به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، مدتی است افت شدید کیفیت اینترنت اصلی ترین اپراتور ADSL کشور در استان آذربایجان غربی کاربران این حوزه را ناراحت کرده است.
در حالی که مسئولین مخابرات آذربایجان غربی از حذف طرح های نامحدود اینترنت در سراسر کشور خبر می دهند با نگاهی به سایت های حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات استان های دیگر از وجود طرح های مشابه یا نامحدود با خبر میشویم.
یکسال پس از ثبت نام طرح نامحدود در ارومیه با قیمت حدود 24000 تومان توسط کاربران چندی قبل پیامکی با مضمون حذف طرح نامحدود و لزوم مراجعه کاربران برای تغییر طرح به شرکت مخابرات به مشترکین ارسال شد.
در حالی که سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور تعرفه اینترنت پرسرعت با حجم نامحدود را با کاهشی اندک خرداد ماه امسال ابلاغ کرد (نرخ اینترنت نامحدود مخابرات تهران تغییر کرد) و مخابرات استانهای تهران ، خراسان رضوی و اصفهان بعنوان سه استان بزرگ کشور در سایت های خود همچنان برای کاربران این طرح را عرضه می کنند (تعرفه اینترنت پرسرعت مخابرات اصفهان / تعرفه اینترنت پرسرعت مخابرات خراسان رضوی / تعرفه اینترنت پرسرعت مخابرات تهران) ولی مخابرات آذربایجان غربی نه تنها چنین طرحی ندارد بلکه تعرفه های متفاوت از دیگر استان ها را عرضه می کنند و حتی این تعرفه ها بطور مستقیم در سایت استانی قابل مشاهده نیست . (تعرفه های ADSL آذربایجان غربی)
شرکت مخابرات بعنوان یکی از شرکت های نیمه دولتی درحالی که باید تعرفه ای یکسان در بین مشترکان کل کشور داشته باشند ولی تعرفه اینترنت در ارومیه گران تر از استان های دیگر عرضه می کند بعنوان مثال تعرفه اینترنت با سرعت 2Mbps و با حجم 50 گیگابایت را با قیمت 720.000 ریال در اصفهان عرضه می کند در حالی که در ارومیه این سرعت با حجم 20 گیگابایت با قیمت 650.000 ریال عرضه میشود.
در نشست خبری خرداد ماه امسال مسئولین مخابرات استان آذربایجان غربی به خبرنگاران این وعده را دادند که اگر تعرفه ای با مضمون نامحدود ابلاغ نشد طرحی مشابه با قیمت متعادل برای خبرنگاران عرضه خواهد شد ولی پس از حدود 2 ماه از گذشت این بحث ، متاسفانه مدیران به وعده خود عمل نمی کنند.
مشکل دیگر کاربران در ارومیه به عدم ارائه خدمات به مشترکین کابل نوری توسط شرکت های خصوصی بدلیل عدم همکاری مخابرات است که با توجه به افزایش تبدیل کابل های مسی به فیبر نوری در شهر ارومیه باعث شده اجبار به استفاده از طرح های محدود این شرکت انجام شود. در چند روز گذشته هم قطعی های پیاپی اینترنت ، کاهش شدید سرعت ، افزایش سرعت پینگ نیز به این مشکلات اضافه شده است که تاکنون جوابیه ای از سوی مدیران درباره این اتفاقات منتشر نشده است.
امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر قول خود مبنی بر افزایش کیفیت اینترنت و کاهش قیمت آن کمک شایانی به مشترکین و شرکت های خصوصی شوند.
نظر شما