سلطان بن‌عبدالعزیز ولیعهد عربستان، یا درگذشته یا در شرف وفات است. او هم اینک در بیمارستانی در نیویورک بستری است.

تغییرات گسترده و ناگهانی که از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در این کشور انجام شد و اخبار پراکنده ای که از چندی پیش درباره بیماری سرطان شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز برادر کوچکتر عبدالله در رسانه ها منعکس شده بود این احتمال را تقویت کرده است که ولیعهد عربستان یا فوت کرده و یا در شرف وفات است.

به گزارش منابع خبری شایع شده است که سلطان بن عبدالعزیز بر اثر بیماری سرطان در نیویورک درگذشته و تغییرات گسترده اخیر از سوی عبدالله، پادشاه این کشور نیز در راستای انتخاب ولیعهد جدیدی برای این کشور بوده است.  این در حالی است که برخی دیگر از منابع خبری معتقدند که شاهزاده سلطان هنوز زنده است اما امیدی به بقای وی نیست.

یک منبع آگاه نیز فاش کرده است که در پی احتضار "سلطان بن عبدالعزیز " ، "نایف بن عبدالعزیز " وزیر کشور کنونی عربستان به عنوان جانشین وی منصوب شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز امروز گزارش داد که یک منبع آگاه با بیان اینکه شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز، هم‌اکنون در نیویورک در اثر بیماری سرطان در حال جان‌دادن است، حکومت ریاض، امیر "نایف بن عبدالعزیز" وزیر کشور را به صورت غیر رسمی به جای سلطان به عنوان ولی‌عهد عربستان تعیین کرده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه کمیته هفت نفره که مسؤولیت تعیین ولیعهد عربستان را بر عهده دارد پیش از این بر سر ولیعهدی امیر نایف به اجماع نرسیده بودند، افزود: اکنون اختلاف بر سر ولیعهدی امیر نایف برطرف شده و اگر اتفاق خاصی روی ندهد، امیر نایف به عنوان ولیعهد عربستان معرفی می‌شود.

این منبع آگاه تأکید کرد: بر سر ولی‌عهدی امیر نایف در میان افراد آل سعود موافقت به وجود آمده و انتظار بسیار زیادی می‌رود که این موضوع به زودی به طور رسمی اعلام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =