1-تمدن های جهانی تنها برپایه اقتصاد مقاومتی ساخته نشده اند،اقتصادمقاومتی یکی از پایه های مقابله با پدیده اسراف و زندگی مترفانه است که می تواند یکی از پایه های تمدنی باشد که عبور از شرایط سخت را ممکن کند ،تمدن بر پایه آزادی و به فعلیت رسیدن همه ی استعدادها و اندیشه ها و علم بدون وجود محدودیت و انحصار شکل می گیرد(تجربیات گران بهای عصر رنسانس رایگان در اختیار ماست).باید بدانیم در آزادی و اندیشه ورزی نیروهای مثبت و منفی یا خیر و شر همزمان شروع به رشد می کنند،این فضاو بستر باید توسط حکومت طالب تمدن مهیا شود،این مردمان عصرند که باید-با اختیار- به نیروهای مثبت اقبال نشان دهند.
2-در مساله ی اعزام سپاه10 هزارنفری اسلامی برای کمک به مستضعفان جهان و کمک به دولت های اسلامی و یا تشکیل سپاه 100هزار نفری چریکی در 5 قاره ی جهان! ،بهتر است جهت آن نیروها را با هدف عمران کشور به عمق استراتژیک سیستان و بلوچستان و روستاهای هرمزگان و بوشهرو خوزستان و فقرای حاشیه نشین شهرها و روستاها ی استان های کم آب کشور تغییر دهید،سعی کنیم ایرانی شایسته بسازیم که مدل آرمانی یک زندگی مطلوب باشد.این نسخه های شما جز جنگ،تخاصم و ایجاد مشکلات برای کشور نتیجه ای ندارد و قبلا نسخه ی کوچک آن در یک دوره ی 8 ساله در شعارهای دولت نهم و دهم آزموده شده است.
3-بخش زیادی از مشکلات داخلی به ناتوانی در به کارگیری هزاران هزار استعداد جوان و پویا باز می گردد که اجازه شکوفا شدن نمی یابند. ما برای حل مشکلات کشور نیاز به تحولی اداری داریم. ما به جوشش چشمه ای نیاز داریم که ابتدا داخل را سیراب کند و سپس مازاد آن را انفاق کند.به این نکته رهبرانقلاب دقت کنید:"اقتصادمقاومتی یعنی مااگر به نیروی داخلی،به ابتکارجوان ها،به فعالیت ذهن ها و بازوها در داخل،تکیه و اعتماد کنیم.از فخر و منت دشمنان خارجی،خودمان را رها خواهیم کرد.راه درست این است.به هرجایی که ما به ابتکار و استعداد جوانانمان تکیه کردیم.آنجا ناگهان مثل چشمه ای جوشید،شکوفا شد".
4-با آدرسی که از نظم ابعاد حکومتداری در آمریکا و ژاپن می دهید لااقل پذیرفته اید که آنان عمل کننده به اخلاقند و ما تنها توصیه به اخلاق می کنیم،در حالی که در بی اخلاقی غوطه وریم. بنابراین خوب است که جای توصیه برای جنگ و الگوهای سیاست خارجی بی سرانجام،در پی مدلی از حکومتداری در داخل باشید که به نگاه اهل بیت نزدیک باشد،زیرا اهل بیت جز به رضایت مردم،عدالت ورزی، فقرزدایی و رفاه مردم برای رسیدن به معادی شایسته نمی اندیشیدند و همین آن ها را محبوب کرده است.
نظر شما