انتخابات عراق که از روز چهاردهم اسفندماه، مردم این کشور را به پای صندوق های رای کشانده، حالا همه را در انتظار نتایج خود به پیشبینی ها و تحلیل های زود هنگام واداشته است.

یکی از پیشبینی های که از این انتخابات تا کنون به دست آمده، پیروزی ائتلاف ملی به رهبری عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور است و اینکه با روی کار آمدن این ائتلاف، عراق به چه سمتی کشیده خواهد شد.

پیشبینی بعدی از ناحیه کسانی است که تصور می کنند، برخلاف شایعات و پیش داوری های رایج که این ائتلاف ملی ها هستند که نخست وزیر آینده را انتخاب می کنند، ائتلاف دولت قانون در انتخابات پیروز خواهد شد و بار دیگر مالکی سکان دار میدان خواهد شد.

دبیر گروه بین الملل خبرآنلاین، در وبلاگ خود در صفحه وبلاگ مهمان نوشته است که دولت آینده ای که پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق، شکل می گیرد یا به طور چشمگیری از آمریکا دور می شود و یا به شدت نزدیک.

محمدرضا نوروزپور، در این یادداشت معتقد است که اگر مالکی برای دومین بار نخست وزیر شود از گروه های شیعی بزرگ حاضر در صحنه سیاسی دور خواهد شد و بیش از این به آمریکا گره خواهد خورد، اما در غیر اینصورت شاهد آرایش تازه ای در صحنه سیاسی این کشور خواهیم بود.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

کد خبر 48261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین HU ۰۰:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
    0 0
    آقای نوروزپور چشم بسته غیب گفتن. به نظر من دولت عراق یا به آمریکا نظرد، خواهد شد یا دور یا هیچکدام!