ایسنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو درباره استفاده از گوشت مرغ به جای خمیرمرغ در فرآورده‌هایی نظیر سوسیس و کالباس توضیح داد.

دکتر رسول دیناروند درباره استفاده از گوشت مرغ به جای خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس با بیان اینکه این موضوع چیزی بود که از ابتدا مد نظر ما قرار داشت، گفت: در این راستا تفاهم کلی بین سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی به عمل آمده که امیدواریم اجرا و مشکل خمیر مرغ حل شود.

وی افزود: طبق آن چیزی که از اول هم درخواست شده بود، علاقه سازمان غذا و دارو و استاندارد این بود که به تفاهم رسیدیم که قطعات مرغ می‌تواند در تولید این فرآورده‌ها استفاده شود. خوشبختانه سازمان دامپزشکی هم با این موضوع موافقت کرد.

دیناروند درباره زمان اجرای این تفاهم‌نامه، گفت: اجرای این کار خیلی طول نمی‌کشد. در حال حاضر این تفاهم‌نامه آماده شده و همه هماهنگی‌های لازم آن نیز انجام شده و فقط بحث‌های تشریفاتی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در زمینه خمیرمرغ همان سیاستی که از قبل بوده ادامه دارد. کسی نمی‌تواند از بیرون خمیرمرغ تهیه و آن را به واحدهای تولید سوسیس و کالباس ارسال کند و چنین چیزی مجاز نخواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =