بهمن عسگری سوادجانی درگفتکو با خبرگزاری خبرانلاین اظهار داشت: با استناد به ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب 7/7/1370 و اصلاحات بعدی و در راستای اجرایی شدن مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال 1384 و همچنین در جهت گسترش و ترویج فرهنگ صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه با مردم و در چارچوب بند 7 کد اخلاق گردشگری مصوب 1999 سازمان جهانی گردشگری، مفاد منشور حقوق گردشگر به منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات متناسب با شان و منزلت بالای گردشگران در جمهوری اسلامی ایران در پانزده محور به دفاتر خدمات مسافرتی استان ابلاغ گردید.
وی با بیان اینکه در راستای صیانت از حقوق شهروندی و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری، بستر سازی برای اجرایی شدن اصول مرتبط کد اخلاق گردشگری و نهادینه شدن موازین اخلاقی در ارائه خدمات گردشگری از سوی دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و با عنایت به تاکیدات معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان متبوع مبنی بر ضرورت برخورد کریمانه محبت آمیز با مسافران و گردشگران و لزوم آگاه سازی آنها از حقوق و تکالیف خود، بدینوسیله منشور حقوق گردشگر در پانزده محور برای ابلاغ به کلیه دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش استان ارسال گردیده گفت: از تاریخ ابلاغ این منشور، تمامی دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری مکلف خواهند بود، نسبت به نصب منشور مزبور با خط خوش و کاملا در منظر دید مشتریان ( ابعاد 50*30 سانتی متر) در محل فعالیت دفتر/شرکت و همچنین در صفحه اول سایت مربوط به دفاتر اقدام نمایند.
عسگری سوادجانی افزود: از این پس، نصب منشور فوق الذکر در فرایند بازدیدهای دوره ای مورد توجه بازرسان استانی و ستادی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ابلاغ منشور حقوق گردشگر به دفاتر خدمات مسافرتی استان خبر داد
کد خبر 463972
نظر شما