۵۷ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مضحک‌ترین سوال مخالفان برجام

مضحک‌ترین سوالی که در اتاق فکر مخالفان برجام طراحی شده و توسط کارگزاران رسانه ای آنها از طرفداران برجام پرسیده می شود و از فرط مضحک بودن، اتفاقا در تخطئه استدلال برخی طرفداران برجام نزد «عوام» کارساز بوده، این پرسش انحرافی است که «آیا شما متن کامل برجام را خوانده اید که از آن دفاع می‌کنید؟»!

از نظر طراحان این مغالطه، پیش نیاز حمایت یا مخالفت با برجام، مطالعه دقیق ۱۵۹ صفحه متن کامل برجام و  ۵ ضمیمه آن است! و هیچ فردی بدون خواندن متن کامل حق دفاع از برجام را ندارد (البته برای انتقاد از برجام، هیچ نیازی به خواندن و حتی اندکی فکر کردن هم نیست و تکرار مکرر یک سوال کفایت می کند).

تعجب من در انفعال برخی مصاحبه شوندگان در برابر این سوال انحرافی است که بعضا هم در تله افتاده و حتی دچار عذاب وجدان می شوند که چرا متن کامل را نخوانده اند،‌در حالی که برای دفاع از قطعنامه ۵۹۸ نیز، هیچ یک از طرفداران صلح و یا هواداران ادامه جنگ متن آن را نخوانده اند چرا که برای دفاع یا نقد هر اقدامی، لزوما نیازی به غور در جزییات حقوقی نیست.

برای پایان دادن به طرح این سوال مضحک، شاید بد نباشد از پیاده نظام رسانه ای مخالفان برجام پرسید شما که از قرآن ستایش می کنید آیا متن ۶۲۳۶ آیه آن را خوانده اید؟ یا شما که از کتاب آیات شیطانی انتقاد می کنید آیا متن کامل کتاب را خوانده اید؟

حتی امام خمینی هم که حکم ارتداد رشدی را صادر کرد، کتاب آیات شیطانی را نخوانده و به استناد گزارش‌های مستند دریافتی تصمیم گیری کرده بود؟

لطفا این متن را دست به دست کنید تا به مسئولانی برسد که رودروی خبرنگاران کاربلد(!) می نشینند و به تله سوال انحرافی آنها می افتند و این توهم را در برخی خبرنگاران ایجاد می کنند که «خوب طرفداران برجام را تخطئه کردیم»!

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توجه IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
    7 7
    موضوع اثر فرد بر جامعه از طریق پدیده‌هایی مانند رهبری باید جالب باشه .میشه بیشتر بدونیم؟