مدیرعامل سابق ایران خودرو ورییس فعلی سازمان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به دو وعده رییس جمهور در مورد خودرو وپرتاب ماهواره واکنش نشان داد وبه صورت تلویحی زمان اعلام شده هردو وعده را رد کرد.

منوچهرمنطقی درگفت وگو با روزنامه پول درمورد جمله رییس جمهور که گفته بود:" دو قدم بیشتر تا تسخیر فضا فاصله نداریم"  گفت: آقای احمدی نژاد بر اساس گزارش‌های متخصصین، آمار‌ها را اعلام می‌کنند و شاید اگر به جای دو مرحله از «دو قدم» استفاده کرده‌اند، برای این بوده که با مردم راحت‌تر سخن بگویند.

وی افزود: معمولا در بحث‌های هوا فضا برای رسیدن به بهترین نقطه باید مراحل مختلفی طی شود. بهتر است «دو قدم» را به «دو مرحله» تعبیر کنیم. اما دو قدم در ادبیات فارسی به فاصله یا زمان بسیار کم اطلاق می‌شود؛ اما دو مرحله ممکن است 10 سال یا 15 سال طول بکشد.اگر به همین صورت پیش رویم شاید تا 10 سال دیگر امکان فرستادن انسان به فضا  ایجاد شود.

مصاحبه کننده روزنامه پول دراین گفت وگو با اشاره به ساخته شدن جوک ولطیفه برای ماهواره ایرانی که به فضا پرتاب شد از منوچهر منطقی پرسید" راکتی که در فضا گذاشته شده اکنون کجاست ؟ لطیفه‌هایی ساخته شده که گویا در میانه راه لاک‌پشت، کرم را خورده است؟ که منوچهر منطقی درپاسخ گفت: این راکت به زمین بازگشته است. مراحل ارسال آن بسیار آسان بود و لاک پشت و کرم هم هر کدام بسته شده بودند و امکان دسترسی به یکدیگر را نداشتند.

رییس سازمان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع دربخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به اتهام نظامی بودن ساخت تجهیزات هوا وفضا درایران به انتقاد از سخنگویان دولت پرداخت وگفت: اشکالی که وجود دارد این است که سخنگوهایی که از سوی ایران در پاسخ به رسانه‌های غربی و یا حتی برای مردم داخل کشور سخن گفته‌اند، با زبان علمی و تخصصی مسایل را بیان نکرده‌اند و در راستای اشاعه فرهنگ علمی گام برنداشته‌اند. این عملکرد نادرست مسئولان در پاسخگویی باعث شده تا سخنان رسانه‌های غربی راحت‌تر در ذهن مردم جایگزین شود و ما خودمان را به دست خودمان محکوم کرده‌ایم.

احمدی نژاد همچنین گفته‌است که خودروسازی ایران 10 سال دیگر اولین خودرو ساز دنیا و پنج سال دیگر رده اول آسیا است ولی منطقی معتقد است: ایران نهایتا طی 14 سال آینده خودروساز پنجم آسیا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۳
    0 0
    دمت گرم دكتر.جاي شما توي ايران خودرو خاليه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۳
    0 0
    اين يعني مردم ايران بطور منطقي بايد 14 سال ديگر محصولات مزخرف ايران خودرو و سايپا را تحمل كنند؟!!