فارس نوشت:

رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگوی به حق نمایندگی مردم در شورای شهر تهران و همچنین ادامه برنامه تهرانگری و همچنین اقدامات یکسال گذشته خود اشاره کرد.

احمد مسجد جامعی رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در مدت ریاستش در شورای شهر گفت: به طور کلی می‌توان سال نخست شورای چهارم را، سالی پویا، پرنشاط و پرکار دانست.

او گفت: بنده در طول ریاستم در نخستین سال از شورای چهارم تلاش کردم که بر اساس چارچوب‌ها و قوانین تعریف شده در شورا عمل کنم.

مسجد جامعی ادامه داد: در یکسال گذشته هیچ موردی پیدا نمی‌شود که عضوی از هئیت شورا خواسته باشد تا سوالی را در صحن مطرح کند و بنده این اجازه را به وی نداده باشم چرا که در سال نخست شورا سعی شد فضای مناسبی برای اظهار نظر اعضا فراهم شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای طرح پرسش و سوال از سوی نمایندگان مردم در شورای شهر در طول یکسال گذشته وجود نداشته است گفت: فضا به گونه‌ای وجود داشت که هیچ تفاوتی بین دو طیف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا وجود نداشت و تلاش شد فضای تعاملی و همکاری در شورا ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: حق نمایندگان مردم در شورای شهر گروه‌بندی و جناح‌بندی ندارد و بنده به این موضوع اعتقاد داشتم و سعی کردم در این مورد از حق تمامی اعضا دفاع کنم.

مسجد جامعی با بیان اینکه شورای چهارم نقاط قوت زیادی داشت گفت: یکی از نکات بارز و مهم شورای چهارم برگزاری جلسات هیئت رئیسه به صورت منظم و یک هفته در میان بود که این جلسات در گذشته سابقه نداشته است.

به گفته رئیس سابق شورای شهر تهران جلسات هیئت رئیسه شورای شهر جلساتی کارآمد، اثرگذار و مهم بود که توانست در شکل‌گیری اجرایی قواعد و مقررات شورا تاثیری خوبی را بگذارد.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه متاسفانه در یکسال گذشته برخی از رسانه‌های سراسری مایل به پوشش به اخبار شورا نداشتند، گفت: علیرغم این نگاه، اعضای شورای شهر به دنبال مطالبات مردم در سطح شهر بودند چرا که اهمیت حقوق شهروندی برای اعضای شورای شهر امری بدیهی و انکار ناپذیر است.

رئیس سابق شورای شهر در پایان گفت: در حالی مدت ریاست بنده در شورای شهر به پایان رسیده است که تمامی طرح‌ها و لوایح ارائه شده به صحن به تصویب رسیده است.

او در پایان در خصوص ادامه برنامه تهرانگردی گفت: این موضوع بستگی به استقبال خبرنگاران دارد و چنانچه بخواهند ادامه پیدا می‌کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =