در طول هفته‌های گذشته یکی از اعضای شورای شهر ادعا کرد که میراث‌فرهنگی با قاشق‌چایخوری به دنبال میراث‌فرهنگی است و جوابیه میراث نیز این بود که شهرداری با بولدوزر آثار تاریخی کشف می‌کند؛ این در حالی است که استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران بیان داشت که هرکدام از این دیالوگ‌ها بخشی از صحبت‌های اصلی وی در جمع اعضای این دو ارگان برای تعامل بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان،در طول هفته های گذشته دوست داران میراث فرهنگی از این جمله یکی از اعضای شورای شهر که میراث فرهنگی با قاشق چایخوری به دنبال میراث فرهنگی است آزرده خاطر شدند و رئیس میراث فرهنگی اصفهان نیزدر واکنش به این صحبت بیان داشت که در عوض شهرداری اصفهان با بیل مکانیکی آثار تاریخی را برای ما کشف می کند.

با توجه به حساسیت این موضوع و صحبت هایی در جلسه قبلی شورا درباره لزوم واگذار شدن وظایف میراث فرهنگی به شهرداری که سازمان میراث فرهنگی کشور را به واکنش واداشته و جوابیه مفصل این ارگان به حاج رسولیها را  نیز در بر داشت، خبرنگاران حاضر در بازدید از کارخانه ریسباف اصفهان اختلافات مربوط به ساخت ایستگاه مترو اصفهان میان دو ارگان میراث فرهنگی وشهرداری را از رسول زرگرپور استاندار اصفهان جویا شدند.

زرگرپور در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید یادآور شوم که این مسئولان نقل قول‌های بنده را عنوان کردند چرا که من بیان کردم که فرق بین فعالیت‌های عمرانی میراث فرهنگی و فعالیت‌ مهندسی عمرانی این است که در مهندسی عمران با لودر و در میراث با استفاده از قاشق چای خوری فعالیت های عمرانی را انجام می دهند و این یک حقیقت است.

همه باید آستانه تحملشان را بالا ببرند

وی با بیان اینکه از حدود ۱.۵ سال گذشته تاکنون هیئت کارشناسی ۵ نفره متشکل از میراث فرهنگی،‌ قطار شهری و استانداری بر لحظه به لحظه فعالیت‌‌های صورت گرفته در مترو اصفهان نظارت کافی را دارند، ابراز داشت: همه باید آستانه تحملشان را بالا ببرند و مطمئن باشند که هر لحظه که چیز با ارزشی پیدا شود کار کاوش زمین تا انجام کارشناسیهای میراثی‌ تعطیل و بعد ادامه پیدا کند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقطاط تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بحث مترو است که این مساله موجب شده است طی ۱۰ سال گذشته پروژه قطار شهری اصفهان به دلیل اختلاف میراث و شهرداری قفل بماند.

زرگرپور با بیان اینکه وجود بیش از یک هزار خانه ستاره دار تاریخی نیز از دیگر نقاط تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی است،‌ افزود: دراین راستا باید برنامه‌ریزی شود که چه تعداد از این خانه‌ها واقعا ارزش تاریخی دارد و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی اعلام آمادگی شهرداری در خصوص انجام برخی از وظایف میراث فرهنگی را نیز از دیگر نقاط تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی در اصفهان برشمرد و گفت:  وظایف حاکمیتی میراث فرهنگی به هیچ وجه امکان واگذاری ندارد ولی برخی از تصدی‌گری‌های میراث را می‌توان به شهرداری واگذار کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =