاع میدم به حادثه فرگوسن در آمریکا و مقایسه ای انجام بشه با پوشش تلوزیون برای دو حادثه
  • محمد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    50 1
    اقا داره جوری صحبت می کنه انگار داره در مورد هویج صحبت می کنه آقای دنیا مالی بحث جون مردمه همین حرفها شما ها هست که می گن توی ایران جون آدم ها برای مسئولین کوچکترین ارزشی نداره... این قضیه برای من ثابت شده است حاضرم براتون ثابت کنم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    10 0
    عذرخواهی واسه جون کسی که میخواد نون حلال ببره واسه زن و بچش؟فقط غیرت. دینیشو بچسب
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    9 0
    شهرداري قراردادي با يك پيمانكاد بسته وطبق قانون ناظر حسن انجام كار پيمانكر ميباشد ور در قبال اين قرارداد در همه زمينه ها از جمله ايمني وسلامت روحي واخلاقي پرسنل پيمانكار وظيفه دارد بنظر مي ايد اين اقا كه ظاهرا مسئوليت دارند الفباي قانون پيمانكاري را نميدانند حالا چگونه مسئوليت گرفتند خدا ميداند
  • علی A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    54 5
    من بابت رای دادن به این آقا از همه مردم "ایران" عذرخواهی می‌کنم. من رو حلال کنید
  • رامين A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 3
    بايد صبح تا شب بگويد مردم ببخشيد . خيلي جالبه اين جمله معنيش اينه كه اقاي قاليباف و تيمش صبح تا شب دارن قانون شكني ميكنن و گرنه چه نيازي به عذرخواهي هست شما بخاطر قتل نفس اون هم از روي عمد حاظر به غذر خواهي نيستيد اون وقت واسه بقيه كارهاتون ..... عذرخواهي ميكنيد
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    41 0
    بده بستانهای سیاسی چه کارها که نمی کند بیچاره مردم کوچه و بازار و مردم عادی و مظلوم.....
  • سعید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    2 1
    بخشی از مصائب جریان اصلاح طلبی در ایران وجود کسانی مانند جناب دنیامالی در این طیف است.متاسفم.
  • حسین A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    من کلا مخالفم