اخذ مالیات از مراکز تولیدی؛ راهکاری کارآمد برای تامین درآمدهای پایدار است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان البرز به دنبال آن است تا طی برنامه ریزی هایی درآمدهای مالیاتی استان را به صورت متمرکز صرف ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه خدمات شهری نماید.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی در نشستی با مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان البرز، عنوان کرد: پرداخت مالیات یکی از راه‌های پیشرفت جوامع در حال توسعه می باشد که این امر موجب توسعه خدمات شهري و عمران و آباداني می شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در بیانات ارزشمند خود پرداخت مالیات را یک فریضه دینی برشمردند، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر در جامعه حاکم است، پرداخت مالیات اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مسئولان شهری و استانی کرج اتخاذ شده به دنبال آن هستیم تا درآمدهای مالیاتی استان البرز را صرف ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه خدمات شهری کنیم.
باغستانی، ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز پیش از این جزء محدوده استان تهران بوده است، بسیاری از کارخانه ها، کارگاه ها و شرکت هایی که در کرج فعالیت می کنند، همچنان مالیات خود را به اداره کل امور مالیاتی آن استان پرداخت می نمایند.
این مسئول، گفت: این در حالی است که باید مسئولان ذیربط استانی و شهری کرج با پیگیری های خود، تمامی پرونده های مالیاتی مراکز تولیدی و صنعتی را که در استان البرز در حال فعالیت می باشند به این کلانشهر انتقال دهند و از طریق کسب مالیات، گامهای موثری را جهت ارائه سرانه های خدماتی، بهداشتی و سلامت به شهروندان بردارند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مالیاتهای دریافت شده از مراکز تولیدی و صنعتی در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، بیان کرد: این امر می تواند به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد و از سوی این دستگاه، صرف توسعه زيرساخت‏هاي شهری و خدمات رسانی به شهروندان شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان، اضافه کرد: اخذ مالیات‌های محلی، مالیات بر ارزش افزوده و بهره گیری از برنامه‌های بلندمدت اقتصادی می‌تواند درآمدهای پایدار شهری را افزایش داده و از تکیه شهرداری‌ها به درآمدهای ناپایداری همچون تراکم فروشی بکاهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =