کربلا، موکبی بزرگ شده و همه ساکنانش جانانه برای میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) جامه خدمت به تن کرده و خادم زائران حسین(ع) شده اند.

سیدفرهادحسینی:چند سال قبل زائر مولايم حسين (ع) بودم که مصادف بود با ايام محرم الحرام . روز پنجم ماه محرم راه افتاديم و براي اولين بار بود حرم امير مومنان را از نزديک مي ديدم  هنوز هم آن روزها براي قابل وصف نيست ، پس از زيارت حضرت و آستان بوسي حرمين شريفين در سامرا و کاظمين که آن نيز استثنايي بود و بيادماندني، بالاخره انتظار  32 ساله ام که همواره پس از تولد به عشق حسين بزرگ شده و در حسرت زيارتش بودم به پايان رسيد و اتفاقا با عنايت حضرت کمي برنامه ريزي ها بهم خورد و زودتر به سمت کربلا راه افتاديم و  توفيق شد شب جمعه در کربلا باشيم که مصادف با شب تاسوعا بود . ايامي که کربلا مملو از عاشق و سينه چاک حسين بن علي (ع) بود و در روزعاشورا نيست همانا عزاداري زمين و زمان در کربلا را شاهد بودم.


اما اربعين بسيار متفاوت است...
اما تا اکنون که مصادف با اربعين حسيني است و به زيارت مولايم حسين (ع) نائل آمده ام، واقعيت عزاداري ثارا... را به خوبي اين روزها درک نکرده بودم ، عزاداري عظيمي که با تجمعي بسيار باشکوه و عظمت از سوي شيعيان جهان در کربلا رقم مي خورد و در اين ميان خدمت اهالي عراق و بويژه کربلا به زائران مولاست که به نحو بسيار ملموس و زيبايي به چشم مي خورد. گفته مي شود بيش از بيست ميليون شيعه اربعين به کربلا مي آيند و مانور اقتدار شيعه رقم خواهد خورد. برادر شهيد تهراني مقدم مي گويد اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات در فراهم کردن امکانات براي اين حضور موجب تقويت شيعه و تضعيف دشمنان و تحکيم روابط ايران و عراق خواهد بود. آري اين ستاد نيز کارهاي بزرگي براي اسکان و پذيرايي از زائران عتبات انجام داده است .

همه کربلا خادم زائران حسين(ع)
اما هنوز که اربعين نرسيده اگر ساعتي در مسيرهاي منتهي به کربلا و داخل شهر قدم بزني خواهي ديد که اين عشق که همانا عشق ازلي و خدايي است ، در دلهاي عاشقان حسين(ع) گُر گرفته و دلها را از محبت او لبريز مي کند؛ به نحوي است که به جرات مي توان گفت همه کربلا با همه وجود براي پذيرايي از زوار الحسين (ع) جامه خدمت برتن کرده و با روي باز به پذيرايي و پخت و پز و التماس از زوار براي اقامت در موکب آنان و حتي مشت و مال زائران پياده مشغول اند بي ريا و بدون هيچ چشم داشتي .

مسابقه جلب رضايت زائران حسين (ع)
امروز پس از زيارت مولا و علمدار با وفايش عباس بن علي (ع) که بر مي گشتم به دقت همه را زير نظر گرفتم گويي مسابقه نوکري داشتند ، همه تلاش مي کنند به خوبي و بيشتر از بقيه پذيراي زائران فرزند زهرا (س) باشند. يکي از آنان مي گفت همواره تلاش مي کند غذاي خوبي تهيه کند و از آقا مدد مي خواهد که مبادا غذا کم باشد و شرمنده زائران اربابش گردد.
من مي بينم و مي گويم اما تا با چشم خود نبيني اين موضوع شايد کاملا قابل وصف نباشد ولي فقط اين را بايد گفت که همه کربلا خادم الحسين اند و به واقع همه با تمام وجود خدمت مي کنند و خادم زائران حسين(ع) شده اند و در اينجا اين شعر معروف ملموس تر است که " اين حسين کيست که عالم همه ديوانه اوست  ،    اين چه شمعي است که جانها همه پروانه اوست".















منبع:سایت ستاد بازسازی عتبات

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    4 8
    چه فايده .. وقتي كه روز واقعه همه پشت به امام معصوم كردند و اگر عاشورا بازهم تكرار شود همه اينها اگر در سپاه شمر نجنگند در پستوي خانه جا خوش مي كنند
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    11 1
    همانا در قلوب شیعیان حرارتی در محبت حسین ابن علی ع است که هرگز سرد نخواهد شد
  • ذاکر اهل بیت A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    25 4
    ما تمام جان و مال و زندگی مان در اختیار و وقف ائمه اطهار است ما نفس کشیدنمان به برکت وجود آنهاست ما هرچه داریم از اسلام و رسول اللهص و 12 الماس بی همتای عصمت و طهارت است . اما حیف که خیلی ها قدر این نعمتی که خداوند در اختیارمان قرار داده را نمی دانند و توصل نمی جویند ، طلب کمک نمی کنند و یا تظاهر می نمایند . اگر بدانید که در روز محشر ، دست گیری ائمه از امت و پیروان خود چه نعمت بزرگی ست ، هر روز و هر لحظه از خدمت به اماکن مقدس و مقدسه و نیز پیروی از ائمه دست برنمی دارید
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      5 0
      توسل
  • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 0
    یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام مددی
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    8 1
    السلام عليك يا اهل بيت الانبوه
  • عاشق الحسین RO ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    9 0
    السلام علیک یا اباعبدلله
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    6 2
    عزیزم توسل درسته نه توصل