۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
حالا نوبت ملت است

اگر تحقق شعار سال 94 را حرکت توامان طرفین مورد اشاره بدانیم؛ حالا نوبت ملت است که پاسخ همدلی و همزبانی دولت را بدهد.

مادربزرگی دارم که 70 سال را رد کرده و سالهاست تلویزیون تماشا نمی کند و اغلب وقتش را به امور خانه و خانواده می گذراند. او در یکسال گذشته هر زمان کسی به خانه اش می رود، یک سوال تکراری می پرسد: «مذاکرات چی شد؟» پشت بندش هم می گوید «من از این تلویزیون فقط اخبار مذاکرات رو دنبال می کنم و ظریف رو هم خیلی دوست دارم!»

...

مطمئنا در یکسال - یکسال و نیم گذشته، از این دست افراد دور و بر شما هم زیاد دیده می شود؛ افرادی که خیلی اهل سیاست نیستند اما شدیدا پیگیر مذاکرات هستند؟ به نظر شما دلیلش جز «امیدواری» به حل مساله هسته ای و ایجاد یک آرامش باثبات در کشور است؟

چرا باید مردم کوچه و بازار در مهمانی ها و سفرهای نوروزی خود، لحظه به لحظه پیگیر مذاکرات هسته ای باشند و با هیجان از آن سخن بگویند؟ مگر در  5 سال گذشته این مذاکرات برگزار نمی شد؟ مگر تیم دولت احمدی نژاد پای میز مذاکره نمی نشست؟ داستان چیست که «ملت» اینگونه همراه با دولت در پی «حل شدن» مساله هسته ای و رسیدن به یک توافق کارآمد است؟

پاسخ خیلی ساده است؛ از همان مادربزرگ ها و راننده تاکسی ها و نانوا ها و سبزی فروش ها اگر بپرسید خواهند گفت که همانطور که از تنش های داخلی دولت قبل بر سر هر مساله ای خسته شده بودند و به «تدبیر» و «امید» رای دادند؛ حالا هم از مذاکرات بیهوده و کش دار و بی نتیجه خسته شده اند و می خواهند فریاد بزنند که ایران و ایرانی، برای جهان نه تنها خطری محسوب نمی شود بلکه مرکز قدرت صلح آمیزی است که نه تنها منطقه بلکه دنیا به آن احتیاج دارد و ایران و ایرانی هم می داند برای رفع موانع موجود و مشکلات فعلی کشور که سالهاست دارد مردم را آزار می دهد - مردم را؛ همان مادربزرگ ها و نانواها و سبزی فروش ها و...- باید با دنیا تعامل داشته باشد تا برای یک داروی ساده وارداتی، جان مردم کشورمان - همان مردم و نه بالانشین ها و دلواپس ها و بابک جان ها - به راحتی تلف شود چون که قطعنامه ها و تحریم ها را «کاغذ پاره» نامیده بودیم!

حالا دولت با همه هجمه های ناجوانمردانه و تمام تذکرات دلسوزانه، با ملتی که خواهان آرامش و امید بودند، همدلی و همزبانی کرده و گام اول را محکم برداشته؛ پس نوبت ملت است تا همزبانی و همدلی دولتی ها را پاسخ بدهد.

می دانید که اصولا دلواپسان، حرفهای خودشان را به اسم «ملت» می زنند و از دیروز هم در تیترهای خود دائم از «ملت» و «مردم» مایه می گذارند و حواسشان نیست ملت از خوشحالی توی خیابان ها ریختند!

نوبت ملت است تا همدلی کند و بیانیه را به توافق نزدیک کند. طرف مقابل ما چشمش به داخل کشور است؛ اگر همدلی ملت با دولت به سمع و نظرشان برسد، مطمئنا دیگر همین کنایه ها و مزه پرانی ها را هم نخواهند داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    1 0
    بالاخره نوبت ما شد
  • بی نام DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    3 0
    ایرانی صلح دوست و مهمان نواز است. این را از هر گردشگر خارجی که به ایران رفته است بپرسید خواهد گفت. پس بیایید به دنیا نشان دهیم چه فرهنگی داریم.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    2 1
    آفرین ،بسیار بجا و زیبا بود،
  • مهدی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    2 2
    بد نیست دولت هم به منتقدانش احترام بذاره....
  • صبوری A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    3 1
    عالی بود محسن حدادی عزیز. دقیقا نوبت ملت است
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    1 0
    چطوری؟
  • حمید IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    2 1
    حالا نوبت ملت است؟مگه قبلأ نوبت ملت نبوده که می گویید حالا نوبت ملت است.فعلأ که همه نوبت ملت بوده است . کی نوبت دولت در پیشرفت و ابادانی مملکت بدون وعده و وعید پوچ می رسد؟
  • بی نام RO ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    2 1
    دولت در تحقق شعار سال، رکورد زد...روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    3 1
    هنوز بصورت کامل توافق نشده، من به عنوان عضوی در خانواده ی بزرگ از ملت عزیز ایران حاضرم بازهم صبر کنم تا توافق نهایی شود
  • بی نام RO ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    1 0
    متوجه نشدم منظورتون از همدلی ملت با دولت چی بود. یعنی مردم باید چی کار کنند
  • محمود A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    1 1
    درسته موافقم، فکر کنم این تنها موردی بود که بیت رهبری و دولت مشترکآ مایل بودند که مردم تو خیابان بیایند و شادی کنند...افسوس که بد وقتی بود. انشااله شادی اصلی را میگذاریم برای 11 تیر و رفع کامل تحریم ها. از حمایت قاطع رهبری از تیم ملی مذاکره کننده هم تشکر میکنیم.
  • بی نام A1 ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    1 0
    با سلام اين ملت مظلوم كه هميشه بوده اند
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    2 0
    فكر نميكنيد خيلي داريد شورش ميكنيد زمان اقاي احمدي نژاد هم مردم قضيه را دنبال مي كردند همه به دنبال متن توافق اصلي هستند مردم آنقدر كه شما فكر ميكنيد نادان و بي تجربه نيستند بالا و پائين همه چيز را ميبينند براي همين هم ابراز خوشحالي نميكنند چون مثل شماها با وعده هاي دروغ و توخالي فريب نمي خورند اين فيلم نامه ها رو براي مرغ پخته هم اجرا كنيد بهتون ميخنده.......
  • علی US ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    2 7
    تشکر می کنیم از این آقایان که غنی سازی نطنز را تعطیل کردند. و تشکر می کنیم از این آقایان، که 19هزار سانتر یفیوژ را به 6 هزار تا رساندند. این همان است که رهبر گفته بود ما به 90هزار سو نیاز داریم. و تشکر می کنیم از این اقایان که تا 15 سال حق استفاده از سانتیریفیوژ های پیشرفته را نداریم. و همچنین تا 15 سال حق ساخت هیچ گونه نیروگاهی را نداریم. و تشکر می کنیم که بیش از 8تن اورانیم غنی شده را باید نابود کنیم. و از این به بعد تمام مواد غنی شده را به خارج بفرستیم. و تشکر می کنیم که رهبر گفته بود توافق نامه نباید دو مرحله ای باشد اما اینها دو مرحله ای کردند. و رهبر گفته بود نباید حذف تحریم ها نتیجه مذاکرات باشد اما این مسئله عملی نشد.