وزیر راه قرار است به زودی جایگزین رضا نخجوانی،رئیس فعلی سازمان هواپیمایی کشوری را معرفی کند.

پس از افزایش سوانح هوایی در 8 ماه گذشته، حواشی پرواز هواپیمایی "کیش ایر" و عدم اجرای دستور وزیر از سوی رضا نخجوانی،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری،وزیر راه در پی گزینه مناسب برای سپردن سکان هدایت سازمان هواپیمایی کشوری است.

به گزارش "خبرآنلاین"،وزیر راه پس از صدور دستور توبیخ مسوولان هواپیمایی کیش ایر و عذرخواهی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری،به منظور برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان به صوفیه رفت اما در نبود وزیر اتفاقات عجیبی رخ داد.

رضا نخجوانی،رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که از مردم عذرخواهی نخواهد کرد و به اصل ماجرا مشکوک است.

این اظهار نظر موجبات نگرانی و ناراحتی چند تن از مسوولان کشور و بدنه وزارت راه و ترابری شد و وزیر راه پس از ورود به کشور در شنبه هفته جاری گزینه های مناسب برای ریاست سازمان هوایمایی کشوری را بررسی کرد.

نخستین گزینه ای که وزیر راه برای این سمت در نظر دارد،کاپیتان حسین خانلری است.وی که پیش از این نیز ریاست سازمان هوایمایی کشوری را بر عهده داشت،23 تیر ماه سال جاری از این سمت برکنار شد و ایلخانی جانشین وی شد.

خانلری از جمله مدیران متخصص هوایی کشور است و به زعم کارشناسان صنعت هوایی از معدود مدیران شایسته برای سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری است.وی در سال 1365 نشان خلبانی را از دست مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

رضا نخجوانی، نیز در مهر ماه سال جاری به ریاست این سازمان منصوب شد.نخجوانی در دوران ریاست شایسته،رئیس اسبق سازمان منطقه آزاد کیش،رئیس هواپیمایی کیش ایر نیز بود.

بر اساس قوانین سازمان هواپیمایی کشوری،ریاست این سازمان باید خلبان تمام باشد و توانایی کنترل هوپیماهای پهن پیکر را داشته باشد،اما گفته می شود نخجوانی تنها کاپیتان 2 است.

گفتنی است، رضا نخجوانی در جریان جلسه رسیدگی به سانحه هوایی در مشهد،در کمیسیون عمران مجلس چنان سیلی ای به صورت اصغر عبدالله پور،رئیس شرکت هواپیمایی تابان که جانباز نیز هست زد که به گفته علی اصغر یوسف ن‍ژاد،نماینده مردم ساری در مجلس،صدای آن در صحن علنی پیچید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای نخجوانی چند روزه که سازمان تشریف نمیارند! کارکنان سازمان هواپیمایی بی صبرانه منتظر ورود کاپیتان خانلری هستند و می خواهند در هنگام ورود مجدد ایشان گوسفند قربانی نمایند
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا"بهترین گزینه خلبان خانلری است.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    لطفااگر که آقای خانلری می خواهند تشریف فرما شوند فقط اطرافیان خود که در دوره قبل با ایشان بودند را با خود نیاورند مثل آقای شیرانی-میرزاپرچی و..
  • بدون نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
    0 0
    مشیت الهی هرچه که باشه به فال نیک میگیریم.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
    0 0
    كاپيتان خانلري درزمان تصدي رياست سازمان گواهينامه خلباني تقلبي براي خودصادر كردند وضمنا"مدرك ليسانس ايشان اعطاي ميباشد كه باين مدرك نمي توانست ادامه تحصيل نمايد درصورتي كه ايشان خودرا دانشجوي دكترا معرفي مي نمايد !!!
  • بازنشسته هواپیمایی کشوری IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
    0 0
    هم اکنون صنعت هواپیمایی نیاز به مدیریتی دارد که امتحان خود را به شایستگی نشان داده و او کسی نیست جز کاپیتان خانلری که یکی از متخصصان متعهد وشایسته میباشدو انتخاب او انشاا... موجب پویندگی صنعت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    0 0
    هیچ زمانی مثل زمان ریاست کاپیتان ابوطالبی نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
    0 0
    از نظر اینجانب خانلری هم روند کاپیتانی رااستاندارد نپیموده اند این موضوع اظهرومن الشمس است.