استاندار گیلان : در اجرای پروژه‌هایی همچون راه آهن، پتروشیمی و حمل و نقل آماده همکاری با اندونزی هست

سفیر اندونزی در ایران ظهر امروز در سفر یک روزه به گیلان با استاندار دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسای استانداری گیلان، دکتر نجفی در دیدار سفیر اندونزی، مسلمان بودن اکثریت جمعیت این کشور را زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌ها دانست افزود : نقاط مشترک زیادی با کشور اندونزی وجود دارد و در اکثر مجامع بین المللی نقطه نظرات واحدی بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فرصت جدید ایجاد شده در دیپلماسی کشور پس از توافق هسته ای خاطر نشان کرد : امیدواریم در فضای جدید از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بهره لازم را ببریم و ارتباطات بیشتری برقرار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان نقش کشور اندونزی در دوران تحریم و ارتباط با کشور ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : دولت در تلاش است تا با کشورهایی که در زمان تحریم با ما همکاری مناسب داشتند در دوران پسا تحریم نیز با آنها ارتباط بیشتری برقرار کند.

وی برگزاری نشست‌های کارشناسی دوجانبه را در انجام اقدامات مشترک بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد : در اجرای پروژه‌هایی همچون راه آهن، پتروشیمی و حمل و نقل که در استان در حال اجراست آمادگی مذاکره جهت مشارکت کشور اندونزی وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود محصولات کشاورزی مشترک همچون برنج، چای و بادام زمینی می‌تواند در همکاری های اقتصادی موثر باشد گفت : آمادگی لازم جهت ورود هیئت‌های اقتصادی اندونزی به منطقه آزاد انزلی و نیز بازدید از دانشگاه گیلان برای تبادل علمی و پژوهشی وجود دارد.

وی همچنین با ابراز تمایل جهت خواهر خواندگی یکی از شهرهای اندونزی با یکی از شهرهای استان گیلان افزود : از حضور مردم اندونزی در این استان و نیز بازدید از صنایع و محصولات استقبال می‌کنیم.

در این دیدار سفیر جمهوری اندونزی در ایران ایجاد بهترین همکاری‌ها بین ایران و اندونزی را یکی از وظایف اصلی خود عنوان کرد و گفت : قطعاً 2 کشور مسلمان بالاترین و بهترین سطح همکاری‌ها را داشته و خواهند داشت.

دیان ویون جوریت با اشاره به اینکه اقلیم و طبیعت این استان مرا به یاد کشور اندونزی می‌اندازد افزود : هدف از این سفر انتقال پیامی درخصوص اعلام آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه جاده سازی، گاز، نفت و پروژه‌های پتروشیمی در استان گیلان باتوجه به ظرفیت بالای آن است.

وی با بیان اینکه کشور اندونزی در زمینه‌های لاستیک، روغن و کاغذ توانایی بسیار بالایی دارد افزود : باتوجه به محصولات مشترکی که 2 کشور با هم دارند تامین احتیاجات ما می‌تواند به صورت داد و ستد باشد.

سفر اندونزی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا نیازهای حوزه نفتی ما از ایران صادر شود خاطر نشان کرد : آمادگی لازم برای همکاری در استخراج نفت در پروژه نفتی سردار جنگل گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توانمندی در حوزه راه آهن در کشور اندونزی وجود دارد گفت : شرکت‌های اندونزیایی برای سرمایه گذاری در مسیر رشت به آستارا می‌توانند کمک کنند.

دیان ویون جوریت افزود : در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از شرکت‌ها و کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران گردشگری اسلامی اندونزی برای سفر به گیلان هستیم.

در پایان این نشست سفیر اندونزی کتاب مردم دوست داشتنی ایران که مجموعه عکس هاس وی از کشورمان است را به استاندار گیلان اهدا کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =