روزنامه اعتماد در گزارشی در باره مهدی غضنفری وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد نوشت:

«م. غ از وزراي دولت سابق» مرد آرام محمود احمدي‌نژاد كه با همه آرامش‌اش اما اسنادي كه روزهاي پس از كشف فساد سه هزار ميلياردي دست به دست مي‌شد از نقش او هم خبر مي‌داد.

توصيه نامه‌هاي بسيار در بحث واردات كالا و يك توصيه نامه خاص براي گروه اميرمنصور آريا كه خود به تنهايي حالا نزديك به همان سه هزار ميليارد تومان رقم فساد ارزش دارد. با اين حال دولت محمود احمدي‌نژاد كه تمام شد «م. غ» هم تمام شد. نه خبري از او بود و نه زمزمه‌اي. حالا هم نه در جلسات محمود احمدي‌نژاد ديده مي‌شود و نه در نشست‌هايي كه هرازگاهي احمدي‌نژادي‌ها ظاهر مي‌شوند. با اين حال توصيه‌نامه‌هاي چند سال پيش او هنوز هم موجود است. بر اساس اسنادي كه سايت بولتن‌نيوز روز گذشته منتشر كرده است، در مهرماه ١٣٩٠ سايت رجانيوز در گزارشي با عنوان «توصيه‌نامه يك ميليارد دلاري وزير بازرگاني براي اختلاسگر بزرگ + سند» به بررسي توصيه «م. غ» پرداخت.

در آن گزارش آمده بود كه آيا توصيه وزير بازرگاني متعاقب توصيه يك مقام ديگر بوده است يا وي راسا تشخيص داده كه بايد چنين توصيه‌اي بكند؟ دو سند به دست آمده، حاكي از نامه‌نگاري وزير وزارت بازرگاني وقت با رييس كل بانك مركزي، براي افزايش سقف اعتباري يك ميليارد دلاري در بانك ملي براي يكي از شركت‌هاي اقماري گروه اميرمنصور آريا و همچنين مستثني شدن يكي ديگر از اين شركت‌هاي اقماري از شمول بسته سياستي- نظارتي شبكه بانكي در سال ۸۹ شده است. اين در حالي است كه شگرد شركت توسعه سرمايه‌گذاري امير منصور آريا كه برادران اميرخسروي موسسان آن را تشكيل مي‌دهند، تاسيس شركت‌هاي اقماري و فعاليت گسترده اقتصادي به‌واسطه اين شركت‌ها با استفاده از ارتباطات گسترده خود بوده است.

در همين حال، «م. غ»، با صدور درخواست نامه‌اي به محمود بهمني، رييس كل بانك مركزي، از وي درخواست كرده است كه با توجه به اينكه شركت «تجارت گستران منصور» از شركت‌هاي اقماري موسسه اميرمنصور آريا، به عنوان مباشر وزارتخانه متبوعش در امر تامين گوشت قرمز، مرغ، كنجاله سويا و ذرت نزد بانك ملي به شمار مي‌رود و با توجه به اينكه سقف اعتباري تخصيص يافته براي اين شركت نزد بانك ملي تكميل شده و به اتمام رسيده است، بانك مركزي با گشايش اعتبار مجددي به سقف يك ميليارد دلار خارج از سقف اعتباري موجود در بانك ملي براي اين شركت موافقت كند. البته تخلفات فرد مذكور به همين جا ختم نشده است و زمزمه برخي تخلفات ديگر در واردات كالا از سوي «م. غ» شنيده مي‌شود.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    53 4
    فساد بده.
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    141 8
    اين مطلب عينا وبا خطدرشت وواضح بفرستيد براي جناب علم الهدي
    • ناشناس A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      48 5
      علم الهدی فقط با آقای هاشمی مشکل داره بقیه رو وللش..
    • حسن A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      17 36
      هر وقت شما صحبت از کرسنت کردید و نقش مهدی رفسنجانی و بیژ ن زنگنه وضرر چند هزار میلیارد دلاری ان به کشور را مطرح کردید آن وقت میشود به صداقتتان برای گیر دادن به وزرای احمدی نژاد مطمین شد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    33 3
    اووه بابا حالا یه چند هزار هزار میلیاردی بوده دیگه گیر دادینا. خوردن رفت
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    3 1
    مردم هم باور کردن خخخخخخخخخخخ