واحدمرکزی خبر نوشت:

ونزوئلا از خنثی کردن اقدام به کودتای دوم طی یکسال اخیر با حمایت آمریکا دراین کشور خبرداد.
به گزارش عمر کاید خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین،ونزوئلا اقدام به کودتایی جدید دراین کشور را ناکام گذاشت. دستگاههای حاکم ونزوئلا مدتی پیش از طراحی این کودتا خبرداده بودند اما مخالفان حکومت این کشور درباره صحت این خبر ابراز تردید کردند،این امر باعث شد دستگاههای ونزوئلا جزئیات کامل خبرمزبور را فاش نمایند.بار دوم طی یکسال اخیر است که برخی نیروهای داخلی ونزوئلا با حمایت بیگانگان بویژه آمریکا درصدد سرنگونی نظام حاکم این کشور برآمده اند.بار اول تلاش برای کودتا درابتدای سال دوهزار وچهارده وبا نام «اریحا» رخ داد. اقدام دوم به کودتا که «ضربه آبی» نام گرفت چند روز پیش صورت گرفت. یکی از مسئولان ونزوئلا دراین باره گفت:«عاملان این کودتای نافرجام انتظار لحظه مناسب را می کشیدند تا توطئه خود را اجرا کنند،این توطئه درواقع علیه مردم بود.ما ازاقدامات این توطئه گران خشمگین شده ایم اما این اقدامات درعین حال موجب برانگیخته شدن شجاعت ما شده است ما با قدرت به امپریالیست ها اعلام می کنیم که نمی توانند نقشه های خود را اجرا کنند».
این شبکه افزود خولیو بورخس یکی از سران کودتای نافرجام دوم در ونزوئلا و نماینده مجلس این کشور نحوه اجرا و اهداف این اقدام را فاش کرد. حکومت ونزوئلا پس از بازداشت تعدادی ازافسران شرکت کننده دراین کودتای نافرجام ومصادره گوشی های تلفن همراه آنان به جزئیات نقشه کودتاچیان پی برد.هدف کودتاچیان تصرف ساختمان های اطلاعات ارتش،وزارت دفاع،کاخ ریاست جمهوری،شبکه تلویزیونی تله سور،دادستانی و پارلمان ونزوئلا و سپس استقرار نیرو در میدان اصلی شهر کاراکاس بود.کودتاچیان قصد داشتند با دراختیارگرفتن شبکه تله سور،از قدرت رسانه ای و تأثیر برافکار عمومی برخوردار شوند.شبکه تله سور از شبکه های افشاکننده سیاست های آمریکا است که از منافع فقرا و محرومان درمقابل امپریالیست ها در آمریکای جنوبی حمایت می کند.
یکی از مسئولان شبکه تله سور دراین باره گفت:«امروز ما مسئولیت بزرگ دفاع از حق را به عهده داریم. ما باید درمقابل رسانه های غربی وآمریکایی،رسانه ای برای گفتن حق وحقیقت داشته باشیم. دوربین های ما باید درجایی که دوربین رسانه های دیگر فعالیت ندارند،حضور داشته باشد.آمریکایی ها به همین علت شبکه تله سور را دشمن خود می دانند».
یک مرد ونزوئلایی دراین باره گفت:«شبکه تله سور از شبکه هایی است که حقیقت را بیان می کند،آمریکایی ها به همین علت از این شبکه دلخور هستند».
المیادین تصریح کرددستگاههای حاکم ونزوئلا اسنادی را درباره طرح سوءقصد به نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور و نیزعکس های مربوط به دیدار یک مسئول آمریکایی با لئوپولدو لوپز رهبرمخالفان حکومت ونزوئلا منتشر کردند.لوپز محرک اصلی اقدامات تروریستی در ابتدای سال دوهزاروچهارده در ونزوئلا بود.
دستگاه اطلاعاتی ونزوئلا همچنین اسنادی درباره نحوه اداره به اصطلاح حکومت انتقالی و چگونگی پخش خبر کودتا و نقش آمریکا دراین باره را بدست آوردند،ازجمله اسنادی که دست داشتن آمریکا در کودتای نافرجام دوم ونزوئلا را ثابت می کنداین است که سفارت آمریکا درکاراکاس درسوم فوریه امسال روادید سفر برای عاملان این توطئه صادرکرده بود تا درصورت شکست طرحشان به آمریکا پناهنده شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =