نوبخت: انتظار مردم برای کیفیت بالا و قیمت مناسب بجاست / پیشنهادات سخنگوی دولت به خودروسازان چه بود؟

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : مردم به عنوان مصرف کنندگان محصولات صنایع خودروسازی کشور همواره از صاحبان صنعت خودرو انتظار خودروهایی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر با شرایط بهتر دارند.

محمدباقر نوبخت بعد از نشست مشترک با وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین خودروسازان و قطعه سازان با بیان اینکه صنعت خودروسازی بخش بزرگی از اقتصاد ایران را تشکیل می دهد، افزود : با توجه به اینکه توسعه کشور با توسعه صنعت خودرو همبستگی دارد به همین جهت دولت خواست عمومی را در خصوص این صنعت پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وی که در مراسم بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو سخن می گفت اضافه کرد: جلسه امروز با صاحبان صنعت خودرو با هدف اشنایی دولت با مسائل و مشکلات این صنعت برای کمک به خودروسازان به منظور تامین خواسته مردم مبنی بر بهبود کیفیت و مناسب بودن قیمت برگزار شد.

معاون رئیس جمهور افزود : گزارشی را که وزیر صنعت ، معدن و تجارت و همچنین مسئولان صنعت خودروسازی ارائه کردند در سه بخش قابل تقسیم بود ، اول اینکه برای افزایش تولید با مشکل تامین منابع مالی مواجهند که تامین بخشی از این منابع طبق توافقات قبلی با بانک مرکزی از طریق تسهیلات فراهم شد ، دوم مطالبات مربوط به جایگزینی خودروهای فرسوده است که مقرر شد این مطالبات در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد ، سوم کمک دولت به فرایند افزایش کیفیت خودرو هم مطرح و مقرر شد با استفاده از فناوری روزامد کیفیت خودرو افزایش یابد.

نوبخت با بیان اینکه ظرفیت صنعت خودرو ایجاب می کند تولید بیشتری متناسب با نیاز اقتصاد و تقاضای بازار داشته باشیم ، افزود : این تقاضا به جای اینکه از طریق خودروهای وارداتی و خارجی تامین شود و اشتغال را در ان  بخش فراهم کند باید بر تولید داخلی متمرکز شود و مقرر شد دولت با ارائه تسهیلاتی به خرید اقساطی خودروهای داخلی کمک کند.

وی گفت : نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس هم می تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند که به همین منظور توافقاتی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شد.

نوبخت با بیان اینکه برای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد منابعی بویژه  از طریق تبصره 20 قانون بودجه 94 اختصاص یابد ، افزود : نظام بانکی کشور در این زمینه کمک موثری را تقبل کرد و همه این تصمیم ها باعث خواهد شد که بتوانیم رشد مناسبی را در صنعت خودرو و اقتصاد داشته باشیم تا خروج از رکود با مهار تورم بنحو شایسته ای انجام شود.

وی همچنین گفت : توافق شد حداقل 20 درصد از منابع 700 هزار میلیارد تومانی بانک ها معادل 140 هزار میلیارد تومان به خرید کالاهای صنعتی بادوام که خودرو بخش عمده ان است، اختصاص یابد.

نوبخت افزود : مقرر شد برای تحرک بخشی و افزایش تولید ، به هر یک از دو خودروساز بزرگ 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم و با نعمت زاده توافق کردیم برای کمک به تولید و انتظاری که برای رشد تولید و رشد اقتصادی داریم حداقل 200 میلیارد تومان یارانه تولید همین ماه در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار دهیم و در مورد  70 درصدی که مربوط به درامدهای اختصاصی مربوط به معدن است قرار شد تخصیص ها را کامل انجام کنیم.

ضرورت توسعه صنعت خودرو

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به نشستی که با حضور  نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گروه صنعتی ایران خودرو انجام شد تصریح کرد: در این نشست برنامه های مطرح شد که نوید بخش چشم انداز مناسب در صنعت خودرو در ماههای آینده خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ شرایطی که در کل اقتصاد وجامعه  به وجود آمده است بهبود یافته و صنعت خودرو سازی نیز با اشتیاق بیشتر هم در بخش تولید و هم خدمت رسانی بتواند به پیش رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با ضرورت توسعه صنعت خودرو و پیش بینی ظرفیت تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در سال در افق 1404  افزود: این رقم هم اکنون بیش از 1.6 میلیون دستگاه است که برای این میزان ، تامین قطعات و مجموعه های خودروسازی مد نظر قرار دارد.

نعمت زاده در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت افزایش تولید تصریح  کرد: در این ارتباط با شرکتهای معتبر خارجی مذاکراتی صورت گرفته است و هم اکنون در حال رایزنی ها دراین باره هستیم.

هیچ یک از شرکتهای خودروسازی  دولتی نیستند

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ یک از شرکتهای خودروسازی به صورت دولتی نیستند یادآور شد: علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور سایر شرکتهای خودروسازی نیز به صورت خصوصی اند و به اجرای برنامه های خود می پردازند.

همکاری با خودروسازهای بزرگ با حداقل ۳۰ درصد صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ایجاد رقابت پذیری در کل صنعت و از جمله بخش خودرو افزود: با ایجاد رقابت سالم علاوه بر ارتقاء کیفیت می توان به بهبود قیمتها نیز دست یافت و به دنبال آن توانمندی لازم را برای افزایش صادرات ایجاد کرد.

به گفته نعمت زاده  مقرر شده است همکاری با خودروسازهای بزرگ خارجی با حداقل 30 درصد صادرات انجام پذیرد.

اطمینان خاطر از رعایت  استانداردهای تولید خودرو

وی همچنین با اطمینان خاطر از رعایت کردن تمامی استانداردهای تولید خودرو در کشور افزود: در صورتی که خودرویی از استاندارد و درجه ایمنی کافی برخوردار نباشد اصلاً شماره گذاری نخواهد شد.

نعمت زاده همچنین گفت: در صورتی که سوخت مورد نیاز خودروها تامین شود پیش بینی سرمایه گذاریهای جدید  برای تولید خودروها با استاندارد یورو4 تا یورو 6 نیز وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چنانچه نقصی در خودروهای تولیدی وجود داشته باشد مردم می توانند آن را با واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند افزود: ما تلاش می کنیم تا با کمک و حمایت مردم در جهت تولید محصولات با کیفیت داخلی بیش از پیش گام برداریم.

نعمت زاده همچنین از مسئولان مرتبط خواست تا زمینه بازدید مردم و صاحبنظران را از واحدهای قطعه سازی و خودروسازی فراهم کنند تا از نزدیک شاهد توانمندیها و چگونگی تولید محصولات قرار گیرند ضمن اینکه صاحبنظران و منتقدان نیز بتوانند مسائل ، مشکلات و نقطه نظرات خود را برای هرچه پربارتر شدن تولیدات ارائه کنند.

تسهیل شرایط خرید و توسعه محصولات جدید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه های تسهیل شرایط خرید و توسعه محصولات جدید خبر داد و گفت : برنامه تولید امسال 600 هزار خودرو است.

هاشم یکه زارع گفت: در نیم سال نخست 260 هزار خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 هزار خودرو کمتر است.

وی از برنامه ریزی برای صدور 20 هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد و افزود: اگر شرایط انتقال پول تسهیل شود این هدف تحقق خواهد یافت.

یکه زارع همچنین از برنامه ایران خودرو برای تحویل خودرو از اسفند ماه به شرطی خبر داد که تا 10 هزار کیلومتر به جز تعویض روغن نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشد.

وی افزود: گروه های مختلفی روی این طرح کار می کنند و با تحقق آن تلاش خواهیم کرد در اینده محصولات ایران خودرو تا 20 هزار کیلومتر و در آینده تا 30 هزار کیلومتر هم گارانتی داشته باشد.

یکه زارع گفت: در بازدید امروز‌ آقای نوبخت تاکید کرده ایم که صنعت خودرو با حدود 60 صنعت ارتباط دارد و رونق تولید خودرو باعث می شود از همه ظرفیت این صنایع به خوبی استفاده شود و برای نمونه 70 درصد محصولات فولاد مبارکه در سایپا و ایران خودرو استفاده می شود.

وی یکی از موارد تصمیم گیری شده را تسهیل شرایط خرید خودرو از جمله برای کارمندان دولت با روش های قسطی و دیگر روش ها اعلام کرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت خوبی در ایران خودرو فراهم شده است تا در آینده ای نزدیک بتوانیم به عنوان خودرو ساز حداقل به عنوان خودرو ساز درجه دو در جهان مطرح شویم و طرح خوبی در مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال اجراست.

یکه زارع گفت: در این بازدید تاکید شد که در کشورهای خارجی مانند چین و کره جنوبی هم برای طرح های تحقیقاتی و توسعه محصول خودرو و ارائه محصول جدید معمولاً تسهیلات ارزان قیمتی تأمین شود و ما هم انتظار داریم با حمایت دولت بتوانیم این طرح ها را به نوبه اجرا کنیم و محصول جدید 409 ایکس اواخر امسال یا اوایل سال آینده و محصول 502 هم در سال آینده با ظاهری جدید ارائه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو گفت:‌ اگر بتوانیم با برند ملی خودرو تولید کنیم در همکاری شرکت خارجی هم می توانیم از فناوری آنها به خوبی استفاده کنیم و البته در مذاکرات با شرکت های خارجی هدف ما این است که به صورت مشترک و 50 - 50 همکاری کنیم و 30 درصد محصول هم برای صادرات باشد.

وی همچنین گفت: در حوزه ساخت پلاتفورم جدید هم کارهای بسیار خوبی شده است و تا دو سال آینده تولید خواهد شد که امکانات و ظرفیت خوبی را برای طراحی و عرضه محصولات با ظاهری جدید و متناسب با سلایق مشتریان ایجاد خواهد کرد.

یکه زارع افزود: البته حمایت دولت از خودروسازان به صورت مستقیم نخواهد بود بلکه شرایط تولید و بازار فروش تسهیل خواهد شد و هر چقدر مشتریان ما افزایش یابند تولید ما هم بیشتر خواهد شد که به نفع خودروسازان خواهد بود.

وی گفت: البته طلب هایی هم ما داریم که امیدواریم با کمک های دولت بتوانیم دریافت کنیم و همچنین اگر بتوانیم 200 هزار خودروی فرسوده را با جایگزینی خودروهای جدید از رده خارجی کنیم کمک خوبی به خودروسازان خواهد شد و دولت هم می تواند از دستاوردهای آن در زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها بهره مند شود.

یکه زارع درباره ارزش سهام ایران خودرو در بورس هم افزود:‌ روندی که در بازار سرمایه مشاهده می شود برای همه بخش هاست و خودروسازی هم از این روند مستثنی نیست اما با حمایت هایی که دولت و اجرای طرح های جدید مطمئناً ارزش سهام گروه های خودروسازی در آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل ایران خودرو درباره انتظارات مشتریان و برخی انتقادها به کیفیت محصولات هم گفت: کیفیت محصولات ایران خودرو در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 20 درصد افزایش یافته و میزان تولید هم 70 درصد بیشتر شده است و نسبت شاکیان کیفیت به میزان تولید روند کاهشی نشان می دهد.

وی درباره قیمت خودرو هم گفت: حداکثر تلاش ما این است که قیمت ها افزایش نیابد و در کنار آن شرایط فروش خودرو برای شهروندان از جمله کارمندان دولت تسهیل خواهد شد و حتماً تلاش خواهیم کرد با همان قیمت ها خودروهای با کیفیت تری را در اختیار شهروندان قرار دهیم و خدمات پس از فروش بهتری هم ارائه شود.

یکه زارع افزود: طراحی و تولید و عرضه محصولات جدید زمان بر است از سال 95 و 96 خودروهای جدید عرضه خواهد شد هر چند فاصله قیمتی این خودروها با خودروهای قدیمی کم نخواهد بود.

وی گفت: ایران خودرو طرح های خوبی را بویژه در سال جاری برای بهبود کیفیت محصولات آغاز کرده است که شامل نظارت بر تأمین قطعات و همچنین فرآیند تولید خودرو است و حدود 10 قطعه ساز کم کیفیت از فرآیند تأمین قطعات ایران خودرو خارج شده است و هدف ما این است که مشتریان متناسب با قیمتی که می پردازند از خودروی با کیفیت و خدمات مناسب تر برخوردار شوند.

 

22339

کد خبر 462370

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    134 3
    اقساط به دردنمی خورد باید قیمت پایین بیا ید مثال قیمت پراید 7ملیون تومان
  • رضاا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    154 2
    اگه خصوصی هستن پس به شما چه میخواهید کمکشون کنید؟ لطفا به شعور ما توهین نکنید . فقط باید ارزون کنید ماشین رو آقای سخنگو
    • بی نامی دیگر A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      28 1
      خصوصی هستن پس مثل همه جای دنیا بذارید خودشون مسئولیت کارهاشون رو بپذیرن نه اینکه لی لی به لالاشون بذارید در بازار رقابت هرکس کیفیت بالاتر و قیمت مناسب و منصفانه داشته باشه موفق میشه ، در غیراین صورت ورشکتگی حقشه
  • نعمت A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    129 0
    به امید خدا که برشکست میشید اگه با همین روال کیفیت آشغال بخواهید تولید کنید
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    121 0
    اگه اینقدر به فکر تولید داخلید چرا خودتون ماشینای خارجیتون نمیفروشید و از خودروی با کیفیت ملی استفاده نمیکنید
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    67 0
    د نمیشه دیگه باز که شما دولتیها شروع به کمک های نقدی خودتون کردین بابا شرکت کرمان موتور داره ماشین میده دست مشتری فول باقیمت مساوی یا حتی پایینتر بعد این دوشرکت پر مدعا دارن ماشین میدن دست مردم که اول با این امکانات که هرچی بهشون میگی میگن اپشنه دوما این قیمت که اکثر ماشنای بدرد بخور بالای 42 میلیون تومنه تا 54 تومنه که با مثلا 45 تومن یک جک 5 گرفت فول اپشن که کیفیتشم از این ماشینا بهتره حالا هی برین از دولت پول بگیرین ولی فایده نداره...
  • بی نام US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    80 0
    به نظر من باید وحتما باید قیمت خودرو باید کمتر از 10 میلیون تومان باشد چون واقعا قیمتها خیلی بالاست به فکر ملت باشید
  • ناشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    31 1
    متاسفانه قرار است طرحی در مجلس برای تقویت انحصار وکاهش کیفیت تصویب شود.اعمال تعرفه1000درصدی بر واردات خودرو چیزی باور نکردنی است
  • حسین DE ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    42 0
    ما که راضی نیستیم از بیت المال پولی به این فرغون سازا پرداخت بشه
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    27 2
    ما تا تغییرات قیمت مخصوصا افزایش کیفیت پراید و پژو کاهش قیمت و رسیدن پراید به ده تا پانزده میلیون رو لمس نکنیم خودرو نمی خریم
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    35 0
    پول دادن به خودرو ساز خیانت به مردم است از این پولها در سالهای گذشته داده شد چه اتفاقی افتاد. بجای ارتقای کیفیت و تولید خودرو به روز پول بردند کشورهای دیگه سرمایه گذاری آنجا هم چیزی نشد.در طول سالها افرادی در مسند این صنعت بودند وهستند که تخصص لازم رو ندارند .بجای آوردن تکنولوژی جدید اول تکنولوژی مدیریت رو بیاوریم تا مدیران صنعت خودرو آموزش ببینند که در دنیا چه میکنند که سرمایه کشور رو اینطور هدر ندهند.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    41 0
    تو رو خذا فقط بگید ما نخایم خودرو ساخت داخل سوار بشیم کیو باید ببینیم
  • تقیی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    34 0
    این صنعت خودرو سازی که نزدیک 50 سال است که مورد حمایتهای بیدریغ دولتمرادان واقع شده تبذیل به یک بچه لوس شده است که مرتب بدنبال ارتزاق از جیب بیت المال می باشد سه هداف تعریف شده نیاز به بازخوانی دوباره دارد افزایش تولید ماشین بی کیفیت به چه منظور یعنی نابودی سرمایه و جان ملت جایگزینی خودرو های فرسوذه با نو یعنی ماشین با کیفبت نازل تر و نابودی منابع بانکها که مورد نیازهای فراوانی دارد و چرا تا حال بخشی از سود حاصله از فروش انحصاری 50 ساله خودرو به بهینه سازی و طراحی ماشینهای جدید اختصاص نیافته است و به ازای تولید انبوه خودرو های بی کیفیت صدها ملیون پاداش پرداخت شده است.و دست آخر چرا زاپن تبدیل به غول خودرو سازی شد و ما هنوز بدنبال کاسه گدایی از این و آن.
  • arad A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    44 0
    جناب يكه زارع ...جناب نوبخت...ايران خودرو 20 سال 500 ميليارد تومن خرج فقط طراحي سمند كرد؟ بنظر شما با اين مبلغ جايي ديگر در دنيا چكار ميكنند ؟ يك خودرو كپي ناقص بي كيفيت طراحي ميكنند ؟اونوقت شما از تصب يك قطعه 70 هزار تومني كنستر روي اگزوز خودداري كرديد تا الودگي هوا فقط در يك زمستان جان 4 هزار تهراني را بگيرد ...مردم چقدر تحمل كنند تا خود رو سازان با پول مردم ريخت و پاش كنند ؟باز ميخواهيد سرماه هاي مملكت را بدهيد به اينها كه چه كنند ؟ در اين سالها چه گلي بسر مردم زدند؟ اخرش در جواب اعتراض مردم چه كردند؟بجز توهين و بد دهني از وزير و رييس و.. چيز ديگري ما ديديم ؟ نمي خريم ..بسازيد ..ما مي توانيم باز هم صبر كنيم و نخريم ...شما چطور؟
  • م ح A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    32 0
    چقدر پر رو اند اینا همه مزخرفات فوق رو رییس لگن سازان اول کشور برای دریافت پول بی زبان مردم و بیت المال گفته و این شروورها ارزوییه که افراد قبلی تابوتسازان متحرک گفته بودن و انشا اله بزودی با نخریدن مردم این ارزوهای چیپشونو به گور خواهند بردکارمند ان دولت هم مگه بیل تو سرشون خورده بیان اقساطی این اشغالا رو بخرن و تا ابد قسط و سود بشما بدن رعیتن مگه
  • بی نام RO ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    36 0
    حمایت از این تابوت سازان خیانت به ملت است. تا قیمت ها پایین نیاد و کیفیت ها افزایش پیدا نکنه نمی خریم، نمی خریییم.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    37 0
    فقط میتونم بگم باید برای این دولت تاسف خورد به جای دلجویی از مردم و کاهش قیمت از خودرو سازها دلجویی شد و پول تو جیبی بهشون دادن ....دیگه بهت رای نمیدم روحانی با این تدبیر و امیدت ...
  • بی نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    21 0
    ادعای عجیب و غریب شرکت دماوند : آب معدنی مورد آزمایش وزارت بهداشت ، تصادفی آلوده بوده خودروی رنو در هند فقط ۱۳ میلیون تومان ، در ایران چند ؟ احتمال وقوع حوادث مجدد برای حجاج ، نگران هستیم اذعان و هشدار همزمان وزارت بهداشت : تا ده روز به دیدار حجاج نروید ، نمی دانیم کرونا را چگونه درمان کنیم اذعان رئیس سازمان استاندارد به قصور خودش و وزارت بهداشت در آلودگی آب معدنی ها تعداد حجاج کشته شده ایرانی در حادثه حج به ۵۰۰ نفر خواهد رسید http://khabarde.ir
  • کوروش درخشان A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    28 1
    تا 10 هزار کیلومتر .؟.... آقای یکه زارع خیلیه.... کی بره این همه راه رو .....؟ خسته نباشی .... یه کاری کن زودتر بیایید تعمیرگاه دلمون برات تنگ ميشه والله آخه ... رحم و مروت داشته باش مرد....
  • بی نام RO ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    30 0
    "در صورتی که خودرویی از استاندارد و درجه ایمنی کافی برخوردار نباشد اصلاً شماره گذاری نخواهد شد" این هم دلیلی محکم بر عدم شناخت استانداردهای اولیه خودرو چه برسد به تولید خودرو ، نمیخریم تا تعطیل بشه .
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    30 1
    اين خودروها نبايد توليد بشوند چون اساسا كيفيت دار هم نمي شوند
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    32 0
    از همه چیز صحبت شد الی قیمت 3 برابری خودرو وظلم در حق مشتری پس این شعاری که توبانکها ومرکز دیگر است حق بامشتری است دروغ محض است
  • بی نام US ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    28 0
    جناب نوبخت با اجازه صحبتهاي شما رو اصلاح كنم.مردم بدنبال محصولات جديد، بروز و با فناوري روز دنيا و همچنين كيفيت بالا با قيمت جهاني و بدور از هرگونه زياده خواهي مي باشند.لطفا و گرنه محصولات فعلي با حداكثر كيفيت، تازه ميشن همون كيفيت سال توليدشون يعني دهه هشتاد ميلادي يه خورده به شعور بالاي مردم دقت فرماييد.
  • مسعود A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    28 0
    من با این یارانه برای صنعت خودرو به شدت مخالفم. دهها سال است دولتهای مختلف به انحا و روشهای مختلف از جمله بالانگه داشتن تعرفه واردات خودرو و تسهیلات بانکی و ... از صنعت خودروسازی ما حمایت تمام و کمالی داشته اند . نتیجه چه بوده است؟ شرکتهایی که به کودکهای لوس و ننر 40 و 50 ساله در بغل دولت تبدیل شده اند و طاقت کمترین دوری از آغوش دولت را ندارند آقای نوبخت اگر یارانه ای دارید بدهید به واحدهای تولیدی در معرض ورشکستگی و زیان که از قانون هدفمندی یارانه ها به شدت ضربه خورده اند و با مقادیر بسیار کمتری از 200 میلیارد تومان کمی سر پا می شوند. یا 200 میلیارد تومان را بدهید به مابه التفاوت سود تسهیلاتشان تا تسهیلات جدیدی بگیرند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    25 0
    از رو نمیرونداقا شماها مدیر نیستید اگر بودید هم خودرو را رزانتر می فروختید هم کیفیت را بالا میبردید، اما باز وعده سر خرمن و گرفتن وام از دولت و ... پس اینهمه سود کجاست؟حتما شده پاداش ... کارگران؟
  • علي جان GB ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    41 0
    سلام. چطور شده كه دولت براي تامين يارانه به گريه افتاده حتي يارانه كاركنان دولت را هم قطع كرده..ولي 500 ميليارد به سايپا و ايران خودرو كمك ميكنه تا خودروهاي بي كيفيت بسازه و مردم را به كشتن بده..
  • محسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    چرا دروغ میگویید اینها خصوصی هستند ؟کدام خصوصی؟ اصلادرایران بخش خصوصی نداریم
  • محمد A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    خودرو سازان داخلی اگر قرار بود خودرو ساز بشوند تا حالا شده بودند . کمک بلاعوض 1000 میلیارد تومانی آقای احمدی نژاد چه کمکی کرد که 200 میلیارد تومان اهدایی شما بکند . تعجب می کنم وقتی بیمارستان نیمه کاره ای را در برخی شهر ها میبینم که میتوانست با این پول تکمیل شده و مجروحان حوادث جاده ای مرتبط با همین خودروسازان را مداوا کنند .
  • علی الحساب بدبخت A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    آقای نوبخت عزیز و آهاآآآآآآآآآآآآآآآآآآی نعمت بخش وآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآهای نعمت زاده البته از دوستان معذرت میخوام چون خود این دو نفر از همه بی تربیت هستن که ملت رو هر روز مسخره می کننگرامی فکر میکنید قیامتی در کار نیست، فکر می کنید شما خیلی بهتر از ........ هستید که کمک می کنید با پول بی زبان من وامثال من برای قتل عام این ملت وسیله درست می کنید. ان شاءالله بچه های شما هم پراید و پژو سوار بشن و ان شاءالله همان بلایی که سرخانواده یکی از آشنایان اومد و 4 نفر زنده در آتش پژوی چینی ایرانی سوختند بیاید ان شاءالله تا بدونید ملت از دست شما چی می کشند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 0
    خوب شد حالا باز وام تولید باکیفیت و... بسه به شعور مردم احترام بزار،شرکت های خودرو ساز خارجی با کارگران داخلی ومزد مناسب،خروج از این شرایط ونجات جان همه
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 0
    نشستن با دولت فکراشون رو بریزن رو هم تا ببینن چطور به مردم فشار بیارن تا ناچار به خرید خودروی ایرانی بشن. دارن با پنبه سر میبرن
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 0
    سلام ای کاش این همه به شعور مردم توهین نمیکردن این بود دولت تدبیر امید واقعا باید به کدوم مسول امید داشت آقای نوبخت فقظ بلد خوب حرف بزنه
  • بی نام GB ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    دولت هیچوقت به حرف مردم اهمیت نمیده همه دیگه بعد این همه سال باید فهمیده باشید،مقصر اصلی خود ما مردم هستیم اگه ملت باهم اتحاد داشته باشن و یه جنس که گرون میشه نخرن بزاریم رو دستشون باد کنه باز مجبور میشن قیمتو بیارن پایین متاسفانه تنها کشوری که وقتی یه جنس گرون میشه همه حمله ور میشن و میخرنش ماییم میگیم نه گرونتر بشه تا نشده بخریم که همین رفتار نابودمون کرده اگه الان تمام مردم متهد بشن حتی یه خودروی صفر هم نخرن به یکماه نکشیده ایران خودرو... همه یا ورشکست میشن یا مجبور به کاهش قیمت زیاد و افزایش کیفیت میشن خود ماییم که این شرایطارو بوجود آوردیم و خود ماهم میتونیم درستش کنیم نه مقامات
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    8 0
    اندکی صبر سحر نزدیک است.
  • ی A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    5 0
    من سال 90 سراتو فول گرفتم 38 تمن الآن بااین قیمت پارس آشغال بهت میدن که هرروز بایدتعمیرگاه باشی.آقای سخنگو پولوندید خودروسازکه بازم آشغال تحویل ملت بده.بصورت وام کم بهره بدید به هرخانواده که بره ماشین درست وحسابی بخره،نه،نمیشه؟کمک کنیدبه واردات خودرو همین پول رو ببینید چی میشهالبته اگه راست میگی وخودروسازی که قاتل مردمه دولتی نیست وشما هم فقط دلت واسه ملت میسوزه
  • ابراهيم GB ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    به گفته رييس اطاق بازرگاني ايران و عراق قراره كشور عراق تعرفه 500 درصدي بزاره روي كالاهاي وارداتي ببينم ماشينهاي ساخت ايران را ديگر عراق و افغانستان هم نميخرند عراقيهر تا همين چند وقت پيش ماشين آمريكايي سوار ميشدند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین