فرهاد تجری ، ضمن تکذیب هرگونه رفاقت خود با سعید مرتضوی تاکید کرد که مرتضوی در گزارش مجلس مظلوم واقع شده است.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس موضوع مرگ چهارمین مقتول کهریزک را که روح االمینی مطرح کرد را نه تایید کردو نه تکذیب، بلکه خاطرنشان شد :  ممکن است برای تمام کسانی که در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شدند پس از آزادی اتفاقات ناگواری رخ دهد که نمی‌توانیم آن حادثه را به دوران بازداشت ربط دهیم. در زمینه تشخیص این موارد دستگاه قضایی صلاحیت اظهار نظر دارد.

از دیگر نکات جالب اظهارات وی در گفت وگو با تهران امروز بدین قرار است :‌ 

  • رفاقت من و آقای مرتضوی کذب محض است. در کشور بیش از چهار هزار قاضی خدمت می‌کنند که دو نفر از این افراد من و آقای مرتضوی هستیم. متاسفانه این شبهه‌ها به خاطر اختلاف‌نظر درنوع بیان گزارش کمیته ویژه است.
  • من به عنوان یک فرد که پیش از ورود به مجلس سابقه خدمت در دستگاه قضایی رادارم؛ بر اساس ادله حقوقی و قضایی اظهار نظر می‌کنم و همیشه تلاش کردم سخنان من رنگ و بوی سیاسی نگیرد و این موضوع باعث شده که چون در جهت منافع آقایان اظهار‌نظر نمی‌کنم، این شبهه‌ها را در مورد من مطرح شود.
  • ممکن است به عنوان یک نماینده مجلس انتقادات زیادی نسبت به عملکرد آقای مرتضوی داشته باشم ولی در مساله کهریزک جایگاه و نقش آقای مرتضوی به عقیده من کمتر از بسیاری افراد و جایگاهای کشور است. و اینکه بارهمه مسائل کهریزک روی سر ایشان خراب شود و او را به عنوان متهم اصلی مطرح کنند، یک اشتباه بزرگ وتاریخی است.
  • اختلاف من با آقایان عضو کمیته ویژه در این است که نمی‌توانم این موضوع را به صورت سیاسی ببینم و مثل آنها بر اساس منافع جناحی وحزبی و به صورت کاملا احساسی اظهار نظر کنم، من یک قاضی هستم و نظراتی که ارائه می‌کنم کاملا مستدل وحقوقی است.
  • چرا که به عقیده من اعضای کمیسیون ویژه در این شرایط در مقابل افکار عمومی و خدای خود مسئول هستند و نباید جهت خوشایند افراد و بر اساس منافع گروهی و جناحی اظهار نظر کنند.متاسفانه گروهی می‌خواهد مرتضوی در مساله کهریزک ذبح شود، که من هیچ گاه با این گروه همراهی نخواهم شد.
  • مجلس نباید به دنبال این مساله باشد که چون خوشایند و مطلوب جامعه برخورد با سعید مرتضوی است، مجلس هم به این سمت حرکت کند.
  • من در این زمینه از این آقایان سوال دارم اگر آقای مرتضوی بنا به دلایلی دستور اعزام متهمان به کهریزک را صادر کرد آیا مرتضوی دستور ضرب و جرح آنها را صادر کرده بود؟ آیا مرتضوی به عنوان یک قاضی باسابقه دستور قتل افراد را صادر کرده؟
  • چطور به خود اجازه می‌دهند یک فرد را اینگونه مقصر معرفی کنند.من در اینجا قصد دفاع از فرد خاصی را ندارم موضوع نهادینه کردن حقوق افراد در کشور است. من به‌جز تماس‌های رسمی هیچ گونه تماسی تا به حال با آقای مرتضوی نداشتم.
  • به نظر من، روند کلی دستگاه قضایی تا به امروز منصفانه و درست بوده و همه چیز درچار چوب موازین قانونی طی شده که در بعضی از مواقع این رسیدگی‌ها خوشایند بعضی از افراد نیست.
  • افکار عمومی نمره قابل قبولی به  گزارش کمیته ویژه مجلس داده است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =