روزنامه ایران نوشت:

جزئیات مرگ پسر ایرانی که در اقلیم کردستان عراق هدف گلوله قرار گرفته است اعلام شد.
علت مرگ جوان دیواندره‌ای عفونت شدید و خونریزی بوده و هیچ اهمالی از جانب دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت نگرفته است.
دکتر هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: شورش محمدی، جوان 28 ساله دیواندره‌ای که در اقلیم کردستان عراق به دلیل اصابت گلوله زخمی شده بود، روز پنجشنبه هفته گذشته از این منطقه به بیمارستان شهر بوعلی مریوان اعزام شده است.
وی افزود: این بیمار به دلیل این‌که گلوله نزدیک به شاهرگ گردن وی اصابت کرده است، نیازمند عمل جراحی فوری بوده که می‌بایست فوق تخصص جراح عروق وی را عمل می‌کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در بیمارستان بوعلی مریوان فوق تخصص جراح عروق وجود نداشت و در شهر سنندج نیز بتازگی جراح عروق آمده که تجهیزات لازم برای این عمل در سنندج نبود.
وی تأکید کرد: سرانجام در تماس با بیمارستان همدان و کرمانشاه، آنها نیز از انجام این عمل سر باز می‌زنند و تصمیم بر آن می‌شود که بیمار به تبریز که قطب درمانی کشور است، اعزام شود.
دکتر قصری با بیان این‌که این بیمار به وسیله یک آمبولانس و دو پرستار به تبریز اعزام می‌شود، اعلام کرد: در میانه‌های راه لاستیک آمبولانس پنچر و پس از 15 دقیقه این مسأله رفع می‌شود.
وی با عنوان این‌که این جوان دیواندر‌ه‌ای به دلیل این‌که 24 ساعت از زمان زخمی شدنش گذشته بوده، سطح هشیاری بسیار پایینی داشت و دچار تب شده بود، خاطرنشان کرد: وی در نیمه راه به دلیل عفونت شدید و خونریزی که دچار آن شده بوده جان می‌سپارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز تأسف از مرگ این جوان و ضمن همدردی با خانواده وی خاطرنشان کرد: از پزشک قانونی استان ارائه گزارش در این مورد را درخواست کرده‌ایم و همچنین تیم کارشناسی نیز به مریوان اعزام خواهد شد تا دوباره این مسأله را پیگیری کند.
بنا بر این گزارش «شورش محمدی» مهندس برق بوده که همراه برادرش «عادل» برای انجام پروژه ای در اقلیم کردستان عراق به سر می برد که از سوی یک نگهبان با انگیزه مرموزی ابتدا مورد تهدید قرار گرفته سپس با شلیک گلوله از سوی نگهبان به قتل رسیده است. تحقیقات برون مرزی و دیپلماتیکی برای مشخص شدن علت این جنایت از سوی مرد نگهبان ادامه دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    به همین راحتی به دلیل نبود امکانات در کردستان، یک جوان فوت می کند چطور ممکن است در کل یک استان، پزشک عروق و تجهیزات مناسب وجود نداشته باشد؟ اگر شرایط بیمار وخیم بوده، چرا با هلی کوپتر اعزام نشده است؟
  • کلامیان IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    جانم به این تحول نظام سلامت.سرعت عمل در حد اسپانیاست
  • بی نام GB ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    عزت و اقتدار یک کشور به ارزش نهادن آن کشور به مردمانش است، یهنی واقعا تو استان کردستان یه هلیکوپتر پیدا نشده بود تا با هلیکوپتر به تبریز میرفت
  • صولت IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    بیمارستان همدان و کرمانشاه، آنها نیز از انجام این عمل سر باز می‌زنن ............؟متاسفانه تو ایران مسئولان تو هر جا که هستند سلیقه ای عمل میکنند چرا با آنها برخورد نمیشود وزیر محترم بهداشت ورود کند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    عفونت ناشی از گلوله اونقدر بالا نیست که ظرف 24 ساعت انسان رو بکشه. احتمال قریب به یقیین از خونریزی زیاد به دلیل تعلل بسیار در درمان فوت شده.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    پس اورژانس هوایی به چه دردی می خورد.........
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    یعنی تو این مملکت هلی کوپتر وجئد نداره؟ یا شایدم جونه آدمای این کشور ارزش نداره
  • مریوانی A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    از مسئولین خواهشمندیم باجدیت این مسئله را پیگیری نمایند تا قاتل به مجازات برسد. برادر این مرحوم هم توسط همان فرد به قتل رسیده است. گویا این دو برادر برای دریافت طلبشان به آنجا مراجعه کرده بودند که با تهدید آن فرد مواجه شده بودند و چون برای دریافت طلبشان اصرار کرده بودند با گلوله مورد حمله قرار می گیرند که برادر بزرگتر جلوی برادر کوچکتر قرار می گیرد تا گلوله به برادر کوچکتر اصابت نکند و این انسان با شهامت با اصابت گلوله دردم جان می سپارد و برادر کوچکتر هم بر اساس این گزارش فوت شده اند. واقعا از این اقدام وحشیانه متاثر شدیم. خداوند به همه ما صبر عطا نماید.
  • ياسين A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    خدا رحمتش كنه. ياد امبولانس هوايي و تبليغات گسترده وزير بهداشت افتادم. ده ها هزار ميليارد از جيب ملت ريختن تو خساب وزارت بهداشت به اسم طرح تحول نظام سلامت همش رفت تو جيب پزشكان. خبر خواهشا پخش كن
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    دست شما درد نكنه هيچ اهمالى از هيچ بخش و ارگانى صورت نگرفته و خود مرحوم كوتاهى كردن
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    توی سه استان فوق تخصص جراح عروق نیست یا تازه آمده و تجهیزات نداره و از طرفی، برای انتقال یک بیمار که شرایط بحرانی داشته، از آمبولانس استفاده شده؛ اون هم توی این برف و بوران و توی راه هم پنچر میشه. مقایسه کنید با کشورهای غربی و شیطان بزرگ که چطوری با امداد هوایی بیماران را در سریعترین زمان ممکن و با تجهیزات پیشرفته به نزدیک ترین بیمارستان منتقل می کنند. نه اینکه این بنده خدا را توی سه تا استان بچرخونند و آخر سر ببرنش تبریز
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    از مریوان آدم تیر خورده رو داشتن می بردن تبریز؟؟؟؟ اونم با آمبولانس؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    تبریز قطب درمانی کشور؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بعد میگن چرا همه میان تهران یا شهر های بزرگ اگر تو تهران بود میمرد؟ چرا به شهرستانهای محروم نمیرسید ؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    جون آدم اینجا خیلی ارزونه با آمبولانس مریض به این بدحالی رو می فرستید تبریز ، بالگرد نداشتید؟ داشتید براتون مهم نبوده واقعا متاسفم
  • رشيدي A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اگه همين اتفاق در يك استان ديگر غير كردستان رخ ميداد وزير بهداشت رو استيضاح ميكردن، متاسفم براي مسوولان از خدا بي خبر
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    تقصیر هیچ کس نیست. این روزها همه منزح از تقصیرند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    32 1
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    خب معلومه در کشوری که امکانات در این حد پایین است جان انسانها بازیچه دست اقایان میشود نه دکتری هست از اون طرف بجای اینکه بنده خدا را که حالش بد است با هلیکوپتر ببرن با یه امبولانس انتقال میخوان بدن ای بابا چی ادم بگه
  • امیر A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    از وزیر محترم بهداشت که از نزدیک وضعیت را مشاهده کردند تقاضا داریم برای رفع محرومیت درمانی در استان کاری انجام دهند
  • ایرانی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اگر در کشور کار بود که به قتلگاه نمی رفت. عراق این روزها به قتلگاه تبدیل شده. یعنی هرکی بره دیگه بر نمی گرده.
  • ایرانی RO ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اگر بجای آن همه بریز وبپاش که در قم و تهران می شه هر استان چند چرخ بال امداد رسان داشتند این جوان الآن زنده بود و مسئولین کشور باید بدانند که مردم کردستان لرستان و خوزستان وسایر استان های محروم هم مثل قم و تهران آدم وبلکه آدمتر هستند . و نیاز هایی دارند