مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

مرادعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه پرداخت.

وی بیان داشت: در روز سه‌شنبه 31 شهریور ماه و نخستین روز این هفته با نام «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی» شاهد رژه اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دومین روز این هفته با عنوان «روحانیت، علم، دانش‌پژوهی، سربازان» نام گرفته است.

به گفته محمدی، این روز که مصادف با اول مهرماه است، روز عرضه و توجه به معنویت و عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

وی از نامگذاری سومین روز این هفته با عنوان «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» خبر داد و افزود: این روز با عید سعید قربان مصادف است و روز ایثار و از خود گذشتن و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار از جانبازان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» را عنوان روز چهارم این هفته در تاریخ جمعه سوم مهرماه بیان کرد.

محمدی حضور در نماز جمعه، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان و ترویج ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و سلامت جسم و روان با ورزش صبحگاهی از سرفصل برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» عنوان پنجمین روز از این هفته است، افزود: توجه جوانان به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس در این روز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان روز ششم این هفته را «ولایت‌مداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان» برشمرد و افزود: این روز، روز تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه و تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس است.

محمدی «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی» را عنوان هفتمین روز این هفته دانست و گفت: تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی به‌عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در این روز انجام می‌شود.

وی «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» را عنوان آخرین روز این هفته برشمرد که مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان‌آرا و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های این هفته با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =