۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۰

گروه آوازی تهران شامگاه سه‌شنبه گذشته 11 اسفند در تالار رودکی به روی صحنه رفت تا اعضایش در بخش جنبی بیست‌ و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به یاد استادان تازه‌درگذشته موسیقی کشور با حنجره‌های خود بنوازند و بخوانند.

به گزارش ایسنا، میلاد عمرانلو، سرپرست این گروه در سخنانی گفت: متأسفانه در سال 88 چند نفر از اساتید موسیقی را که زحمات بسیاری برای هنر این مرز و بوم کشیدند، از دست دادیم و امشب به یاد استاد فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان و شهریار فریوسفی چند قطعه اجرا خواهیم کرد.

 این گروه در بخش اول برنامه‌های خود قطعه‌ «راز و نیاز» با آهنگسازی فرامرز پایور و قطعه‌ «شیدایی» با آهنگسازی شهریار فریوسفی را در کنار یک نوازنده‌ تنبک اجرا کردند.

همچنین قطعه‌ی «رزم مشترک» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان، تنظیم میلاد عمران‌لو و ترانه‌ «همراه‌ شو عزیز و قطعه‌ «خوشه‌چین» با آهنگسازی روح‌الله خالقی، تنظیم شهرام توکلی و ترانه‌ی «من که فرزند این سرزمینم»  را در کنار آواز وحید تاج با حنجره نواختند.

قطعه‌ «خاک مهرآیین» با آهنگسازی علی‌اکبر قربانی، قطعه‌ «کوچه لره» ترانه‌ای محلی، قطعه‌ «ساری‌ گلین» و قطعه‌ «توی ماهنیسی» را هم که همه توسط میلاد عمرانلو تنظیم شده بودند، با آواز اجرا کردند.

کد خبر 47132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =