پدر علم ژنتیک ایران:امیدوارم انسانها شبیه‌‌سازی نشوند

داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران با حضور در برنامه امضاء شبکه ۳ گفت: موضوع شبیه سازی (کلون) کردن انسان می تواند تئوریکال باشد، ولی بصورت عملی نداریم و امیدوارم نداشته باشیم.

وی افزود: وقتی حیوانی بصورت ژنتیکی بازسازی می شود عواطف و روحیات و احساسات آن برای ما اهمیتی ندارد، ولی واقعا در انسان این صفات مهم هستند و بر روی آن ارزش گذاری صورت می گیرد و موضوع کلون کردن انسان می تواند تئوریکال باشد، ولی بصورت عملی نداریم و امیدوارم نداشته باشیم.

فرهود با اشاره به رمزآلود بودن علم ژنتیک گفت: ۱۵ سال پیش دانشمندی که اهل کره جنوبی بود اعلام کرد که توانسته است انسان را بازسازی کند، که البته نتوانست چنین کاری انجام دهد، اگر چنین اتفاقی رخ دهد آن فرد مشکلات عاطفی و روانی خواهد داشت چون پدر و مادر ندارد، حتی در جانوران هم همیشه نقصی وجود داشته است و عمر حیوانان شبیه سازی (کلون) شده هم کم بوده است



پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به رتبه ایران در علم ژنتیک، گفت: در بخش‌هایی از ژنتیک که خدمات و سرویس دهی است، پیشرفت خوبی داشته ایم و خوشبختانه برای درمان امروز کسی از ایران خارج نمی شود مگر اینکه برای بیماری نادر و سختی باشد، و شایعترین بیماری ژنتیکی تالاسمی، هموفیلی، سندرم دوشن و مشکلات عضلانی است. در ایران در درمان این مشکلات پیشرفت های خوبی داریم

وی افزود: امروز متاسفانه در بخش تحقیقات ژنتیک کار خوبی صورت نگرفته است، امروز کشورهای دیگر از منابع انسانی سود می برند و متاسفانه ۸۰ درصد از دانشجویان که برای شرکت در المپیادها به کشورهای خارجی می روند دیگر به ایران بر نمی گردند.

فرهود با اشاره به ضریب هوشی ایرانی ها گفت: ما ایرانی ها باهوش هستیم، اما به دلیل برخی نقاط ضعفی که داریم این هوش را نسبت به مردم دیگر کشور ها تحت شعاع قرار می گیرد، مثلا ما ایرانی ها تداوم نداریم و سختکوش نیستیم و این موضوع ژنتیکی است و نظم و ترتیب درستی در بین ما ایرانی‌ها نیست و بی انضباط هستیم، که البته با علم ژنتیک نمی توان ایرانی ها را سختکوش کرد و چاره آن عادت است.

پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به سرعت حرکت علم در دنیای امروز گفت: به دلیل سرعت بالای تبادل اطلاعات و علم من همیشه از علم روز عقب هستم و همیشه به دانشجویان می گویم که رسالت من پاسخ به سوالات شما نیست، بلکه رسالت من این است که در شما سوال ایجاد کنم. حتی به شوخی می گویم که اساتید روز به روز نسبت به علم روز بی سوادتر می شوند.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید RO ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    41 2
    اینو باید با طلا نوشت : «همیشه به دانشجویان می گویم که رسالت من پاسخ به سوالات شما نیست، بلکه رسالت من این است که در شما سوال ایجاد کنم»
  • بدون نام ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    13 0
    استاد منم ژنتیک میخونم ولی علم ژنتیک تو ایران اصلااا شناخته شده نیست در ثانی امکانات نداریم ژنتیک آزمایشگاه و تجهیزات مدرن میخواد ما کلاا توری میخونیم اینطوری نمیشه لطفاا یه حالی به وض دانشگاها و امکانات نداشتشون با استادایه بی علمشون که با پارتی اومدن بکنیم مرسیی
    • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
      5 1
      ایشون گفت نه موبایل داره نه اینترنت این پیام شما رو هم نمیخونه الکی زور نزن