یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در تماس تلفنی با ما از افزایش سرقتهای خرد و سرقت منازل در شمال تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، کامنت گذاشته اند که گشت های شبانه خودرویی و موتوری نیروی انتظامی در شمال تهران به خصوص در حوالی خیابان پاسداران و میدان نوبنیاد کمتر از گذشته شده است. ظاهرا علت این امر، ناکافی بودن تعداد پرسنل زحمتکش و خدمتگزار نیروی انتظامی است که با وجود شیفت های سنگین شبانه، باز هم قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای شهروندان نیستند.
هر چند پیگیری های ما برای گفتگوی با رئیس کلانتری مربوطه به نتیجه نرسید ولی کامنتها و تماسهای شهروندان محلات شمال تهران در این باره، ادامه دارد.
یکی از مخاطبان ضمن تماس تلفنی با سرویس مشکلات مردم از سرقت منزل خود خبر داد و گفت: سارق بین ساعات ۷ تا ۹ شب که ما برای عزاداری به خارج از خانه رفته بودیم، از فرصت استفاده کرده و با عبور از بالکن طبقات اول و دوم ساختمان، از پنجره طبقه سوم که منزل ما است، وارد خانه شده و اقدام به سرقت کرده است.
این شهروند در ادامه گفت: با حضور در پایگاه پلیس آگاهی واقع در سید خندان متوجه شدم تعداد زیادی از شهروندان نیز با مشکل مواجهی روبرو هستند که این مسئله نشان از افزایش سرقت در این منطقه از شهر دارد.
او با اشاره به اینکه لازم است حساسیت های لازم برای آگاه سازی شهروندان درباره جلوگیری از سرقت منازل گفت: انتظار داریم نیروی زحمتکش انتظامی با پیگیری اموال مسروقه و سارقان سابقه دار، نسبت به تامین امنیت این بخش از شهر اقدام کند.
این درخواست ها در حالی مطرح می شود که پلیس بارها از شهروندان خواسته خانه خود را تبدیل به شعبه ای از طلافروشی یا بانک نکنند و اشیای کم حجم ولی قیمتی و پول نقد را به میزان زیاد در منزل نگهداری نکنند.
پلیس همچنین برای جلوگیری از سرقت منزل یا ضرر و زیان بیشتر شهروندان هنگام سرقتها این توصیه ها را برای شهروندان دارد:

در صورت خروج از منزل تنها به قفل درب خروجی اکتفا نکرده و تمام درهای داخلی را نیز قفل کنید.حتی برای یک بار هم کلید خود را روی قفل درب جای نگذارند.
از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار نداده و حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید. 

تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کرده و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، تمام پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو، حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید.

هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده ، تمام درهای داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت را قفل کنید.

برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کرده و در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.

حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل جلوگیری کنید.

نزد افراد ناشناس و افرادی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکرده و در مواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در اطراف منزل خود بی تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعا به مراکز 110 پلیس اطلاع دهید.

شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس و لوازم خانگی منزل خود از جمله لوازم صوتی و تصویری ، لوازم برقی و سایر لوازم با ارزش را در دفتری مخصوص ثبت کرده و برای اطمینان بیشتر از آنها عکس تهیه کنید.

 


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طرح جدید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    13 0
    خدایا ما چقدر بدبختیم .به جای تنبیه متناسب سارقین مارو واردار می کنند که دارایمان رو سفت بچسبیم وچند قفله کنیم .ای مسئولین محترم یه کم اجرای حکم خدا جلوی همه این بزه کاریها رو می گیره .نه شلاق نه اعدام نه قطع دست . قطع اعصاب دست مجرماندست دارند دیگه قابل استفاده نباشهبه جای اون شرارت ها مکان مناسب بهشون بدیم فروشنده گی کنند .با یدی که دیگر قابل شرارت نباشد.ما هم قول می دهیم ازشون خرید کنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    12 0
    واضحه که نیروی انتظامی اگر بخواهد خیلی راحت می تونه مانع سرقت منزل منزل بشه چون کاملا از زمان های پرخطر برای سرقت آگاهن وبراحتی میتونن با گشتهای خودشون امکان دزدی را تا حدی از بین ببرن. از اون راحت تر میتونه خیلی سریع دزدها را دستگیر کنه، چون که اکثر این دزدها حرفه ای و با سابقه اند این رو تجربه من بهم ثابت کرده. منزل من رو اردیبهشت امسال درست یک کوچه پایین تر از کلانتری محل در ساعات 8 تا 9 سرقت کردند و با وجود مشخص بودن چهره دزد در دوربین مدار بسته هنوز سارق پیدا نشده ...
  • reza RU ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    9 0
    تازه اگه همه این کارها رو انجام بدی دزد میره ازت شکایت میکنه میگه به روحیم و وقتم تجاوز شده بعد شما باید بری اقا دزد را راضی کنی شاید هم مجبور به پرداخت دیه بشی
  • seyed A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    4 0
    منزل ما در غرب تهران واقع شده متاسفانه هر روز شاهد افزايش جرائم دزدي و كيف قاپي در محل هستيم و تا كنون عليرغم پيگيري هاي متعدد اهالي محل هيچگونه اقدام موثري در اين خصوص انجام نشده به نظر ميرسد اراده جدي براي جمع آوري اراذل اوباش و سارقان حرفه اي از سوي مراجع ذيربط و مسئولين وجود ندارد. بارها و بارها شاهد گردآوري و نمايش خلاف كاران در سطح شهر بوديم و دوباره با وثيقه سپاري و هزار دوز و كلك با تجربه بيشتر در انجام جرائم به جامعه برميگردند. سوال اينجاست چرا و به چه علت برخورد با اين مجرمان سفت و سخت نيست؟ در جرايد و سايتها بارها خوانده ام فلان مجرم سارق دزد يا متجاوزين به نواميس با سابقه كيفري چند باره مجدد دستگير شد خوب من هم جاي نيروي انتظامي بودم بي انگيزه ميشدم. تردد آزادانه معتادين هم
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    2 بار از خونه من سرقت شده. گاوصندوق ژاپنی داشتم که به زمین پیچ بود اما دزدا با دیلم درشو باز کردن. درب ورودی هم ضد سرقت بود که آن هم با دیلم باز کرده بودن. اینقدر آگاهی رفتم که دیگه خسته شدم. شما میگید اموال با ارزشمون را تو خونه نگه نداریم. خواستم طلاهامو بذارم صندوق امانات ولی دیدم اونجا از خونه من بی در و پیکر تره. پلیس توصیه کرد حفاظ ضد دیلم جلوی درب ضد سرقت خونه نصب کنم. تو اینترنت جستجو کردم یک شرکتی را پیدا کردم که 16 میلیون تومن حفاظ ضد دیلمش بود که ضمانت میدادن دزد نتونه بازش کنه. 3 روز پیش وقتی شب از ملاقات یکی از اقوام برگشتیم دیدیم سارقین دوباره اومدن ولی خدا رو شکر با تمام تلاشی که کرده بودن و حتی دیلمشون جا مونده بود نتونسته بودن حفاظو باز کنن.