۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

پدر و مادر؛ هر چه باشد، هر که باشد، بدون هیچ شرط و بهانه‌ای، کافر است یا فاجر، بد است یا خوب، شریف است یا نه، باید به آنها رسید؛ پدر و مادر در اولین پله احترام و کمک بدون پیش شرط قرار دارند «حق نداری حتی به او «اف» بگویی»

اكرام مهمان: هر كه باشد وقتي به سراي دوست مي‌آيد نبايد از مرام مهمان پرسيد، وظيفه، احترام به مهمان است «هر كه به اين سرا آمد از دين او نپرسيد طعامش دهيد»

همسايه: وجهي است كه بايد در زمره‌ي رسیدگي كرامت و محبت قرار گيرند. «درباره‌ همسايه چندان سفارش شده كه گويي همسايه‌ "ارث بر" ديگري است»

اداي دين: هر فردی وقتي امانتی به ما سپرد بايد «امانت» را پاس داشت، معصوم مي‌گويد: «اگر شمر شمشيرش را به امانت نزد من بگذارد من امانت را به او تسليم خواهم كرد»

هیچ بهانه ای برای عدم انجام وظیفه انسانی در قبال موارد مذکور نیست. مطلق وظیفه است، بدون تغییر و تحویل، در هر زمان و در هر مکانی، تفاوتهای انسانی، اجتماعی، تاریخی و عقیدتی هیچ خدشه ای به اصل و اصالت آنها وارد نخواهد کرد!

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 2
    ببینیم آمریکایی ها چقدر ادای دین میکنند اموال مملکتمون دها سال هست که بلوکه شده. به زبون خوش دادند که هیچی اگه ندادند به زور از حلقومشون بیرون میکشیم