۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
از کوچه پس کوچه‌ها رونمایی می‌شود

از دو کتاب «کوچه پس کوچه‌ها» و «مبانی نظری معماری» در پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر رونمایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه سی و ششمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی کتاب «کوچه پس کوچه‌ها» و «مبانی نظری معماری» اثر سيدغلامرضا اسلامی با حضور و سخنرانی دکترقاسم مطلّبی، عضو هيات علمی پرديس هنرهای زيبای دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.

کتاب «کوچه پس کوچه‌ها»، که شامل آثاری از نويسنده در رشته‌های مختلف هنری و علمی همچون کاريکاتور، طراحی جلد و صفحه‌بندی کتاب، آرم و نشان، طراحی صحنه، پوستر، نقاشی، مدلسازی مفهومی، طرح بناهای يادبود و چند طرح معماری و شهرسازی است، تلاشی است برای مشارکت در جنبش عظيم فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از طريق ثبت ايده‌ها و تجربه‌های هنری آن روزگار.

کتاب «مبانی نظر معماری» نیز از طريق پيگيری مدلسازی آموزش مبانی نظری معماری و افزايش توان تفسير و تأويل دانشجو به کمک توانمند‌سازی ذهنی، خود او را به عنوان هدف غايی و اصلی مورد توجه قرار داده است. به اين منظور، مطالبی برای دانشجو بيان شده است تا او با بکارگيری روش يادگيری و مشارکت در آموزش، نگرشی خودساخته با توجه به علايق، استعدادها و توانايی های فردی خود بدست آورد.

سيد غلامرضا اسلامی متولد 1332 در تهران است. وی در رشته کارشناسی ارشد پيوسته رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه شهيد بهشتی ادامه تحصيل داده است . وی تز دکترای خود را با عنوان «توسعه درونزا : مدلی برای نمايش فرآيند تعامل انسان و محيط» در دانشکده مطالعات محيطی پرديس هنرهای زيبای ادينبورو ، دانشگاه هريوت وات انگلستان ارائه نموده است. او علاوه بر تدريس در دانشگاه مسئوليت های اجرايی مختلفی از جمله رياست موزه هنر های معاصر تهران، رياست گروه مطالعات عالی هنر، مديريت اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران، معاونت پژوهشی و دبيری فرهنگستان هنر و ... را عهده‌دار بوده‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور دراين مراسم می‌توانند روز سه شنبه 21 بهمن ساعت 16 به پژوهشکده هنر به نشانی خيابان ولی عصر (‌عج)، بالاتر از خيابان امام خمينی(ره)، کوچه شهيد حسن سخنور ، شماره 29، مراجعه نمايند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =