۱ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در واکنش به سخنان مشاور ویژه رئیس جمهور ترکیه، نگاهی کوتاه به تجاوزهای دولت عثمانی به نام فتوحات اسلامی در جهان داشته است.

عضو هيت علمي دانشگاه تهران در بخشی از یادداشت نوشته است:
«اظهارات غیر مسوولانه یک مسوول ترک (ایشلر، مشاوره ویژه اردوغان) درباره نقش ایران در جهان اسلام در حالی است که جهان در آستانه صدمین سالگرد کشتار صدها هزار نفری ارامنه توسط دولت عثمانی یعنی همین بظاهر دوستان اتراک ما است. جنایتی نابخشودنی که هرچند اختلاف در عدد و رقمش باشد، توسط یک دولت به ظاهر اسلامی صورت گرفت و ننگی ابدی را برای مسلمانان ـ نه اسلام ـ به ارمغان آورد.
مانند آن اقدامات ددمنشانه و نسل کشانه است که امروز توسط داعش که ینی چری های جدید عثمانی در منطقه هستند، نسبت به مخالفان آنها با هر آیین و مذهب و دینی انجام می شود، و توسط همین دولت نوعثمانی یعنی جناب اردوغان و دوستانشان مورد حمایت است. اینان نه تنها در برابر جنایات ددمنشانه و قتل عام های آنها سکوت کرده اند بلکه حمایت بیدریغ دارند، به طوری که هر روز گروه های مختلف افراطی را در استانبول گرد هم جمع کرده و راه کشتن مردم سوریه و عراق را به آنان آموزش می دهند و امکانات نظامی در اختیار آنان می گذارند. آنچه در سوریه از قتل عام می گذرد، بدون شک متوجه ترکیه است که از روز اول اراده دخالت در این کشور، نابود کردن دولت و ملت سوریه و برگرداندن تسلط عثمانی بر آن را داشت.»
این عضو پر کار وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در بخشی از یادداشت می نویسد:
«جنایات عثمانی ها و بی عملی آنها در منطقه شامات، سبب شد تا اسرائیل در این منطقه پا بگیرد و بدون شک مسوولیت آن متوجه سیاست همین عثمانی هاست و این در حالی است که این روزها مشاور جناب اردوغان با بیشرمی تمام، رفتار ایران را با اسرائیل مقایسه می کند. دولت بدخوی و کثیف عثمانی، با رفتارهای نادرست خود، زمینه این همه مشکلات را برای مسلمانان فراهم کرده که اگر فقط یکی از آنها اسرائیل باشد کافی است.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    26 8
    جنایت الان رفتن به آنتالیا و خرید پوشاک ترکیه ای است
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    20 7
    ممنون جناب جعفریان به خاطر مقاله به موقع و خوب تون. بالاخره یکی رو دیدیم جلوی این نئوعثمانیها وایسه.
  • edvin A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    14 7
    با سلام به مردان و واقع بینان و مطلعان میهن عزیزم ایران ایرانی که به پایش خون ریختیم و باز هم می ریزیم چرا که بدهکاریم بله دولت ترکیه عثمانی که وارثینش اردوغان و .... هستند دوباره خیال واهی و برافراشته کردن امپراتوری عثمانی را در سر دوباره احیا کرده اند امپراتوری که 600 سال جز تاریخ خون ریزی و کشتار و تاراج و کشورگشایی فرهنگ و اثری را از خود به جا نگذاشت امپراتوری که بخاطر قبول این جنایت آبا و اجدادش در ظاهر قبول می کند ولی عذرخواهی را از ارامنه انکار می کند چرا که می گوید اگر ما از آنها عذرخواهی کنیم آنها مسئله اراضی شان را خارج از غرامت های دیگر از ما طلب خواهند کرد چرا که هم اکنون این مسئله اهرمی شده است برای فشارها نه حق طلبی ها چرا که ترکیه اولین کشور است که صهیونیست را به رسمیت شناخت
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    13 39
    ترس و حسادت شما از قدرت ترکیه بزرگ کاملاً مشهود است.
    • یاشار IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      6 20
      خدا دولت ومردم ترکیه رو حفظ کنه انقدرم حسودی نکنین
  • ارش ر A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    9 8
    چرا برای گردش میرین بولتونو میریزین تو دستای این دشمنامون دولت ترکیه چون بعد از جنگ جهانی اول دچار مشکلات مالی بود تا همین 10 سال بیش تو جهان فتنه گری نمیکرد الانکه بولدار شده داره راه عثمانی رو میره تازه اذریهای ایران که خودم یکیشونم بدونن دولت ترکیه زبان اذریها رو مسخره میکنه و رفتار بدی با اذریهای شهرهای ایغدیر و اغری داره و حتی مساجد اونا رو خراب میکنه
  • شهروند A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    9 7
    احیای امپراطوری عثمانی غیر ممکن بوده و آنکارا در توهم بسر می برد و در حال حاضر ترکیه بایستی کلاهش را سفت نگه دارد تا همین مقدار از خاکش نیز تجزیه نشود چون این سرزمین از دو بخش عمده و غیر همجنس تشکیل شده و کردهای ترکیه یه روزگاری ایرانی بوده و از قوم اصیل و اولیه ایران می باشند هنگامی که دولت ماد تشکیل شد و سپس نام سرزمین خود را ایران نهادند قوم کرد تشکیل دهنده این دولت بودند پس اتخاد انها برای تشکیل ترکیه بی مفهوم است . زنده باد ایران اسلامی با همه اقوامش .