آیا خواندن آیاتی از قرآن سبب شفاى امراض بدنى یا روحانی می شود؟

آیت‌الله سیّد صادق روحانی به پرسشی درباره شفای امراض بدنی و روحانی با خواندن قرآن پاسخ گفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شفقنا متن پرسش مطرح شده و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

پرسش: آیا خواندن آیاتی از قرآن سبب شفاى امراض بدنى یا روحانی می شود؟

شخصى در كتابش نوشته: قرآن فقط براى شفاى امراض روحانى است نه امراض جسمانى، قهرا براى شفاى امراض جسمانى، بعضى از آيات را وسيله قرار دادن درست نيست چون قرآن يك كتاب هدايت است نه اينكه يك كتاب طب باشد و آياتش موجب شفاى بيمارى هاى بدنى شود. در اين رابطه ما را راهنمايى فرماييد.

پاسخ:

قرآن فى نفسه، نه سبب شفاى مرض روحانى مى شود، نه شفاى مرض جسمانى، بلكه عمل به آن موجب سعادت مى شود. حضرات معصومين (علیهم السلام) مى فرمايند: خواندن قرآن با خصوصيات خاصه، موجب سعادت خاص دنيوى مى شود. و التزام به آن هيچ محذورى ندارد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    31 26
    سلام علیکم. من این مرجع عالیقدر را نمی شناسم، اما آنچه که صریح آیات و روایات است اینست که قرآن وسیله درمان بیماری های روحی و روانی و جسمی نیز هست . پس قرآن فى نفسه، هم سبب شفاى مرض روحانى مى شود، هم شفاى مرض جسمانى. مراجعه شود به خطبه 176 نهج البلاغه. فرمایش امیرالمومنین.
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
      33 6
      در واقع تاکید ایشان روی اینه که به جای نگاه کردن به قرآن به عنوان کتاب دعا و شفا، به حرف هاش عمل کنیم که خود این کار سعادت این دنیا و اون دنیا رو میاره ... عمل به قران مهمه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
      22 2
      ایشان حضرت آیت الله سید صادق روحانی از مراجع بزرگ جهان تشیع می باشند. اتفاقا نظری که ایشان در این خصوص داده اند بسیار هوشمندانه و دقیق است. آنچه که در بیان ایشان مستتر است این است که نباید از قرآن بسان یک دارو انتظار شفای جسمی و یا روحی را داشت چرا که در غیر این صورت به قرآن بسان یک ابزار و وسیله نگاه می شود و همگان انتظار دارند که با یکبار خواندن آیه و یا سوره ای بلافاصله مشکل جسمی و روحیشان حل شود و زمانیکه به نتیجه نمی رسند العیاذ بالله به قرآن بدبین می شوند لیکن کسی که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن را سرلوحه خودش قرار دهد بالنتیجه به شفای جسمی و روحی نیز دست خواهد یافت.
    • امیرعلی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
      7 4
      مجددا سلام علیکم. من نظر آقای بی نام رو از جنبه عمل به قرآن قبول دارم، اما اینکه این مهمه یا اون یا دیگری رو اصلا نمی پذیرم چون تمام زوایای قرآن در یک رده و همه مهم هستند. اما اینکه این مرجع عالیقدر فتوای صریح دادند که خواندن آیات قرآن باعث درمان بیماریهای جسمی و روحانی نمیشود رو اصلا نمیپذیرم. طبق صریح روایات
  • محمد سعید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    11 3
    سلام.عزیز دلم اگر نسخه پزشک را در جیب یا طاقچه خانه بگذاریم مگر بیماری ما شفا می یابد؟ قرآن هم که شفا و رحمت و هدایت است وقتی به آن عمل شود ،بسیاری از بیماری ها را شفا می دهد.
  • قاطع زاده A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    2 3
    همین که قرآن بخوانی و نه فقط بخوانی و بلکه در عمق معانی بروی خودش آرامش روح و روان است و انسان را از بسیاری مشکلات برحذر می دارد که همین مشکلات خودش باعث بیماری های فکری و جسمی برای انسان است . اگر مردم ما بخصوص جوانان ، رو به کلام الله بیاورند قطعا از این مصیبت های فریبنده غرب که برای آنها پهن شده فاصله می گیرند . امروزه جوانان ما بواسطه دوری از کلام آسمانی ، دچار بیماری های روحی و روانی شده که این نشات گرفته از اخوت آنها با ابزار و آلات موبایل و تبلت و غیر است .