ویتامین سی و ورزش؛چاره جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها در افراد چاق

ایرنا نوشت: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین سی یک راهکار موثر برای کاهش تنگی رگ های خونی در افراد دارای اضافه و وزن و چاق است.

تنگ شدن رگ های خونی وضعیتی است که در افراد دارای اضافه وزن و چاق زیاد مشاهده می شود. محققان دانشگاه کلرادو در آمریکا در جریان یک مطالعه بر روی 35 فرد چاق و یا دارای اضافه وزن اثر ویتامین سی و ورزش را بر پروتیین endothelin-1 که باعث تنگ شدن عروق خونی کوچک می شود، بررسی کردند.
فعالیت این پروتئین در افراد چاق و دارای اضافه وزن زیاد است و به دلیل فعالیت بالایendothelin-1، رگ های خونی کوچک در این افراد بیشتر مستعد بسته شدن می شوند و در نتیجه جریان خون کمتری از آنها عبور می کند که به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری عروقی را افزایش می یابد.
از سوی دیگر محققان متذکر می شوند که ورزش نیز باعث کاهش فعالیت endothelin-1 می شود اما گنجاندن ورزش در برنامه رومزه خود یک چالش است.این درحالی است که این مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین سی نیز می تواند باعث پایین آوردن فعالیت endothelin-1 و تقویت عملکرد عروق خونی شود. 
محققان متوجه شدند که مصرف روزی 500 میلی گرم مکمل ویتامین سی می تواند به اندازه پیاده روی باعث کاهش فعالیت endothelin-1 شود. خلاصه این مطالعه در چهاردهمین کنفرانس بین المللی در زمینه اندوتلین انجمن فیزیولوژیک آمریکا ارائه شد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =