هدایت ‌الله بهبودی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به آسیب شناسی تبدیل مسایل کلان مملکت به موضوع های روز جامعه پرداخته است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر در بخشی از یادداشت نوشته است:

«تبدیل امور کلی جامعه به مسائل روز جامعه مفید است؛ اگر حدود و ثغور آن محترم شمرده شود. چرا که نگاه ما به حوادث بزرگ اجتماعی، مثل جنگ و انقلاب و شیوه بهره‌برداری از پی‌آمدهای آنها باید صحیح و منطقی باشد. یعنی نگاه ما نباید آلوده به افراط و تفریط شود. می‌دانید که برخوردهای یک سویه که معمولاً متأثر از وقایع اجتماعی زودگذر است، می‌تواند رویدادهای تاریخی را بیش از حقیقت خود بزرگ کند و یا برعکس، موجب خرد و کوچک شمردن آن گردد. دوم اینکه پی‌آمدهای فرهنگی حوادث بزرگ اجتماعی از آنجا که متعلق به یک نسل نیست و ظرفیت همراهی با نسل‌ها و دوره‌های دیگری را دارد، می‌باید شرایط انتقال این فرهنگ فراهم شود. سوم اینکه حدود، که همانا حفظ بزرگی و شکوه این رویدادهاست به گونه‌ای پاس داشته شود که به احترام ملی آن لطمه‌ای وارد نیاید و در گذر از دوره‌ای به دوره دیگر رنگ و بو عوض نکند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در قسمت دیگری از مطلب می نویسد:
«انقلاب و بیشتر دفاع هشت ساله مردم ایران گاه مسأله روز می‌شوند؛ زمانی که عده‌ای از آدم‌های سیاست‌زده برای اثبات سلایق گروهی و شخصی خود، از جنگ، شهادت، جبهه و ... سپر و شمشیری می‌سازند برای درگیری‌های سیاسی. دفاع بزرگ مردم ایران گاه موضوع روز می‌شود آنگاه که مراکزی چون سیما برای پرداختن به دفاع و پایداری‌های مردمی به تولید انبوه برنامه‌هایی چون موسیقی تصویری (ویدئو کلیپ)، مجموعه‌های تلویزیونی و ... می‌پردازند و این موضوع را با شیوه‌های تبلیغی کم‌مایه یا بی‌مایه به خورد بیننده می‌دهند. دفاع مردم ایران گاه مسأله روز می‌شود، زمانی که هفته جنگ، هفته بسیج، سوم خرداد و مناسبت‌هایی از این دست پیش می‌آید و در آن ایام مراسمی برپا می‌شود که بیشتر شبیه مجلس ختم آن روزهای بزرگ است تا زنده کردن و در دل نشاندن آنها.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =