مهلت 10 روزه حافظی به شهردار تهران برای ارایه گزارش بودجه شش ماهه 93

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به عدم ارائه گزارش از حسن اجرای تبصره 13 بودجه سال جاری، تاکید کرد: در صورت عدم ارائه گزارش در 10 روز آینده طرح سوال از شهردار پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، در مورد حسن اجرای تبصره 13 بودجه سال 93 ، اظهار کرد: در این مورد تذکری ارائه شد اما پاسخ ارائه شده از سوی شهرداری تهران قانع کننده نبود.

اوادامه داد: بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می شود با رعایت صرفه و صلاح و رعایت مقرارات آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری نسبت به تصویب و انجام معامله با وزراتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تا سقف 250 میلیارد ریال، املاک 500 میلیارد ریال و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی تا سقف 125 میلیارد ریال اقدام کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه باید شهرداری تهران هر شش ماه یکبار گزارش را به برای شورای شهر ارسال کند، گفت: در آذر ماه امسال از شهرداری تهران خواسته شد تا گزارش شش ماه نخست را ارائه کند اما متاسفانه پاسخ ارائه شده جای تاسف دارد.

حافظی همچنین گفت: در پاسخ به این مورد آمده است " پس از بررسی سالانه از سوی حسابرسان رسمی و قانونی و منتخب شورای شهر و ارائه گزارش های حسابرسی قابل اقدام خواهد شد." این پاسخ غیرقابل قبول است.

حافظی با اشاره به اینکه از شهرداری تهران خواسته می شود در مدت 10 روز آینده گزارش عملکرد شش ماه نخست تبصره 13 در سال جاری را ارائه کند، تاکید کرد: اگر گزارش ارسال شد که آن را مطالعه، بررسی و جمع بندی می کنیم در غیر اینصورت با استناد به ماده 73 در قالب طرح سوال از شهردار این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود درباره آلودگی هوا، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، آلودگی هوا تمام بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد به جز ناهنجاری های مادرزادی حین تولد. آلودگی هوا باعث سقط جنین می شود از این رو ناهنجاری مادرزادی کم می شود و این فاجعه بیش از تصور ما است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =