در حالی که مجلس مدعی است فرصت دباقی مانده برای بررسی بودجه کافی است ولی هنوز کمیسیون‌ها در جا می‌زنند.

گروه اقتصاد: درحالی که کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی تا پایان هفته گذشته برای بررسی لایحه بودجه 88 فرصت داشتند،هنوز برخی کمیسیون ها بررسی بودجه را به پایان نبرده اند.

به گزارش "خبرآنلاین" کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، برنامه و بودجه ومحاسبات، بهداشت و درمان، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی باید تا پایان هفته گذشته بررسی لایحه بودجه را به پایان می بردند که با پایان هفته،عملا بودجه مورد بررسی این کمیسیون ها قرار نگرفت.

یک عضو هیات رئیسه مجلس می گوید:"این هفته بررسی لایحه بودجه ‪ ۱۳۸۸‬کل کشور را در دستور کار داریم."

این گزارش می افزاید:"پیش از این اعلام شده بود که پس از اعلام نظر کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه ‪ ۱۳۸۸‬کل کشور از روز شنبه ‪ ۲۶‬بهمن ماه کار بررسی لایحه بودجه را آغاز می‌کند."

کمیسیون تلفیق بودجه ‪۴۷‬عضو دارد و برای بررسی نهایی این لایحه ‪ ۱۵‬روز فرصت دارد.ریاست آن، اینبار هم به رضا عبداللهی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس واگذار شده است. وی چهارمین سال متوالی است که ریاست کمیسیون تلفیق بودجه را بر عهده دارد.

رقم بودجه ‪ ۱۳۸۸‬کل کشور که لایحه آن هشتم بهمن ماه جاری توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، ۲۸۲‬تریلیون تومان است که رشد آن نسبت به بودجه سال جاری دو درصد کاهش داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =