شهرداری منطقه ۱۴ تهران با دعوت از خیابان‌خوابها یا به قولی، سقف آسمانی ها، از آنها خواسته به مددسرای اجتماعی واقع در این منطقه برای گرفتن خدمات بروند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات و شکایات مردم از حضور معتادان متجاهر و اشخاص خیابان‌خواب در محلات مختلف تهران باعث شد شهرداری این کلانشهر به فکر اسکان و ساماندهی آنها بیفتد. دیروز اعلام شد ۳هزار معتاد خیابانخواب به مراکز بازپروری اجباری اعزام شده اند و امروز هم شهرداری تهران گفته به سمن ها (سازمانهای مردم نهاد) اجازه داده تا مدیریت گرمخانه هایی را به عهده بگیرند که مسئول خدمت رسانی به بی پناهان در این شبهای سرد است.

شهردار منطقه 14 هم از ساماندهی و اسکان شبانه کارتن خوابها در مددسرای منطقه با ورود به فصل سرد زمستان خبر داده است.
فرهود حمیدی از این اشخاص خواسته هر شب به مددسرای اجتماعی واقع در تقاطع دو بزرگراه محلاتی و امام علی بروند.
او هدف از اجرای این طرح را کاهش آسیبهای اجتماعی و همچنین سالم سازی محیط زندگی شهری و جلب رضایت شهروندان عنوان کرده و گفته به این اشخاص علاوه بر اسکان‌های شبانه و ارائه خدمات رفاهی و عمومی، خدمات پزشکی، روانپزشکی، مشاوره، حرفه های مهارتی نیز ارائه می شود.
شهردار منطقه 14 همچنین گفته: هدف دیگر از این طرح علاوه بر اسکان کارتن خوابها و سقف آسمانی ها تلاش در جذب مددجویان و تشویق به ترک اعتیاد بوده و به همین دلیل است که مدیریت مددسرا ها به سمندهای فعال در حوزه آسیب و اعتیاد سپرده شده است.
شهروندان انتظار دارند تلاش شهرداری در زیباسازی چهره شهر و زدودن این قبیل آسیبها از معابر و منظر و مرآی عمومی، منحصر به شبهای سرد نباشد و در روزهای دیگر سال به خصوص تابستانها نیز دنبال شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =