استاندار کرمانشاه گفت: دفاع مقدس متعلق به مردم است و برنامه هایی که به مناسبت این هفته برگزار می شود بهتر است با محوریت همین مردم برگزار شوند.

به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری روز دوشنبه به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در نشستی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس در استانداری کرمانشاه برگزار شد اعلام کرد: کشور ما براساس یک نقشه صهیونیستی آمریکایی به شکل ناجوانمردانه ای گرفتار یک جنگ تحمیلی همه جانبه با یک دشمن تا بن دندان مسلح شد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران با فرمان امام خمینی و تحت هدایت روحانیت به صحنه آمدند و توانستند در دوران جنگ تحمیلی حماسه ای بزرگ بیافرینند در این دوران هنگامی که نیروهای مردمی به کمک نیروهای مسلح شتافتند ایران اسلامی توانست این جنگ را به بهترین شکل ممکن اداره کند و سرافرازانه از این میدان دشوار بیرون بیاید.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرداختن همه جانبه به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با دریایی از ایثارگری، معنویت و میهن دوستی مواجه هستیم و شرح این سرفرازی ها به بهترین شکل ممکن باید برای جامعه و به ویژه نسل جوان بیان شود.

رضایی بابادی همچنین عنوان کرد: هنرمندان می توانند از طریق خلق آثار خلاقانه پیام ها و ارزش های دوران دفاع مقدس را به گوش مردم برسانند و در جامعه تحول ایجاد کنند.

* باغ موزه دفاع مقدس در دوران دولت تدبیر و امید ساخته می شود

در ادامه این نشست مشاور عالی استاندار کرمانشاه هم اظهار کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از ضرورت های استان است که برای گردآوری و نمایش آثار و اسناد برجای مانده در دوران 8 سال دفاع مقدس که کرمانشاه نقشی محور در آن داشته است بسیار ضروری به نظر می رسد.

جعفر همتی افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت تمام در تلاش است تا پایان دولت تدبیر و امید در کرمانشاه یک باغ موزه خوب و آبرومند ساخته شود.

وی اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه بزرگ به سرعت در حال انجام است و تاکنون اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته است.

مسوول هماهنگی امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با یادآوری این موضوع که هنوز اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس در استان ها به شکل کامل گردآوری نشده است افزود: این کار به همت دولت تدبیر و امید در کشور در حال انجام است و در استان کرمانشاه نیز به دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حال انجام است.

وی ادامه داد: سازمان ها و نهادهای مختلفی همچون صدا و سیما، جهاد سازندگی، مسکن و شهرسازی، نیروهای نظامی، مخابرات، علوم پزشکی و ... اسناد بسیار ارزشمندی از سال های دفاع مقدس در اختیار دارند که این مجموعه ها باید با نهایت دقت گردآوری و سپس نگهداری شوند.

مشاور عالی استاندار در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی همین مدت یادمان های متعددی برای شهدا در نقاط مختلف استان ساخته شده است و مجموع اقدامات صورت گرفته حتی از مناطق جنوبی کشور نیز وسیع تر و چشمگیر تر هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =