تابناک نوشت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تجاری سازی علم ، همراهی با بخش تولید و صنعت، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه پژوهش در کنار کیفی سازی آموزش را به عنوان برنامه های محوری این دانشگاه نام برد.

دکتر بهروز میرزا اظهار داشت: ظرفیت عظیم علمی، تحقیقاتی و امکاناتی این دانشگاه بستری فراهم آورده تا علاوه بر استان البرز، دیگر مناطق کشور از مزیت های علمی آن برخوردار شوند.
وی افزود: براین اساس پنجره علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی بخش تولید و صنعت استان البرز گشوده شده تا حدود سه و هزارو 100 واحد تولیدی و صنعتی استان بتوانند از ظرفیت های علمی آن استفاده کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه از یکسال اخیر با جدیت همکاری با مجموعه های اداری اجرایی، صنعتی و پژوهشی استان آغاز شده است،گفت: این مجموعه علمی و دانشگاهی آماده همکاری با صنایع و مراکز پژوهشی استان است.
میرزا گفت : سال گذشته با 12نهاد دولتی و غیردولتی از جمله شهرداری کرج ،دادگستری البرز، پارک علم و فناوری، نظام دامپزشکی تهران، جهاد دانشگاهی، شرکت نفت پارس،آموزش فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.
رییس دانشگاه آزاد البرز بیان داشت: همکاری با مراکز علمی و اداری استان و کشور آغاز کرده ایم و تلاش ها براین است تا دانشگاه علاوه بر فعالیت علمی در بحث پژوهشی و تجاری سازی علم پیشگام باشد.
وی،تجهیز آزمایشگاه ها به روز رسانی وسایل آزمایشگاهی ،تقویت فعالیت شرکت های خدمات دهی فناوری اطلاعات، گسترش شرکت های دانش بنیان ازطریق راه اندازی مرکزشفا از مهمترین برنامه های این دانشگاه برشمرد.
این مسوول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تجاری سازی علم در سطح کشور گفت: تا چشم انداز 1404 باید 40 درصد تولیدناخالص ملی GDP از طریق اقتصاد شرکت های دانش بنیان در کشور تامین شود که دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این زمینه مسوولیت خطیری برعهده دارند.
وی اظهار داشت: براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در چشم انداز کاری خود در این عرصه برنامه مشخصی برای آینده و نقش آفرینی در این عرصه ترسیم کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز با بیان اینکه اکنون سه شرکت دانش بنیان در واحد کرج فعال است، گفت: طبق برنامه ریزی تا افق 1404 یعنی 10 سال آینده یکصد شرکت دانش بنیان توسط این دانشگاه راه اندازی می شود.
وی بیان داشت: در این مدت تعداد شرکت های دانش بنیان کرج به 50 شرکت افزایش می یابد.
میرزا یادآور شد: اکنون سه شرکت دانش بنیان در بخش نرم افزار و آلیاژهای فلزی نانو فعال در واحد کرج فعالیت دارند.
وی به تشریح فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های مختلف علمی ، آموزشی و تحقیقاتی پرداخت و گفت : دریکسال اخیر تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی از 20 رشته به 46 رشته افزایش یافته است.
میرزا با بیان اینکه تاسیس رشته های کاربردی از نیازهای اساسی استان البرز است ، افزود: بر این اساس برای تاسیس رشته های مذکور به مراجع ذیصلاح درخواست ارایه کردیم.
رییس دانشگاه آزاد البرز بیان داشت: شورای گسترش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و کمیته سه نفره با افزایش رشته های تحصیلی این دانشگاه موافقت کردند و اکنون تعداد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد کشور از جمله البرز از 71 رشته به 103رشته افزایش یافته است.
میرزا گفت : حدود 32رشته کارشناسی ارشد به تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی البرز دایر شده است.
وی بیان داشت: در مجموع 150 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی کرج که جامع کشوری است در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اضافه شده است.
این مسوول دانشگاهی افزود: اکنون نیز 50 رشته جدید در فهرست دریافت مجوز از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری داریم که به مرور زمان بررسی و ابلاغ می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز از ارتقای این دانشگاه از واحد کرج به استان البرز خبرداد و گفت : ارتقا این دانشگاه پس از تصویب ازسوی هیات امنای مرکزی به تازگی از سوی سازمان سنجش ابلاغ شده است.
وی به تعداد دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد استان البرز اشاره کرد و افزود: اکنون درکرج 30 هزار دانشجو ، هشتگرد شش هزار دانشجو، نظرآباد یک هزارو500 دانشجو ، مرکز طالقان600 دانشجو و واحد سما حدود پنج هزار دانشجوی مقطع کاردانی و دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
وی ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی البرز و ایجاد مدیریت واحد برای این دانشگاه در استان را گامی موثر برای پیشبرد برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دانست و افزود: اکنون دانشگاه آزاد البرز دارای 13 دانشکده است.
وی بیان داشت: از مجموع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد کرج ،70 درصد در مقطع و کارشناسی و 30 درصد کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: واحد کرج مختص آموزش مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و سایر واحدهای استان به آموزش کاردانی و کارشناسی اختصاص یافته است.
رییس دانشگاه آزاد البرز با بیان اینکه جذب حداکثری داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه های دولتی تاثیری در کاهش جمعیت دانشجویی این دانشگاه نداشته است، گفت: با توجه به رویه بومی گزینی طبق پیش بینی تا پنج سال آینده مشکلی به لحاظ جمعیت دانشجویی نداریم.
میرزا افزود: امسال در کل کشور بین سه تا چهار درصد جمعیت دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد کاهش یافت اما دانشگاه آزاد البرز همچنان از جمعیت دانشجویی مناسب برخوردار است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، کثرت جمعیت استان و بومی گزینی را علت اصلی کاهش نیافتن جمعیت دانشجویی این دانشگاه ذکر کرد و گفت : البته کاهش جمعیت دانشجویی از سال 99 در این دانشگاه پیش بینی می شود.
وی بیان داشت:20 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و 80 درصد بومی هستند که البته بیشتر دانشجویان غیربومی از تهران و قزوین به البرز آمده اند.

میرزا گفت: حدود یک هزارو 200 دانشجوی دکترای پی اچ تی تخصصی داریم و 700 دانشجوی دکترای عمومی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: برنامه آینده دانشگاه بر توسعه کیفی آموزش ها و فعالیت های علمی متمرکز شده است،ترمیم هرم علمی، کارهای علمی و اجرایی ، در کمیته ای بررسی می شود درشته های فنی و مهندسی بعد ازچهار سال ارتقا می گیریم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز از جذب دانشجوی خارجی تا سه سال آینده در این دانشگاه خبر داد.
وی، بین المللی سازی دانشگاه از طریق جذب دانشجویان کشورهای همسایه و درنهایت رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم ازعمده برنامه های آتی این دانشگاه برشمرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به وضعیت هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: حدود 560 عضو هیات علمی تمام وقت در واحد کرج داریم و هرم علمی واحد کرج بعد از مرکز علوم و تحقیقات قرار دارد.
میرزا گفت: از این تعداد 105نفر استاد تمام ودانشیار، 400 نفر استادیار و مابقی مربی هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز بیان داشت: براساس اعلام پایگاه داده ای 'سای ماگو' (مرکز اطلاع رسانی بین المللی دراسپانیا )، این دانشگاه در بین 500 دانشگاه ایران رتبه 28 به لحاظ تعداد هیات علمی ، دانشجو، مقالات علمی بین المللی و اختراعات را دارد.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی البرز رتبه سوم را در بین دانشگاه های آزاد کشور به خود اختصاص داده است.
این مسوول یادآور شد: این رتبه ها توسط مرکز اطلاع رسانی سای ماگو در مرداد ماه امسال اعلام شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز ، رتبه جهانی این دانشگاه را 2013 و در آسیا 162را اعلام کرد.
رییس دانشگاه آزاد البرز به تعداد مقالات علمی و بین المللی این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: دراین مدت 323 مقاله در استان مورد تایید ISI قرار گرفت که 293 مقاله آنها مربوط به واحد کرج بوده است.
میرزا تعداد مقالات علمی پژوهشی و ترویجی این دانشگاه را در سال تحصیلی گذشته 320 مقاله اعلام کرد و افزود: از این تعداد 185مقاله مربوط به واحد کرج بوده است.
وی بیان داشت: دراین مدت 20 جلد کتاب علمی توسط واحد البرز منتشر شد.
این مسوول به موفقیت های علمی دانش آموزان سما وابسته به دانشگاه آزاد البرز اشاره کرد و گفت : سال گذشته این دانش آموزان پنج مدال طلای مسابقات بین المللی مالزی و ارمنستان را به خود اختصاص دادند.
رییس دانشگاه آزاد البرز به موفقیت های این دانشگاه در بخش مسابقات ورزشی اشاره کردو گفت: سال گذشته 17مقام ورزشی در مسابقات دانشگاه های آزاد کشور کسب کردیم.
رییس دانشگاه آزاد البرز به وضعیت علمی و فضای سبز واحدهای دانشگاه آزاد استان اشاره کرد و گفت : واحد کرج با برخورداری از ساختمان های مناسب و فضای سبز گسترده در سطح استان و کشور ممتاز است.
وی بیان داشت: این دانشگاه دارای آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز است و دربخش های کشاورزی و دامپزشکی علوم از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی ویژه ای برخوردار است.
وی مساحت سایت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی البرز 80 هکتار ذکر کرد.
رییس دانشگاه آزاد البرز از پرداخت وام یکصد میلیون ریالی برای ازدواج دانشجویان خبرداد و گفت: دانشجویان می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
وی بیان داشت: همچنین پرداخت وام آموزشی به دانشجویان از دیگر اقداماتی است که این دانشگاه براساس مقاطع تحصیلی در اختیار آنان قرار می دهد.
میرزا گفت: دانشجویان می توانند اقساط این تسهیلات را پس از فارغ التحصیلی پرداخت کنن

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =