بررسی ها نشان می دهد مبتلایان به فشار و چربی خون بالا، مرض قند، سیگاری ها و افراد کم تحرک زودتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته های مغزی و قلبی قراردارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر محمود هاشمیان در آستانه برگزاري همايش روز ملي آترو اسکلروز دراین باره گفت: "آتروترومبوزیس اسکلروزیس" به نوعي بيماري گفته مي شود كه عروق و رگهاي بدن فرد بر اثر عوامل مختلف دچار تصلب شرائین شده و منجر به لخته شدن خون و سکته مغزی یا قلبی مي شود.

او گفت: به همین دلیل محور اصلی همایش آترو اسکلروز كه باحضور دهها تن از متخصصين قلب و عروق ومغزواعصاب برگزارمي شود، بحث در مورد داروهای ضد انعقادی مورد استفاده برای بیماران سکته مغزی و قلبی است. در خصوص آخرین اطلاعات روز؛ مدت زمان مناسب مصرف این نوع داروها؛ بهترین زمان و میزان تجویزنيز بحث خواهد شد.

متخصص بیماری های قلب و عروق ادامه داد: همچنین در این همايش به بررسی وضعيت داروهای ضد دیابت، ضد چربی، ضد فشار خون و داروهای مربوط به ترک سیگار و... نیز پرداخته می شود.

او در بخش ديگر سخنانش با يادآوري مشكلات مربوط به عوارض ورود داروهاي تقلبي و بي كيفيت قلبي و عروقي در چند سال گذشته گفت: يكي از مشكلات جدي كشور در سالهاي نه چندان دور مربوط به ورود داروهای قلبي و عروقي تقلبی و چینی بود كه خوشبختانه همزمان باروي كارآمدن دولت جديد اين معضل تاحد زيادي برطرف شد و امیدواریم این روند پایا باشد.

هاشمیان گفت: زمانی که برخی از داروها گران شد، عده ای سوداگر و بی وجدان به توليد داروي قلابي پلاویکس ( داروی ضد پلاکتی که خطر بروز سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد) كه از نشاسته تهيه شده بود، پرداختند و با جان مردم بازي كردند.

او به مردم توصیه کرد: مردم براي اطلاع از خريد داروي اصل مي بايست به داروخانه هاي معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و به هيچ عنوان اين داروي حياتي را ازدستفروش ها ودلال ها و...خريداري نكنند. بر روی جعبه داروهای اصلی کدی به نام کد اصالت دارو و شماره تلفنی موجود است که با فرستادن کد به صورت پیامک یا پیام صوتی به شماره مندرج بیماران میتوانند از اصل بودن دارو مطمئن شوند.

گفتني است همايش روزملي آترواسکلروز صبح روز جمعه 14 آذر بامشاركت بخش قلبي ،عروقي شركت سانوفي در هتل پارسیان آزادی تهران و با حضور روئساي انجمن هاي آترواسکلروز؛ سکته های مغزی و قلب ایران ودهها تن ازمتخصصين مربوطه از سراسر ایران برگزارمي شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =