فیلم سینمایی «لعنتی‌های بی‌آبرو» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو جایزه گروه بازیگری شانزدهمین جوایز انجمن بازیگران آمریکا SAG را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اعطا جوایز امسال انجمن بازیگران آمریکا یکشنبه صبح به وقت تهران در لس آنجلس برگزار شد و فیلم جدید تارانتینو در بخش فیلم‌های سینمایی با شکست دادن «یک آموزش»، «قفسه درد»، «9» و «پرشس» جایزه اصلی را برد.

پیروزی فیلم جنگی «لعنتی‌های بی‌آبرو» از آن جهت اهمیت دارد که در 14 سال گذشته هفت فیلم برنده جوایز SAG در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز به خانه برده‌اند. پارسال نیز این اتفاق افتاد و «میلیونر زاغه‌نشین» برنده هر دو جایزه شد. این انجمن حدود 100 هزار عضو دارد.

بازیگران فیلم «لعنتی‌های بی‌آبرو» شامل دانیل برول، آگوست دیل، جولی درایفوس، میشائیل فاسبیندر، سیلوستر گراث، جکی آیدو، دایان کروگر، ملانی لورن، دنی منوشه، مایک مایرز، براد پیت، الای راث، تیل شوئیگر، راد تایلور، کریستف والتس و مارتین وودکه جایزه ‌گروه بازیگری SAG را دریافت کردند.

بیشتر برندگان جوایز انجمن بازیگران هفته پیش نیز جوایز گلدن گلوب را از آن خود کردند، از جمله جف بریجز که برای بازی در نقش یک خواننده دائم‌الخمر در فیلم «قلب دیوانه» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و ساندرا بولاک که برای بازی در فیلم «نقطه کور» به نقش مادرخوانده یک ستاره آینده‌دار NFL جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت.

جرج کلونی («روی هوا»)، کالین فیرث («یک مرد تنها»)، مورگان فریمن(«شکست‌ناپذیر») و جرمی رنر («قفسه درد») دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد بودند و بولاک برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن با گابوری سیدیبه («پرشس»)، هلن میرن («ایستگاه آخر»)، کری مالیگان («یک آموزش») و مریل استریپ («جولی و جولیا») رقابت داشت.

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به کریستف والتس برای بازی در  نقش یک نازی بی‌رحم در «لعنتی‌های بی‌آبرو» اعطا شد و  مو نیک هم برای بازی در نقش یک مادر خشن در فیلم «پرشس: بر مبنای رمان فشار نوشته سافایر» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را گرفت. هر دو بازیگر بیشترین بخت را برای جوایز اسکار 82 دارند.

جایزه گروه بدلکاران انجمن بازیگران آمریکا هم به فیلم «سفر ستاره‌ای» اعطا شد. SAG برندگان بخش تلویزیون را نیز اعلام کرد. جایزه گروه بازیگری در بخش مجموعه تلویزیونی درام را «مردان دیوانه» از آن خود کرد و جایزه بخش مجموعه تلویزیونی کمدی از آن «گِلی» شد.

ورایتی / 23 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =