روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

بازار مسکن با رونق اندکی روبه‌رو شده است که این رونق تنها به واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت محدود نمی‌شود و شواهد در معاملات انجام شده نشان می‌دهد در مقابل متقاضیانی که این روزها در بازار مسکن به دنبال فایل‌های اکازیون از لحاظ قیمت هستند، خریدارانی هم هستند که از لحاظ مالی در مضیقه نیستند و مي‌توانند آپارتمان‌هايي با حداقل 4 برابر ميانگين قيمت مسكن، خريداري كنند. 

طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه بازار املاک ایران، هفته گذشته یک واحد مسکونی 170 متری، یک‌سال ساخت در خیابان شریعتی در محدوده پل رومی، متری 17 میلیون و 250 هزار تومان معامله شده است. علاوه بر این خریدار دیگری بابت هر متر مربع از یک واحد مسکونی 224 متری، 11 میلیون و 546 هزار تومان پرداخت کرده است.  واحد مذکور 5 سال ساخت و در خیابان محمودیه است. از طرف دیگر، فروشنده‌ای در شهرک غرب، قیمت هر متر از واحد 121 متری خود را که 14 سال از عمربنای آن می‌گذرد 11 میلیون و 805 هزار تومان تعیین کرده بود که به متقاضی با همین قیمت تحویل داده شده است! این 3 فایل واحد مسکونی طبق سامانه بازار املاک ایران از بالاترین قیمت قطعی فروش طی چند روز گذشته برخوردار بوده‌اند. همچنین بر اساس آمار سامانه مذکور در چند روز قبل واحدهایی هم بودند که قیمت قطعی فروش هر متر آنها کمتر از 2 میلیون تومان برآورد شده است.

برای مثال: در یکی از فرعی‌های خیابان جوادیه واحدی به متراژ 54 متر مربع 14 سال ساخت متری یک میلیون و 803 هزار تومان معامله شده است. از سوی دیگر یک میلیون و 676 هزار تومان به‌عنوان قیمت قطعی واحدی 68 متری 8 سال ساخت در محله خانی‌آباد، خیابان دولت‌آباد در سامانه بازار املاک ایران ثبت شده است. در بین جدول قیمت‌های قطعی فروش، اکثر قیمت‌های معامله شده بر اساس مترمربع، بین 2 میلیون تا 5 میلیون تومان در محله‌های مختلف تهران است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =