۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷

صادق محصولی اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه می شود.

پویا دبیری مهر:سمبه پولدار ترین وزیر دولت دهم در نهایت به پولدار ترین سازمان دولتی ایران چربید.وقتی صادق محصولی از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی به پارلمان معرفی شد،شرط نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وی به زیر آوردن چرخ عریض و طویل و اقتصادی ترین سازمان دولتی ایران به وزارت رفاه و تامین اجتماعی بود.

صادق محصولی که به دلیل دوستی دیرین و فعالیت های اقتصادی اش در زمان تصدی استانداری اردبیل از سوی محمود احمدی نژاد در دولت هاشمی رفسنجانی،مورد اعتماد رئیس جمهور ایران است،نیز درخواست بهارستان نشینان را به گوش احمدی نژاد رساند و نظر مساعد وی را گرفت.

از همان زمان کش و قوس ها بین سه ضلع "مجلس"،"محصولی" و "ذبیحی" آغاز شد.فشارها برای تغییر ریاست سازمان تامین اجتماعی با توصیه و مشاوره و فعالیت رسانه ای خطاب به صادق محصولی آغاز شد،اما محصولی توجهی نکرد.

در حاشیه یکی از جلسات هیات دولت وقتی خبرنگاری پرسید که سرنوشت ادغام سازمان تامین اجتماعی به کجا رسیده است،محصولی دستی بر صورت خود کشید و با آرامش از خبرنگار پرسید:"مگر بحث ادغام مطرح است؟سازمان تامین اجتماعی باید زیر مجموعه وزارت رفاه شود."

اظهار نظر همراه با طمانینه وزیر رفاه نشان از تدبیر و برنامه های پیش روی وی برای تغییر و تحول در سازمان تامین اجتماعی داشت.

درآمدهای سرشار شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی،که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی معروف به "شستا" یکی از آنها است،به چالش میان وزارت رفاه و این سازمان دامن زد،تا جایی که بحث برکناری علی ذبیحی به میان آمد.

برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در محافل غیر رسمی از تغییر قریب الوقوع رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر دادند.حدود یکماه پیش و در بحبوحه بحث برکناری ذبیحی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای با محصولی خبر داد و اعلام کرد:"وزیر رفاه و تامین اجتماعی پس از گفت و گو با اعضای کمیسیون اجتماعی طی حکمی علی ذبیحی، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور را عزل و گزینه دیگری را جایگزین آن کرده است."

اما محصولی به این موضوع واکنشی نشان نداد.سیاست سکوت را پیشه کرد و فقط در پاسخ به برخی مسوولین و اعضای حلقه نزدیکان رئیس جمهور خبر برکناری را تکذیب کرد تا برنامه خود را یکماه بعد اجرا کند.

یکماه از آن ماجرا گذشت و صادق محصولی نشستی خبری را در ساختمان وزارت رفاه در خیابان ولیعصر برگزار کرد تا با اعلام خبر زیر مجموعه شدن سازمان تامین اجتماعی در وزارت رفاه،هم به عهد خود با نمایندگان مجلس وفا کرده باشد،هم پایانی باشد بر گفته های درگوشی مبنی بر وجود اختلاف بین محصولی و ذبیحی و برکناری احتمالی وی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =