۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶

مرور اخبار اجتماعی دوشنبه 28 بهمن

مثل این که قرار است بلیت‌‌های کاغذی هم کم‌کم به بخشی از خاطرات تبدیل شده و جایشان را به کارت‌ها بدهند. به گزارش ایرنا، شهردار تهران از اجرای طرحی از ابتدای سال آینده خبر داده که بر اساس آن استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری پایتخت «کارتی» خواهد شد.

محمدباقر قالیباف با بیان این که این طرح در هفته‌های آینده به طور آزمایشی در برخی خطوط اتوبوسرانی اجرا خواهد شد گفته کارت بلیت‌های اتوبوس‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت استفاده در خطوط مترو، تاکسی و اتوبوس را دارد.

تغییر سایز لباس کودکان
هشدار درباره چاقی کودکان منحصر به دیروز و امروز نیست و مدت زیادی است که به هر بهانه‌ای به والدین گوشزد می‌شود مراقب اضافه وزن کودکان خود باشند؛ اما بی‌توجهی به این موضوع سبب شده در بریتانیا سایز لباس‌های کودکان تغییر کند.

 به گزارش فارس، تولیدکنندگان پوشاک در بریتانیا در واکنش به افزایش تعداد کودکان چاق و دارای اضافه‌وزن طرح‌هایی را برای تولید لباس‌هایی با سایزهای جدید دارند.

بیش از 30 درصد کودکان هم اکنون جزو کودکان چاق محسوب می‌شوند و کارشناسان معتقدند سلامت 17 درصد کودکان که حدود 900 هزار نفر هستند، در تهدید جدی است.

اقدام حقوقدانان ایرانی
بیش از 5700 نفر از حقوقدانان ایران با استناد به قوانین و مقررات بین‌المللی و داخلی علیه جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اعلام جرم کردند.

 به گزارش فارس، رئیس قوه قضائیه نیز سعید مرتضوی، دادستان تهران را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است.

 مغز سالم با رژیم مدیترانه‌ای
پیشتر درمورد تاثیرات مثبت رژیم غذایی مدیترانه‌ای روی قلب شنیده بودیم اما به تازگی محققان دریافته‌اند که این رژیم برای حفظ سلامت و کارآیی مطلوب مغز نیز مفید است.

 به گفته دانشمندان غذایی که هر فرد می‌خورد ارتباط مستقیمی با مغز داشته و روی عملکرد مغز تاثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین آنها معتقدند افرادی که تا کنون مبتلا به مشکلات ضعیف ذهنی بوده‌اند در صورتی که مدتی طولانی‌تر یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال کنند، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در آنها کاهش پیدا می‌کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی مقادیر زیادی میوه و سبزیجات و میوه‌های مغزدار، ماهی و غلات و مقادیر کمتری لبنیات، گوشت و چربی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =