رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بین المللی دینی و فرهنگی استاد شهریار در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسن میلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح جزییات این خبر افزود: همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی مصادف با ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه، کنگره بین المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی افزود: متاسفانه در زمینه شناساندن ابعاد فرهنگی و دینی شعر استاد شهریار، تلاش های چندانی در سال های گذشته انجام نشده است و ما تلاش می کنیم امسال بیش از پیش به این امر مغفول، توجه کنیم.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به نام‌گذاری روز ملی شعر و ادب فارسی در سایه تلاش و پیگیری‌های یکی از نمایندگان اسبق استان در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی اوقات، برخی صداهای نامحرم می خواهند این روز با نام استاد شهریار در کشور شناخته نشود.

میلانی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ شهریور ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: آثار ارسالی در دو قالب شعر و مقالات و در ده محور دریافت شده است و با توجه به استقبال عمومی زمان ارسال آثار به دبیر خانه تا ۱۰ شهریور ماه تمدید شده است.

وی از حضور میهمانان داخلی و بیش از ۵۰ میهمان خارجی از کشورهای عراق، لبنان، پاکستان و غیر در این کنگره خبر داد و افزود: آثار ارسالی به این کنگره در دو قالب شعر و مقاله خواهد بود.

به گفته میلانی مهم‌ترین محورهای این کنگره انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل‌گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت (ع) در اشعار استاد شهریار، ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر شهریار و تبلور هویت دینی در منظومه حیدربابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار، آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه‌های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار، تجلی بصیرت دینی و انقلابی استاد شهریار در اشعار وی و ایران و هویت و وحدت ملی در اشعار استاد شهریار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =