نسیم آنلاین نوشت:

مدیرعامل ایساکو از راه‌اندازی طرحی برای شناسایی قطعات تقلبی در سطح بازار خبر داد و گفت: در این طرح مشتریان، شرح قطعه و قیمت آن را می‌توانند با ارسال یک کد به سامانه مربوطه دریافت کنند.

علی نمکین در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه خودرو و قطعات جانبی آن، با حضور در جمع خبرنگاران از معرفی طرح ویژه این شرکت برای جلوگیری از وجود قطعات تقلبی در بازار خبر داد و اظهار داشت: در شرایط فعلی به دلیل برخی تقلب‌ها در عرضه قطعات خودرو مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان بوجود آمده است به نحوی که مشتریان پول قطعات اصلی را پرداخته اما قطعات تقلبی را خریداری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وجود قطعات تقلبی در سطح بازار باعث شده است تا گله‌مندی مردم از عرضه قطعات به شرکت‌های خودروساز افزایش پیدا کند، افزود: این شرکت با ترکیب روش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت مبارزه گسترده با جعل و تقلب و شبیه‌سازی قطعات خودرو اقدام به ایجاد طرح جدیدی جهت ایمنی قطعات عرضه شده در نمایندگی‌های فروش خود کرده است.

مدیر عامل ایساکو اضافه کرد: این طرح مدلی بهینه از تلفیق روش‌ها و فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف است که امکان تقلب و جعل و شبیه‌سازی هولوگرام قطعات خودرو را به صفر می‌رساند. بر همین اساس با تعریف شدن شناسه‌ای خاص به همراه الگوریتم خاص از ارتباط یک به یک ضمن استفاده از ظرفیت‌های نظارتی برای مصرف‌کنندگان امکان رهگیری و رهیابی قطعات را فراهم آورده‌ایم.

نمکین تصریح کرد: در این طرح به هر قلم کالا کد تصادفی به همراه بارکد مخفی و سریال‌های خاص تخصیص داده می‌شود. این کد تصادفی به هر قطعه روی آن مشخصاتش درج شده و با پوشش مخصوص مخفی شده است. لذا مشتریان در زمان خرید قطعه، پوشش مخصوص را تراشیده کرده و کد آن را به سامانه تعریف شده جهت احراز اصل بودن قطعه خریداری شده ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح مشتری در زمان ارسال بارکد قطعه خریداری شده، شرح قطعه و قیمت آن را دریافت خواهد کرد، گفت: در برنامه‌های بعدی ایمنی قطعات خودرو نیز برای مشتریان امکانپذیر خواهد بود.

مدیر عامل ایساکو با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح امکان شناسایی حضور قطعات تقلبی در سطح بازار آسان خواهد شد اظهار داشت: هم اکنون نمی‌توان آمار قطعی از میزان حضور قطعات تقلبی در سطح بازار اعلام کرد اما با معرفی این طرح و خرید مشتریان از نمایندگی‌های فروش معتبر می‌توانیم اقدامات لازم را برای شناسایی قطعات تقلبی و جلوگیری از خرید آنها برای مشتریان بوجود آوریم.

نمکین با تاکید بر اینکه مشتریان به محض ارسال این کد اگر قطعه خریداری شده خود را تقلبی بدانند می‌توانند با شرکت تماس بگیرند گفت: این طرح یک رابطه دو سویه میان مصرف کننده نهایی و شرکت ایساکوست تا در نهایت بتوانیم ضمن ورود به خرید و فروش قطعات در بازار رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =